2021-02-25, 15:34
Medlem
Någon som vet nån riktigt överjävlig advokat eller jurist, inom detta området, som man kan kontakta, helst i skåne om det går?

Är ett stort plus om första kontakt/rådgivning eller vad det nu kallas, är gratis.
Citera
2021-02-25, 18:27
Medlem
Haha. Va fan. Tror folk verkligen att man kan komma undan att betala? Lol.

Sen är det ju inte så jäkla mycket - ett par tusen i månaden max. Skulle ha skippat sexet.
Citera
2021-02-25, 18:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Haha. Va fan. Tror folk verkligen att man kan komma undan att betala? Lol.

Sen är det ju inte så jäkla mycket - ett par tusen i månaden max. Skulle ha skippat sexet.

eller som minium inte lämnat kvar kondomen som en gåva , inte för att det behövt spela någon roll.

misstänker att TS fått hem något festligt brev om utmätning eller dyl.

Kanske inte superkul att låtsas som det regner och rulla runt i sin egen offerkofta medans fakturorna går till inkasso/fogden.

jo, det är ett par tusen, höjs nu i juni dessutom.

1 673 kronor i månaden till och med månaden då barnet fyller 11 år
1 823 kronor i månaden från och med månaden efter den då barnet har fyllt 11 år till och med månaden då barnet fyller 15 år
2 223 kronor i månaden från och med månaden efter den då barnet har fyllt 15 år

Håller tummarna för att TS son ? dotter ? någon som vet? ansöker om förlängt vid 18års ålder, då blir det 2år till a (minium) 2223kr/månaden.
Citera
2021-02-25, 22:24
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Någon som vet nån riktigt överjävlig advokat eller jurist, inom detta området, som man kan kontakta, helst i skåne om det går?

Är ett stort plus om första kontakt/rådgivning eller vad det nu kallas, är gratis.

det har snart gått 5 år sedan du startade tråden. vill du berätta hur dessa åren har varit? vad har du för relation till kvinnan och barnet? har du accepterat att det blev som det blev eller är det bara en ekonomisk belastning?
du låter ju inte sprudlande glad i ditt inlägg så det vore intressant med en uppdatering.
Citera
2021-02-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
det har snart gått 5 år sedan du startade tråden. vill du berätta hur dessa åren har varit? vad har du för relation till kvinnan och barnet? har du accepterat att det blev som det blev eller är det bara en ekonomisk belastning?
du låter ju inte sprudlande glad i ditt inlägg så det vore intressant med en uppdatering.
Nej, det vill jag inte. Eftersom du kan kanske se hur folk beter i en annan tråd om ämnet, så har jag ingen lust att utveckla det något närmre, eftersom flashback verkar precis facebook, majoriteten av användare vara tröga, äckliga och iqbefriade vänsterpack och de beter sig därefter. Så det är inte lönt att försöka diskutera något på flashback.
Citera
2021-03-03, 09:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Fittan har då förmodligen utfört någon utav handlingarna som tas upp i familjeliv-länkarna och gjort sig själv gravid och sedan hållt käften om det. När ungen hade hunnit bli några år gammal så kom det plötsligt en lapp hem som påstod att jag var pappa.

Det blir lite förvirrande att kalla någon för "fittan" i just det här sammanhanget. Svårt att veta om du syftar på tjejen eller på själva könsdelarna.
Citera
2021-03-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det blir lite förvirrande att kalla någon för "fittan" i just det här sammanhanget. Svårt att veta om du syftar på tjejen eller på själva könsdelarna.
Kvinnan, såklart. Point taken.
Citera
2021-03-06, 17:04
Medlem
Ja, det är ju ingen skillnad på TS situation och en våldtagen kvinna. Män våldtar fysiskt, kvinnor våldtar mentalt. Så in med skräpet i fängelse!

När jag var utomlands som ung vuxen så hade jag sex med en tjej som flera dagar innan sa att hon hade pojkvän. Sexet var helt frivilligt och ömsesidigt på hennes hotellrum! Men hon ångrade sig dagen efteråt och började med sitt skitsnack om att hon inte minns något från kvällen innan och att hon upptäckte att hon vaknade utan trosor och bla bla bla bla.....

Med andra ord fick hon ångest för att hon varit otrogen och tyckte att det var en kanonidé att skylla det på mig!

Många, många år efter den händelsen utgick jag ALLTID från att tjejer är totala psychon och var väldigt noggrann med vem jag hade sex med.
Citera
2021-03-12, 00:55
Medlem
SphincterAnis avatar
Det är i sådana här lägen man önskar att man bodde i Mellanöstern.

Här i Sverige kommer kvinnan alltid undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in