2016-07-01, 16:35
Medlem
mjps avatar
jag har också varit utsatt för det där och jag kan säga att det där troligtvis är det bästa som hänt dig!
Du kommer bli tvungen att lära dig vad ansvar är och du kommer bli tvungen att böjja på nacken och plocka ner ditt ego.
du kommer växa som människa och du kommer sluta hänga på en massa skitsidor som flaschback och datingsidor och istället lära dig att ägna tid och kärlek åt ditt barn och du kommer växa emotionellt och bli en bra människa....
Men allt detta gäller bara om du vågar ta ansvar annars kommer ditt liv bli ett än värre helvete med allt vad det innebär!!
trevlig helg!
Citera
2016-07-01, 16:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En gammal hederlig feministtaktisk "funkar det inte rättvänt", så vänd upponer på det!
Barnets rättigheter sket mamman i fullständigt, när hon "mot hans uttryckliga vilja" vill skaffa barn med honom.
Hon har inget samtycke till barn av TS. TS använde ju till och med kondom!
Från det att han lämnat samlagsplatsen har hon på eget bevåg inseminerat sig själv med hans sperma och begått något, som i alla andra fall hade bedömts som ett bedrägligt beteende, men mot kvinnor hade det setts som både ett övergrepp och ett brott.

På en arbetsplats hade denna illojalitet varit skälig grund för omedelbart avsked.

Det saknar all rimlighet att kunna kräva mer ansvar av en man vid sex än att ingen sperma lämnas kvar i kvinnans slida, när man är klar. Hade det varit bättre om han kommit i munnen på henne, eller på ryggen, mellan brösten, i ansiktet? Eller om han gjort "piraten" på henne?

Det hade varit lite svårare och mer akut att samla upp mängden som räcker för egen insemination i alla fall.
Det andra alternativet är att ta med sig kådisen ut och slänga den någon annanstans.

Men, det tredje och bästa alternativet är att aldrig ha med såna här tjejer att göra. Bara gå därifrån!
De behöver få veta att män slutat sätta fittan på piedestal och tjäna den som en korkad slav och livegen. De behöver be om samtycke av dig, inte tvärtom.

Ge fan i att knulla till kvinnor gör avbön från den gynocentriska manshatande sekten "feminism"...

Håller med dig om att kvinnan skitit i barnets rättigheter - och detta gäller överhuvudtaget alla människor, både män och kvinnor, i par och ensamma, hetero och homo, som medvetet skaffar barn på ett sådant sätt att det inte kommer att få växa upp med båda sina biologiska föräldrar.

MEN inget blir bättre av att TS OCKSÅ skiter i barnets rättigheter... Snarare skulle jag, om jag var TS, vara speciellt orolig för att lämna mitt barn ensamt med en kvinna som kan bete sig så här stört och egoistiskt. Jag skulle vilja ha insyn i den lilla familjen, faktiskt.
Citera
2016-07-01, 16:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med dig om att kvinnan skitit i barnets rättigheter - och detta gäller överhuvudtaget alla människor, både män och kvinnor, i par och ensamma, hetero och homo, som medvetet skaffar barn på ett sådant sätt att det inte kommer att få växa upp med båda sina biologiska föräldrar.

MEN inget blir bättre av att TS OCKSÅ skiter i barnets rättigheter... Snarare skulle jag, om jag var TS, vara speciellt orolig för att lämna mitt barn ensamt med en kvinna som kan bete sig så här stört och egoistiskt. Jag skulle vilja ha insyn i den lilla familjen, faktiskt.
Jag bryr mig inte ett ögonblick för hur det går i WT-familjen. Jag tycker så klart synd om barnet, men det är så barn växer upp i Sverige idag och det är så feministerna och regnbågsfolket vill att det ska gå för det vi förr kallade kärnfamiljen.
Jag som är kärnfamiljist varnade för utvecklingen redan för årtionden sen, men utan nämnvärd gehör.
Detta är vad samhället går emot och det är så kvinnor som inte vill fastna i kvinnofällor fastnar i ännu värre kvinnofällor, med en enda stor skillnad. De är inte beroende av pappans lön för sin försörjning. Staten är mycket starkare och säkrare försörjare och den kommer aldrig vilja ha sex i utbyte eller en macka till soffan på kvällen.
Så man KAN både ha kakan och äta upp den, om man är kvinna i Sverige.
Som man tvingas man äta det sura äpplet helt oavsett hur man bär sig åt. När han [TS] gick därifrån var hon inte havande med hans barn. Det blev hon först efter att han lämnat scenen och hon hittade hans kondom.
Han har inte lämnat något medgivande till graviditeten och ska således inte behöva ta något som helst ansvar för hennes egoistiska och självupptagna handlingar.
Hon kan brinna och det stackars barnet offrar vi som alla andra barn. Hoppas det var en pojke förresten. Så kan hon när han fyller fem börja tala om för barnet vilken äcklig våldtäktsman han är och läsa lite om vad Zara Larsson tycker om honom. Det är viktigt att mamman lär honom i tidig ålder att veta hut och bete sig mot kvinnor.

Eller?
Citera
2016-07-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Fint av dig, men generellt (dock kanske inte i just den här tråden) måste ju fokuset ändå ligga på kvinnan. Hur skall sådana här kvinnor straffas för att minska den här typen av (enligt mig) brottslighet?
Hur vanligt är det här? finns ju redan andra i tråden som råkat ut för liknande.

Skulle du vilja att din man mot sin vilja istället skulle ha hamnat hos något x?
Är det inte bättre att människor slutligen får bilda familj med den de älskar?
Det är för övrigt den här typen av kvinnor som ibland fryser in sina barn i frysen, när mannen vägrar att bli manipulerad. Inga lämpliga mammor IMO.
Citera
2016-07-01, 17:08
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Resonerar du likadant ifall någon blir påkörd av en bil. Han skulle inte ha låtit bilen köra på honom?
Du har också kört bil, men du är mer oskyldig, för ingen har kört på dig?
Skall vi avskaffa alla lagar enligt dig?

Enligt mig är man del-skyldig om man har gjort någon fel. T ex inte låst cykeln. TS har inte gjort något som inte alla andra också skulle göra. I själva verket har han gjort mer än de flesta skulle ha gjort, för vem fan blåser upp en kondom för att försäkra sig om att den är hel???

(Du verker helt bortom rim och reson, enligt mig.)

TS situation är mer jämförbar med någon som går över vägen med förbundna ögon och öronproppar. En sådan person är naturligtvis medskyldig till att bli påkörd.

Problemet är att TS bara gjort halvhjärtade försök att förhindra att tjejen blev gravid. Det som krävdes var att se till att hon inte blev det. Att vidta alla möjliga åtgärder för att förhindra det.

Exempelvis:
  1. När TS träffar henne första gången, säg klart och tydligt "jag vill absolut inte under några som helst omständigheter någonsin ha barn tillsammans med dig" för att säkerställa att hon definitivt vet om hans ståndpunkt
  2. Vänta med att ha sex med henne, säg samma sak flera gånger på flera dagar däremellan så att inga tvivel råder om att han menar allvar
  3. Om hon fortfarande visar intresse, insistera på endast oralsex eller analsex eftersom TS verkligen genuint menar allvar med det han sa under punkt 1
  4. Om hon fortfarande visar intresse, använd kondom. Insistera även på att själv se på när hon äter p-piller dagligen i ett par veckor
  5. Efteråt kan TS svälja kondomen med innehåll för att säkerställa att inga spermier kommer på villovägar

För att bli ännu säkrare kan TS experimentera med homosexualitet och bara ha sex med andra män. Då blir risken för oönskade graviditeter exakt noll.

Det viktiga är att eftersom det är TS som har misslyckats med att förhindra det som han ville förhindra så är det enda rimliga att jag som är totalt oskyldig försvaras mest. Vad som händer med TS är oviktigt i jämförelse.
Citera
2016-07-01, 17:11
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Varken TS eller samhället bör tvingas betala för kvinnans avkomma.

Återigen så har barn en tendens att skapa kostnader som spiller över på samhället förr eller senare. Det är därför det är viktigt att ta så mycket pengar som möjligt från TS så att man minimerar kostnaderna som riskerar att spilla över på den skattebetalande allmänheten. Till skillnad från TS så har allmänheten inte haft någon som helst möjlighet att förhindra att graviditet uppstod och inte ens haft någon chans att minska risken för detta. Det är därför viktigast att skydda allmänheten. Vad som händer med TS är ointressant i jämförelse.
Citera
2016-07-01, 17:11
Medlem
Pansarveckets avatar
nihilverum, du tar victimblaming till nästa nivå!
Bravo, jag trodde inte det var möjligt.
En annan dag ska jag bryta ner det där en smula för dig, men jag lämnar dig med denna tanke så länge.
Citera
2016-07-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
TS situation är mer jämförbar med någon som går över vägen med förbundna ögon och öronproppar. En sådan person är naturligtvis medskyldig till att bli påkörd.

Problemet är att TS bara gjort halvhjärtade försök att förhindra att tjejen blev gravid. Det som krävdes var att se till att hon inte blev det. Att vidta alla möjliga åtgärder för att förhindra det.

Exempelvis:
  1. När TS träffar henne första gången, säg klart och tydligt "jag vill absolut inte under några som helst omständigheter någonsin ha barn tillsammans med dig" för att säkerställa att hon definitivt vet om hans ståndpunkt
  2. Vänta med att ha sex med henne, säg samma sak flera gånger på flera dagar däremellan så att inga tvivel råder om att han menar allvar
  3. Om hon fortfarande visar intresse, insistera på endast oralsex eller analsex eftersom TS verkligen genuint menar allvar med det han sa under punkt 1
  4. Om hon fortfarande visar intresse, använd kondom. Insistera även på att själv se på när hon äter p-piller dagligen i ett par veckor
  5. Efteråt kan TS svälja kondomen med innehåll för att säkerställa att inga spermier kommer på villovägar

För att bli ännu säkrare kan TS experimentera med homosexualitet och bara ha sex med andra män. Då blir risken för oönskade graviditeter exakt noll.

Det viktiga är att eftersom det är TS som har misslyckats med att förhindra det som han ville förhindra så är det enda rimliga att jag som är totalt oskyldig försvaras mest. Vad som händer med TS är oviktigt i jämförelse.

Du har gjort allt det där, före varje gång du har haft sex utan att vilja ha barn? Är det därför som du är en finare och högre stående människa som har har rätten att kasta första stenen?

Kan du nämna en enda människa som har gjort det där, eller är det kanske mer troligt att ditt manshat har gjort dig närmast hjärndöd?
Citera
2016-07-01, 17:26
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Du har gjort allt det där, före varje gång du har haft sex utan att vilja ha barn? Är det därför som du är en finare och högre stående människa som har har rätten att kasta första stenen?

Varför det här religiösa svamlandet om "finare och högre stående" och "kasta första stenen"? Jag betackar mig för religiöst färgat nonsens.

Det är av central betydelse att inte bara försöka förhindra det oönskade utan att se till att förhindra det oönskade. Jag har inte bidragit till några oönskade graviditeter och är därför oskyldig i sammanhanget. TS har bidragit till en för honom oönskad graviditet. Ville han inte ta konsekvenserna av det så var det rimliga att exempelvis vidta några av de åtgärder jag presenterade eftersom det hade kraftigt reducerat eller helt eliminerat risken.

Det viktiga är att minimera risken att TS misslyckande spiller över på mig. TS och hans öde är ointressant i jämförelse.

Citat:
Kan du nämna en enda människa som har gjort det där, eller är det kanske mer troligt att ditt manshat har gjort dig närmast hjärndöd?

Jag är ju själv en man. Det har inget att göra med hat mot något kön. Det har allt att göra med att TS inte sett till att förhindra ett problem som han men väldigt få andra hade kunnat förhindra. Det viktiga då är att TS betalar för det så att risken för att kostnader ska spilla över på mig minimeras.
Citera
2016-07-01, 17:32
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Alla med lite vett och sans inser också att vi inte kan ha en lagstiftning som undantar människor betalningsansvar så fort de drar en rövarhistoria...då skulle ingen någonsin kunna ställas ekonomiskt ansvarig för sina handlingar...

Majoriteten av svenska staten går precis ut på att människor ska undantas betalningsansvar för sina dåliga handlingar. Varför ska just män som blir ovilliga fäder inte åtnjuta av detta privilegium?
Citera
2016-07-01, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Varför det här religiösa svamlandet om "finare och högre stående" och "kasta första stenen"? Jag betackar mig för religiöst färgat nonsens.

Det är av central betydelse att inte bara försöka förhindra det oönskade utan att se till att förhindra det oönskade. Jag har inte bidragit till några oönskade graviditeter och är därför oskyldig i sammanhanget. TS har bidragit till en för honom oönskad graviditet. Ville han inte ta konsekvenserna av det så var det rimliga att exempelvis vidta några av de åtgärder jag presenterade eftersom det hade kraftigt reducerat eller helt eliminerat risken.

Det viktiga är att minimera risken att TS misslyckande spiller över på mig. TS och hans öde är ointressant i jämförelse.

Jag är ju själv en man. Det har inget att göra med hat mot något kön. Det har allt att göra med att TS inte sett till att förhindra ett problem som han men väldigt få andra hade kunnat förhindra. Det viktiga då är att TS betalar för det så att risken för att kostnader ska spilla över på mig minimeras.

För dig är skyldig = drabbad. För de flesta andra betyder det liksom något annat. Jag har aldrig svalt en kondom med innehåll för säkerhets skull, alltså är jag lika skyldig som TS,... nej visst ja. De jag haft sex med har inte varit lika sjuka i huvudet, alltså är jag inte så skyldig ändå.... Jag är en bra och oskyldig människa...

Hahaha!

Citera
2016-07-01, 17:36
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
För dig är skyldig = drabbad. För de flesta andra betyder det liksom något annat. Jag har aldrig svalt en kondom med innehåll för säkerhets skull, alltså är jag lika skyldig som TS,... nej visst ja. De jag haft sex med har inte varit lika sjuka i huvudet, alltså är jag inte så skyldig ändå.... Jag är en bra och oskyldig människa...

Hahaha!

Det viktiga är naturligtvis utfallet och inte vilka halvhjärtade försök någon har gjort för att förhindra något.

Eftersom TS har bidragit till att en för honom oönskad graviditet har uppstått så är det viktigt att TS betalar för att risken ska minimeras att kostnader spiller över på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in