2016-06-29, 18:43
Medlem
MrArturs avatar
Ghostery. Gör såhär! Utmana den här mamman. Gå in för papparollen. Vinn barnets förtroende och visa en vilja att vilja delta i barnets uppfostran (även om denna vilja inte finns). Detta skulle få mamman att ånga sitt beslut, du får din hämnd (och kanske fattar tycke för ungen) och ungen får en fader. Yrka på 50 procents vårdnad för barnet, så slipper du betala underhåll och konkurrerar med mamman om barnets kärlek!
Citera
2016-06-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
+1!

Det är viktigt med filosofi och att vara principiellt konsekvent när det gäller sådana här känsliga och svåra frågor! Något som vi i Sverige helt har glömt bort, istället är vi ett land som lutar sig starkt på feministisk ideologi och utopi. Funkar ju bra...eller?

De män som jag känner röstar inte eller röstar blankt. Om de nu gör det eller bara säger så för att de inte vill säga vad de röstar på kan man ju inte veta, men om de nu gör det så får de faktiskt ta och skylla sig själva att landet styrs av feminister.
Citera
2016-06-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej, vi alla tycker att det är en "jääääävligt" relevant fråga.
Har du pratat med barnets mamma?
Vad är hennes version (oavsett om du inte håller med)
?
Jag vill inte veta av kräket och kan ej heller då jag inte har kräkets nummer.
Dessutom skiter jag i hennes lögner. Vad hon än har att ljuga ihop, så är skadan redan skedd.
Citera
2016-06-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad som krävs är snarare att kvinnor inser att man inte kan tvinga till sig ett förhållande genom att göra sig gravid. Att utnyttja barn på det viset bör straffas rejält. Det finns inga oönskade barn. Minst kvinnan önskade sig barnet (i utpressningsyfte eller annat), annars hade hon gjort abort. Det är fakta. Med andra ord skulle det bara krävas ett bevis på att mannen inte ville ha barnet, så skulle inga oskyldiga kvinnor behöva dömas.

Det är väldigt jämförbart med våldtäkt, eftersom det är kvinnans sätt att fortplanta sig mot mannens vilja. Våldtäkt är mannens sätt att fortplanta sig mot kvinnans vilja. Våldtäkt bekämpas med abort och långa fängelsestraff. Hur skall vi bekämpa det här?

Och då döms som sagt oskyldiga barn. är det bättre?

Och nej tycker fortfarande inte det är jämförbart. Fortplantning har skett genom alla tider mot både kvinnor och mäns viljor. Vår reproduktion styrs helt enkelt inte av vår vilja och vi är alla ytterst medvetna och informerade till leda riskerna med sex.
En kvinna som väljer att föda ett barn mot en mans vilja tycker jag helt enkelt inte är jämförbart med en man som tvingar sig på en kvinna sexuellt med våld.
Den första har 3 parters behov att ta ställning till den andre har bara 2 ex.
Citera
2016-06-29, 18:52
Medlem
Eftersom TS straffas utan att ha begått något brott, borde han kanske ha frikort på att begå ett brott?
Jag skulle i alla fall bli helt vansinnig om jag var i TS situation.
Utvandra skulle det nog leda till i slutändan. Inte en krona skall brottslingen ha.
Citera
2016-06-29, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ghostery. Gör såhär! Utmana den här mamman. Gå in för papparollen. Vinn barnets förtroende och visa en vilja att vilja delta i barnets uppfostran (även om denna vilja inte finns). Detta skulle få mamman att ånga sitt beslut, du får din hämnd (och kanske fattar tycke för ungen) och ungen får en fader. Yrka på 50 procents vårdnad för barnet, så slipper du betala underhåll och konkurrerar med mamman om barnets kärlek!

Jag skulle inte rekommendera det. Förstår du hur infekterad deras relation skulle bli? Pappan skulle känna ett ständigt agg mot mamman och indirekt mot barnet. Det beror på hur psykiskt stark och motiverad ts är. Det skulle kunna fungera, men endast om ts får en så pass stark anknytning till barnet att han blir tillräckligt motiverad att uppoffra sig själv och sitt liv för barnets skull, och det tror jag inte är aktuellt i det här fallet eftersom han redan missat x antal år osv. Det skulle bara göra det ännu värre.

Rent pragmatiskt, så är det bästa nog antagligen att betala underhållet, hur skruvat och orättvist det än är, och kanske hoppas på att ta en bira med ungen när hen blir 18 och snacka igenom saker. Alternativt att fly svedistan helt och hållet
Citera
2016-06-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag anser att när man tvingas välja en part, vilket man måste, så bör det vara kvinnan eftersom det gäller hennes kropp.
Och det finns ingen som helst incitament att tro att män skulle sköta denna bit bättre, eller hur?

Vilket inlägg ger du detta förslag? jag vägrar läsa igenom hela tråden.
Det är ju synd om du är för lat för att läsa igenom tråden.

Juridisk abort är en grej. Tvångsadoptering är en annan. Att klassa mannen som anonym spermadonator med samma rättigheter är en.

När det gäller underhållet så skulle det kunna vara så att fk istället kräver att mamman betalar hela kostnaden eftersom det var ju trots allt hon som valde att behålla ungen och föda den. Då är det inte mer än rätt att hon betalar för det själv med. Har hon inte råd, får fk gå in och täcka upp, precis som i mitt fall, och så får hon då bli skyldig fk tills hon kan betala tillbaka det som de täckt upp med.

Och mannen, dvs jag, blir inte underhållsskyldig för nåt jag varken gett medgivande till eller velat ha.

Lätt ordnat, bara viljan finns.

När det kommer till snacket om barnets bästa och att barn behöver två föräldrar, så håller inte det snacket längre, eftersom två bögar får skaffa barn, två lesbiska får skaffa barn, kvinnor får insemineras och få unge på egen hand utan pappa, varför ska då JAG tvingas till ansvar när det uppenbarligen inte krävs i andra sammanhang??och varför tjata om barnets bästa här, när myndigheter godkänner barnäktenskap och gifta barn i sverige??
Citera
2016-06-29, 18:56
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Citat:
Och det tycker inte jag är rättvist mot barnen. Barn ska inte behöva betala dyrt för vad deras mödrar och fäder hittar på. De bör ha så jämlika rättigheter kontra andra barn som möjligt är så vi slipper bygga in massa orättvisor i människors liv från början.

Sorry men vuxna män som har sex får ta denna risk på sig. Vuxna kvinnor som har sex riskerar också något. Så blir mest fair and square i en från början orättvis sits.

Att vi skulle greja runt så just vuxna män ska få alla friheter och rättigheter på de 2 andra gruppernas bekostnad blir liksom inte mest rätt.

Risken är inte lika för män och kvinnor, det är det som är problemet. Kvinnor kan göra en abort. Det kan inte mannen. Så det där med fair och square gäller inte i det här fallet. Hade mannen fått avgöra hade det inte blivit något barn att tvingas skapa trygghet för och därmed ingen orättvisa att tala om. Eftersom kvinnan har valt att föda barnet mot mannens vilja får hon också ta ansvar för det. Män borde rimligen ha samma rättigheter och friheter som kvinnor vad det gäller att säga nej till att skaffa egna barn.
Citera
2016-06-29, 18:57
Medlem
Citat:
Och då döms som sagt oskyldiga barn. är det bättre?

Och nej tycker fortfarande inte det är jämförbart. Fortplantning har skett genom alla tider mot både kvinnor och mäns viljor. Vår reproduktion styrs helt enkelt inte av vår vilja och vi är alla ytterst medvetna och informerade till leda riskerna med sex.
En kvinna som väljer att föda ett barn mot en mans vilja tycker jag helt enkelt inte är jämförbart med en man som tvingar sig på en kvinna sexuellt med våld.
Den första har 3 parters behov att ta ställning till den andre har bara 2 ex.

Tvärt om våldtäksmannen ge bara tillfälligt lidande till en person.
Kvinnan skapar permanent lidande för 3. (Eller två, eftersom kvinnan troligtvis redan lilder av något).

och nej,... barnen skall man inte straffa. De skall hjälpas till vettiga föräldrar. De skall inte straffas med ett monster till mamma, och en pappa som inte bryr sig nämnvärt.
Citera
2016-06-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Visst, men istället för att försöka ta reda på sanningen och ha någonting konkret att komma med i t.ex. ditt överklagande ägnar du dig hellre åt spekulationer och antaganden. Tror du det kommer att hjälpa dig?
Varför skulle hon ens erkänna vad hon gjort och varför??
Citera
2016-06-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Principiellt fel när socialen snokar efter vem som är fadern för att han ska betala och samtidigt låter staten inseminera tusentals kvinnor.

Jag tycker samhället ska stå för kostnaderna i så här tveksamma fall. Man förstör för en ung man så pass mycket om man låter han bli lurad på detta sättet dessutom kan det skapa agg mot kvinnor. Samhället skulle vara mer generösa mot dessa män också med tanke på vilka förmåner kvinnor fått med fri inseminering.

Undersökning på undersökning visar dessutom på vad barn behöver är kärlek och det spelar inte så stor roll vem som levererar: fadern eller modern är inte oumbärliga.
Precis. Jättebra argument. Fattar inte att folk och politiker har så jävla svårt att fatta detta.
Citera
2016-06-29, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De män som jag känner röstar inte eller röstar blankt. Om de nu gör det eller bara säger så för att de inte vill säga vad de röstar på kan man ju inte veta, men om de nu gör det så får de faktiskt ta och skylla sig själva att landet styrs av feminister.

Jag antar det. Själv tillhör jag inte den kategorin. Jag röstar antifeministiskt och skyltar med det så högt och ljudligt jag bara kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in