Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag anser att när man tvingas välja en part, vilket man måste, så bör det vara kvinnan eftersom det gäller hennes kropp.
Och det finns ingen som helst incitament att tro att män skulle sköta denna bit bättre, eller hur?
Vilket inlägg ger du detta förslag? jag vägrar läsa igenom hela tråden.
Det är ju synd om du är för lat för att läsa igenom tråden.
Juridisk abort är en grej. Tvångsadoptering är en annan. Att klassa mannen som anonym spermadonator med samma rättigheter är en.
När det gäller underhållet så skulle det kunna vara så att fk istället kräver att mamman betalar hela kostnaden eftersom det var ju trots allt hon som valde att behålla ungen och föda den. Då är det inte mer än rätt att hon betalar för det själv med. Har hon inte råd, får fk gå in och täcka upp, precis som i mitt fall, och så får hon då bli skyldig fk tills hon kan betala tillbaka det som de täckt upp med.
Och mannen, dvs jag, blir inte underhållsskyldig för nåt jag varken gett medgivande till eller velat ha.
Lätt ordnat, bara viljan finns.
När det kommer till snacket om barnets bästa och att barn behöver två föräldrar, så håller inte det snacket längre, eftersom två bögar får skaffa barn, två lesbiska får skaffa barn, kvinnor får insemineras och få unge på egen hand utan pappa, varför ska då JAG tvingas till ansvar när det uppenbarligen inte krävs i andra sammanhang??och varför tjata om barnets bästa här, när myndigheter godkänner barnäktenskap och gifta barn i sverige??