2016-07-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hemskt, det är p.g.a. sånt här som män borde få avsäga sig faderskap närsomhelst.
Tycker jag med. Rena gestapo-metoderna.
Citera
2016-07-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Rubriken är sådan eftersom försäkringskassan svarade på min fråga om varför de skiter i män som är i min eller liknande situation (samt lagens vrickade ojämnställdhet) med att om tillräckligt många överklagade så skulle de "inse" att ett problem finns och börja nysta i detta och då skulle det KANSKE kunna bli debatt om lagändring.

Men om jag är den enda som överklagar så lär inget hända.
Jag har dessutom läst om andra i liknande situation här på flashback.

Det är ABSOLUT ingen idé att aggressivt klaga på myndigheterna och avsäga sig faderskap för att man blivit "lurad"...du kan inte bevisa ett enda dugg heller vad det anbelangar...och dom bryr sig inte, och kommer aldrig att bry sig heller. Däremot får man en stämpel som jobbig rättshaverist. Det du kan hoppas på, det är att tjejen får ihop det med en ny som vill adoptera barnet. Lycka till!
Citera
2016-07-02, 21:32
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Det hotades med domstolar, polis, polishämtning, rättegångar och bäter ifall jag vägrade, så nej, inget val...
Vem hotade? Om de var tjejen som hota dig, så är du urblåst. Fattar du väl själv att de inte är olagligt att neka till att vara pappa.

Tror du på allvar att polisen hämtar dig för att ta ett dna o se om du e papps?
Denna story är ju helt sjuk. 5% sanning. Du vill inte betala underhåll. Resten ät bara påhitt.
Citera
2016-07-02, 21:56
Medlem
ChuckHagels avatar
Social darwinism? 👍 sluta stoppa in dicken i fel sorts kvinnor istället?
Citera
2016-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
Social darwinism? 👍 sluta stoppa in dicken i fel sorts kvinnor istället?

Hon var rätt sorts kvinna tills hon klämde fram en unge.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-02 kl. 22:17.
Citera
2016-07-02, 22:06
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Till att börja med, så var jag lite osäker på vart jag skulle lägga denna tråden, så admin får gärna flytta den till lämpligare forumskategori ifall denna är felaktig, dock inte till papperskorgen!

Nu är det ju dock så att i mitt fall, så använde jag kondom, som efter knullet, blev kontrollerad utav mig, för läckage och skador. Den hade EJ läckt och den hade INGA skador. Den var med andra ord intakt. !

Ehhh.. du sätter dig och undersöker en kondom med sagge efter läckage. Har du överhuvudtaget hållit i en spermafylld kondom som varit inne och vänt i en blöt fitta, geggigt värre, hur fan ser du ifall den läcker? Jag är skeptisk, tror du trollar
Citera
2016-07-02, 22:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Vem hotade? Om de var tjejen som hota dig, så är du urblåst. Fattar du väl själv att de inte är olagligt att neka till att vara pappa.

Denna story är ju helt sjuk. 5% sanning. Du vill inte betala underhåll. Resten ät bara påhitt.

Nej, det är sant att en man kan bli hämtad med polis till provtagning, om han vägrar att samarbeta. Socialen och Försäkringskassan lägger ner oerhört mycket resurser på att få fram rätt pappa, och det beror både på barnets rätt till sin far, sitt ursprung, kommande arv och så vidare, och att få in underhållet ifrån pappan. Om en kvinna säger att hon släpat hem en karl från krogen som hon inte minns vad han hette, och han försvann innan hon hann fråga, så går de till krogen och frågar ut personal och stamkunder, visar foton på kvinnan och frågar om de minns vem hon lämnade stället med den aktuella kvällen, de begär ut band från övervakningskameror på stället och på vägen till lägenheten (t.ex. från tunnelbanan), där paret kan synas tillsammans o.s.v.. Det är en mycket stor apparat som går igång.
Citera
2016-07-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det är sant att en man kan bli hämtad med polis till provtagning, om han vägrar att samarbeta. Socialen och Försäkringskassan lägger ner oerhört mycket resurser på att få fram rätt pappa, och det beror både på barnets rätt till sin far, sitt ursprung, kommande arv och så vidare, och att få in underhållet ifrån pappan. Om en kvinna säger att hon släpat hem en karl från krogen som hon inte minns vad han hette, och han försvann innan hon hann fråga, så går de till krogen och frågar ut personal och stamkunder, visar foton på kvinnan och frågar om de minns vem hon lämnade stället med den aktuella kvällen, de begär ut band från övervakningskameror på stället och på vägen till lägenheten (t.ex. från tunnelbanan), där paret kan synas tillsammans o.s.v.. Det är en mycket stor apparat som går igång.

Jävla barn och deras jävla rättigheter.

Parasiter allihop.
Citera
2016-07-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine

Är du sjuk i huvudet eller?? Soc-kärringen hotade med det!
Citera
2016-07-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Ehhh.. du sätter dig och undersöker en kondom med sagge efter läckage. Har du överhuvudtaget hållit i en spermafylld kondom som varit inne och vänt i en blöt fitta, geggigt värre, hur fan ser du ifall den läcker? Jag är skeptisk, tror du trollar
Ja hur fan tror du? Om den håller ett relativt kraftigt lufttryck utan att läcka luft, så är den ju tät, eller hur??
Citera
2016-07-02, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det som jag tycker är så jävla sjukt, är att man spenderar så mycket tid och resurser på att försöka få fäder att ta sitt ansvar, medans man gullar med mammorna och behandlar dom som små bräckliga änglar som inte har något ansvar alls över sina beslut. Snacka om att staten har tagit över ansvaret som försörjare. Vi lever i ett matriarkat där kvinnor inte längre är beroende av en man, de är beroende av staten istället, och man jagar ofrivilliga fäder som rådjur.
Citera
2016-07-03, 02:30
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast då glömmer du alltså raskt barns rättigheter, den människa som det hela handlar om har också rättigheter som inte på något sätt ska vara någon slags bieffekt av vad en kvinna bestämmer.

Vi har ett samhället som har satt barns rättigheter före mäns i denna sak.

jag hade kunnat tycka att gick det att bevisa att denna kvinna gjort så som TS beskriver det, så hade det varit lämpligt med någon form av straff. Men ska då vara ett straff som riktar sig mot henne som person och inte barnet, som inte har ett skit med detta att göra eller är ansvarig på något som helst vis.

Beslutet om det ska födas ett barn är förbehållet kvinnan, mannen har nada att säga till om. När barnet väl är fött, då brukar det vara så dags att kontakta mannen. Det borde rimligen få ekonomiska konsekvenser om kvinnan skiter i att kontakta mannen i rimlig tid och ge besked om att hon blivit gravid med honom. Säger mannen nej tack, så är det upp till kvinnan om hon vill föda eller inte och även ta ekonomiskt ansvar för barnet. För en tjej som legat med flera killar kan det förstås vara omöjligt att veta vilken av hingstarna som har befruktat henne, men då får hon väl kontakta allihop. Kvinnor använder barns rättigheter som ett vapen mot mannen och därför är mannen chanslös.
Senast redigerad av RickardXXIII 2016-07-03 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in