2016-07-07, 11:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Han ska ha rätten att inte få barn, precis som kvinnan har i 18 veckor.
Han har rätten att försäkra sig om att en kvinna inte befruktas - sen tar hans rätt slut eftersom fostret inte växer i honom.

Det är den verklighet män får förhålla sig till - precis som kvinnor får förhålla sig till att de kan bli ofrivilligt gravida även om de inte ens ville ha sexuellt umgänge med mannen.

Naturen har ordnat det så.
Citera
2016-07-07, 11:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Något som förvånar mig med den här debatten är varför vill man inte ha sitt eget barn och om jag hade varit i en liknande situation hade jag lagt ner min tid, energi och resurser på att försöka få ensam vårdnad om barnet. Det är inte barnets fel vilka föräldrar barnet får.

Samtidigt anser jag att den manligaste egenskapen är ansvar. Man tar ansvar för sina handlingar och konsekvenserna av dem.

Jag känner en man som gjorde det! Det var just ett sådant där fall, där han haft ett one night stand med en helt hopplös WT-kvinna på fyllan. Fullständigt kaos, stank och flugor i lägenheten o.s.v.. Och sedan blev den kvinnan gravid med hans barn och vägrade göra abort! Men han kämpade för att få ensam vårdnad om flickan, och fick det också. Han sa, att han KUNDE inte lämna flickan där, för då hade hennes liv också bara blivit soc och Gula Blend under köksfläkten...
Citera
2016-07-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har rätten att försäkra sig om att en kvinna inte befruktas - sen tar hans rätt slut eftersom fostret inte växer i honom.

Det är den verklighet män får förhålla sig till - precis som kvinnor får förhålla sig till att de kan bli ofrivilligt gravida även om de inte ens ville ha sexuellt umgänge med mannen.

Så kvinnor har enligt dig inget eget ansvar eller skyldigheter? De kan bete sig hur bedrägligt som helst eftersom det enligt dig är mannens ansvar att försäkra sig om att kvinnan ej blir gravid? Är du riktigt sjuk i huvudet på riktigt??
Citera
2016-07-07, 11:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Naturen har inte ordnat så att han inte kan gå därifrån!
Det är lagar vi stiftat för att skydda kvinnan. Hon och barnet är skyddsvärt. Vad han tycker är helt ovidkommande. I naturen hade inget hindrat honom från att gå därifrån bara. Han försäkrade sig om att inte befrukta, med alla de medel mannen har utan att klippa i kroppen.

När han gick därifrån var hon inte befruktad.
Citera
2016-07-07, 11:42
Medlem
Finns det något politiskt parti som pratat om att ge större rättigheter till män i sådana här frågor? Jag menar det är ju egentligen rätt sjukt att mannen inte har rätt över sin egen sperma. Kvinnan får i dag göra abort i det moderna samhället, det borde pappan också få göra. Vill kvinnan ha ett barn får hon hitta en som faktiskt är up for that också.
Citera
2016-07-07, 11:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Så kvinnor har enligt dig inget eget ansvar eller skyldigheter? De kan bete sig hur bedrägligt som helst eftersom det enligt dig är mannens ansvar att försäkra sig om att kvinnan ej blir gravid? Är du riktigt sjuk i huvudet på riktigt??
Nej, det är inte din sak att försäkra dig om att en kvinna inte blir gravid - det är hennes om hon inte vill ha barn.
Däremot är det din sak att försäkra dig om att just du inte befruktar någon kvinna.

Och helt ärligt -- historier om stulen sperma hör man hela tiden, vanligen handlar det om slarv helt enkelt.
Inte ens trasig kondom är särskilt vanligt, däremot att det läcker för att kondomen inte sitter som den skall eller inte är på hela samlaget.

När man har sex så finns alltid risken för graviditet om man inte är infertil -- och det ligger absolut i killens intresse att se till att det inte kan bli barn om han absolut inte vill ha barn. Just för att kvinnor bär barnet och efter befruktningen är de som avgör om graviditeten skall fullföljas eller inte.

Edit:
Jag hoppas du inser att du skall kräva faderskapstest om hon vidhåller att det är ditt barn - och du hela tiden haft kondom på dig.
Sannolikheten för att det är någon annans är i så fall högre än att hon skulle ha lyckats befrukta sig med sperma ur en kondom som inte förvarats i rätt temperatur och under rätt förhållanden.
Senast redigerad av micro113 2016-07-07 kl. 12:05.
Citera
2016-07-07, 12:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Finns det något politiskt parti som pratat om att ge större rättigheter till män i sådana här frågor? Jag menar det är ju egentligen rätt sjukt att mannen inte har rätt över sin egen sperma. Kvinnan får i dag göra abort i det moderna samhället, det borde pappan också få göra. Vill kvinnan ha ett barn får hon hitta en som faktiskt är up for that också.

Fast "ni" förstår ju aldrig, att när barnet väl finns så är det DESS rättigheter som gäller! Och de måste gå före, helt oavsett vad den biologiska mamman och/eller pappan har gjort för dumheter...
Citera
2016-07-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast "ni" förstår ju aldrig, att när barnet väl finns så är det DESS rättigheter som gäller! Och de måste gå före, helt oavsett vad den biologiska mamman och/eller pappan har gjort för dumheter...
Du menar att man även borde förbjuda abort för kvinnor?

Ingen tycker ju öht att man ska behandla födda barn på omänskligt vis, utan snarare ha större kontroll över tiden därinnan. Så att man kan undvika situationer där dåliga föräldrar och uppväxtförhållanden ens får chansen. Ansvaret det innebär att uppfostra en människa borde alltid stå över den initialt själviska viljan att få ett eget barn.
Citera
2016-07-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Nej.

Jag har kontaktat ett parti om saken och får se om de tar upp det och vill lagändra. Vill de inte det, ja då lämnar jag landet i samma minut som det blir möjligt för mig att kunna det.
Citera
2016-07-07, 12:15
Medlem
Citat:
Nej, det är inte din sak att försäkra dig om att en kvinna inte blir gravid - det är hennes om hon inte vill ha barn.
Däremot är det din sak att försäkra dig om att just du inte befruktar någon kvinna.

Och helt ärligt -- historier om stulen sperma hör man hela tiden, vanligen handlar det om slarv helt enkelt.
Inte ens trasig kondom är särskilt vanligt, däremot att det läcker för att kondomen inte sitter som den skall eller inte är på hela samlaget.

När man har sex så finns alltid risken för graviditet om man inte är infertil -- och det ligger absolut i killens intresse att se till att det inte kan bli barn om han absolut inte vill ha barn. Just för att kvinnor bär barnet och efter befruktningen är de som avgör om graviditeten skall fullföljas eller inte.

Edit:
Jag hoppas du inser att du skall kräva faderskapstest om hon vidhåller att det är ditt barn - och du hela tiden haft kondom på dig.
Sannolikheten för att det är någon annans är i så fall högre än att hon skulle ha lyckats befrukta sig med sperma ur en kondom som inte förvarats i rätt temperatur och under rätt förhållanden.

Jag tycker du ska läsa om HELA tråden, mina inlägg då, samt ALL text och länkar i topic, innan dess, tycker jag inte att du ska uttala dig.
Citera
2016-07-07, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag trodde att jag kände fittan!
Men vissa idioter är bra duktiga på att ljuga och spela teater, speciellt psykfall. Jag ska ju inte behöva göra brottsregisterutdrag och kontakta ett gäng myndigheter för bakgrundskoll för att knulla med någon.

Brukar ni själva göra det, eller är ni så jävla korkade att ni tror att såna här psykfall inte kan spela teater och ljuga en rätt upp i ansiktet, på ett jävligt trovärdigt sätt?
Du trodde du kände någon som du uppenbarligen inte ens umgås med?

Ur din trådstart
Fittan har då förmodligen utfört någon utav handlingarna som tas upp i familjeliv-länkarna och gjort sig själv gravid och sedan hållt käften om det. När ungen hade hunnit bli några år gammal så kom det plötsligt en lapp hem som påstod att jag var pappa.

Nu vill den korrupta socialen och den korrupta vidriga försäkringskassan att jag ska betala dyrt resten utav mitt liv för något jag aldrig velat ha eller ens visste att jag hade.
Citera
2016-07-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har inte gjort någon "dumhet", varför är det ok att MITT liv blir förstört??

För det där argumentet med barnets rättigheter är bara totalt skitsnack. Vad är det för "rättigheter" vi talar om här?? Rätten att ärva från mig, rätten att ha mig som vandrande plånbok, that´s it.

Är det verkligen något livsviktigt att försvara med näbbar och klor så att någon annans liv blir förstört?? Pengarna kan de ta från mamman, det är hon som orsakat hela sitationen.

Så varför ska ett liv bli förstört till förmån för ett annat, när det finns BÄTTRE och mycket enklare samt rättvisare lösningar??

Låter ju som att det är en radikalfeminist som kommit på lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in