2016-07-02, 18:55
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Hade inte så mycket val direkt...
Skumt.
På båda mina har jag fått välja.
O jag har inte skrivit på. Just för att slippa din situation i framtiden.
Citera
2016-07-02, 19:00
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det finns en fundamental skillnad mellan TS situation och en våldtäkt, nämligen att den sexuella kontakten i TS fall varit frivillig. Problemet är bara att TS inte såg till att förhindra att en graviditet kunde uppstå.
Problemet med det du säger är att du förknippar sexuell kontakt med fortplanting, jag vet inte om du har märkt det, men i dagens samhälle så är det inte längre så att man endast knullar p.g.a en önskan att avla fram en avkomma.

Du kan ALDRIG totalt förhindra att en graviditet uppstår, med eller utan sexuell kontakt. Speciellt inte om vi, som i TS exempel, ser kvinnor som gräver i soptunnor efter gammal sperma.

För att återkomma till frågeställningen som jag tidigare hade, hur länge mellan det att den sexuella kontakten inträffar och den ena partern bestämmer sig för att kombinera arvsmassa är godtycklig innan du/ni ser något som helst problem i det hela?

På dig låter det ju som att vid den första sexuella kontakten med en ny individ, så upprättas någon typ av livslångt kontrakt, som ger parterna rätten att mot den andres vilja, när som helst skapa en avkomma som andre parten har delat ägandeskap av.

Jag tycker att det låter rätt så sjukt, men efter att ha läst alla inlägg i denna tråd så börjar jag fundera på om det är jag som är sjuk. Jag skall nog börja söka upp gamla partners och se om jag inte kan hitta lite sädesvätska i deras papperskorgar. Det är ju ändå de som måste betala i slutändan, då jag är en fattig WT som bara vill ha ett barn.

EDIT: Har inte tålamod nog att läsa dessa vilsna själars argument, går och gömmer mig i samma grotta som jag just krypit ut från.
Senast redigerad av RoofleTrain 2016-07-02 kl. 19:06.
Citera
2016-07-02, 19:12
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoofleTrain
Problemet med det du säger är att du förknippar sexuell kontakt med fortplanting, jag vet inte om du har märkt det, men i dagens samhälle så är det inte längre så att man endast knullar p.g.a en önskan att avla fram en avkomma.

Nej, det gör jag inte alls. Det enda jag diskuterar är att när TS misslyckas så ska inte jag som totalt utomstående behöva riskera att drabbas av några (ekonomiska) konsekvenser. Det handlar helt enkelt om att jag är viktigare än TS i den här situationen.

Citat:
Du kan ALDRIG totalt förhindra att en graviditet uppstår, med eller utan sexuell kontakt. Speciellt inte om vi, som i TS exempel, ser kvinnor som gräver i soptunnor efter gammal sperma.

Hade TS bara haft sex med andra män så kan jag garantera med 100% säkerhet att det inte hade blivit någon graviditet. Även om han hade struntat i kondom.

Citat:
För att återkomma till frågeställningen som jag tidigare hade, hur länge mellan det att den sexuella kontakten inträffar och den ena partern bestämmer sig för att kombinera arvsmassa är godtycklig innan du/ni ser något som helst problem i det hela?

Jag ser ett problem redan som det är. Det problemet är att jag som totalt utomstående riskerar att drabbas av att TS misslyckats. Det är naturligtvis orimligt och därför är det nödvändigt att låta TS drabbas i den omfattning som krävs för att minimera risken att jag drabbas.

Citat:
På dig låter det ju som att vid den första sexuella kontakten med en ny individ, så upprättas någon typ av livslångt kontrakt, som ger parterna rätten att mot den andres vilja, när som helst skapa en avkomma som andre parten har delat ägandeskap av.

Det existerar ingen "rätt" överhuvudtaget, bortsett från att jag inte ska riskera att drabbas av att kostnader spiller över på mig på grund av att TS misslyckats med att förhindra att graviditet uppstod.

Citat:
Jag tycker att det låter rätt så sjukt, men efter att ha läst alla inlägg i denna tråd så börjar jag fundera på om det är jag som är sjuk. Jag skall nog börja söka upp gamla partners och se om jag inte kan hitta lite sädesvätska i deras papperskorgar. Det är ju ändå de som måste betala i slutändan, då jag är en fattig WT som bara vill ha ett barn.

Skulle du mot förmodan lyckas med det så är det naturligtvis vettigare att de betalar än att jag ska behöva riskera att orimliga kostnader ska kunna spilla över på mig som totalt utomstående.
Citera
2016-07-02, 19:15
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Det är rätt roligt att se dig undvika frågan och istället måla upp en bild av TS som en betaman. Huruvida TS far med osanning eller inte är väl ändå föga relevant för denna diskussion? Det jag frågade dig var dock en legitim fråga, d.v.s under vilka omständigheter är det inte längre mannens ansvar att kvinnan blir impregnerad? TS kom med ett bra exempel, sant eller inte, på en situation som verkligen kan uppstå i det dagliga livet.
Jag skrev, "Och det tror du på?" Borde varit tydligare, Jag tror inte på en sån löjlig rövarhistoria. TS har ansvar. Jag grundar det både i en samhällsekonomisk och moralisk aspekt. Moralisk för barnets bästa. Om det skulle ha hänt har TS ändå fått utlösning och lämnat ifrån sig sina spermier frivilligt

Som en klok skribent ovan sa fast med andra ord. För att vara helt säker får TS knulla män.
Eller plastdockor. Eller dra handtrallor
Senast redigerad av Ziaya 2016-07-02 kl. 19:21.
Citera
2016-07-02, 19:26
Medlem
Citat:
Det är rätt roligt att se dig undvika frågan och istället måla upp en bild av TS som en betaman. Huruvida TS far med osanning eller inte är väl ändå föga relevant för denna diskussion? Det jag frågade dig var dock en legitim fråga, d.v.s under vilka omständigheter är det inte längre mannens ansvar att kvinnan blir impregnerad? TS kom med ett bra exempel, sant eller inte, på en situation som verkligen kan uppstå i det dagliga livet.

TS är verkligen ingen betaman, han agerar precis så som en alpha ska göra. Nu riskerar han dock att nergraderas till en beta som betalar underhåll.

Alla män hade varit alphor om det inte vore för den infernaliska kvinnligheten och dess biologiska funktioner.
Citera
2016-07-02, 19:30
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag skrev, "Och det tror du på?" Borde varit tydligare, Jag tror inte på en sån löjlig rövarhistoria. TS har ansvar. Jag grundar det både i en samhällsekonomisk och moralisk aspekt. Moralisk för barnets bästa. Om det skulle ha hänt har TS ändå fått utlösning och lämnat ifrån sig sina spermier frivilligt

Som en klok skribent ovan sa fast med andra ord. För att vara helt säker får TS knulla män.
Håller med dig till viss del, båda parter har ett ansvar, dock måste jag hålla fast vid, att enligt mig, så har kvinnan det större ansvaret i detta fall.

Jag ser dock problem med er inställning att TS borde knulla män. Av flera anledningar. Men när vi ändå är inne på extrema lösningar så har jag ett förslagsom lyder:

Män och kvinnor borde vid födseln implanteras med apperatur som förhindrar fortplantning. Först när det aktiva valet att skaffa barn görs skall apperaturen deaktiveras tillfälligt, efter tillstånd från staten d.v.s. Staten skall se till att inga obehöriga blir föräldrar, såsom ateister, analfabeter, genetiskt defekta, ekonomiskt utsatta. På så sätt så kan jag gå på val med en nollvision av oönskade bastarder, samt säkerställa att varken kvinna eller man blir oavsiktligt förälder. Detta tillvägagångssätt säkerställer också att nihilverum aldrig kommer att behöva betala för en oönskad individs uppehälle.
Citera
2016-07-02, 19:48
Medlem
Nog fan är tjejen psyksjuk alltid...väljer man en så in i helvete olämplig och knepig människa som ts till barnafader, ja då är det illa...bara rubriken på den här tråden "Ni som blivit lurade att bli pappa mot er vilja, överklaga till försäkringskassan!"... Hur i hela friden kan man vara så enfaldig så man tror att försäkringskassan ska lägga sig i det...vad vet försäkringskassan, mer än att en viss person är barnafadern, och ska betala underhåll, inget mer med det!! Försäkringskassan har annat att göra än bli störda av missnöjda blivande barnafäder som fått griller i huvudet.
Citera
2016-07-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Skumt.
På båda mina har jag fått välja.
O jag har inte skrivit på. Just för att slippa din situation i framtiden.
Det hotades med domstolar, polis, polishämtning, rättegångar och bäter ifall jag vägrade, så nej, inget val...
Citera
2016-07-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Så kvinnorna i länkarna i trådstarten samt alla andra kvinnor i diverse länkar man finna vid googlande av ämnet, är alla samtliga lögnare och sådant har aldrig nånsin genomförts på ett enda sätt i någon som helst variation nånstans alls i världen, enligt dig?
Citera
2016-07-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Det hotades med domstolar, polis, polishämtning, rättegångar och bäter ifall jag vägrade, så nej, inget val...

Hemskt, det är p.g.a. sånt här som män borde få avsäga sig faderskap närsomhelst. De har ju trots allt inget att säga till om från början när det kommer till barnfödsel.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-02 kl. 20:12.
Citera
2016-07-02, 20:09
Medlem
Citat:
Håller med dig till viss del, båda parter har ett ansvar, dock måste jag hålla fast vid, att enligt mig, så har kvinnan det större ansvaret i detta fall.

Jag ser dock problem med er inställning att TS borde knulla män. Av flera anledningar. Men när vi ändå är inne på extrema lösningar så har jag ett förslagsom lyder:

Män och kvinnor borde vid födseln implanteras med apperatur som förhindrar fortplantning. Först när det aktiva valet att skaffa barn görs skall apperaturen deaktiveras tillfälligt, efter tillstånd från staten d.v.s. Staten skall se till att inga obehöriga blir föräldrar, såsom ateister, analfabeter, genetiskt defekta, ekonomiskt utsatta. På så sätt så kan jag gå på val med en nollvision av oönskade bastarder, samt säkerställa att varken kvinna eller man blir oavsiktligt förälder. Detta tillvägagångssätt säkerställer också att nihilverum aldrig kommer att behöva betala för en oönskad individs uppehälle.
Hade sådant inte gett någon form av obehag eller bieffekt, så hade jag mer än gärna välkomnat ett sånt system.
Citera
2016-07-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Nog fan är tjejen psyksjuk alltid...väljer man en så in i helvete olämplig och knepig människa som ts till barnafader, ja då är det illa...bara rubriken på den här tråden "Ni som blivit lurade att bli pappa mot er vilja, överklaga till försäkringskassan!"... Hur i hela friden kan man vara så enfaldig så man tror att försäkringskassan ska lägga sig i det...vad vet försäkringskassan, mer än att en viss person är barnafadern, och ska betala underhåll, inget mer med det!! Försäkringskassan har annat att göra än bli störda av missnöjda blivande barnafäder som fått griller i huvudet.
Rubriken är sådan eftersom försäkringskassan svarade på min fråga om varför de skiter i män som är i min eller liknande situation (samt lagens vrickade ojämnställdhet) med att om tillräckligt många överklagade så skulle de "inse" att ett problem finns och börja nysta i detta och då skulle det KANSKE kunna bli debatt om lagändring.

Men om jag är den enda som överklagar så lär inget hända.
Jag har dessutom läst om andra i liknande situation här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in