2016-06-29, 16:22
Medlem
yz44s avatar
Din historia om att kondomen använts efteråt är ren spekulation från din sida, den enklaste förklaringen är oftasts den rätta, att kondomen inte var hel. Oavsett vilket så är barnet ditt (om nu tester visar det) och du bör ta ditt ansvar som förälder och kräva delad vårdnad. Ett barn har behov av båda sina föräldrar. Missa inte chansen även om den kanske inte ser ut som du tänkt dig.
Citera
2016-06-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko12
Många idioter i denna tråd, skulle vara intressant å veta vad ni tycker man har för skyldigheter att betala underhåll om tex TS satt å runka hemma å nån brud går igenom hans papperskorg efter spermapapper eller om TS blir gangbang våldtagen av 3 brudar som blir med barn, många underhåll att betala.
Enligt mig borde kvinnan i fråga åtalas och staten gå in å betala för barnet.

Och hur hade du tänkt dig att domstolen skulle kunna döma rättvist i detta mål?
Ska domstolar bara ta berättselser av TS sort rakt av?

Ahh men jag kooolllade kondomen!!!! Det gjorde jag ju! FAKTISKT!!

Spermier överlever inte länge utanför kroppen, ingen aning om hur länge de överlever i en kondom, men är man ängslig som man så varför inte ta kondomen och skölja ur den innan man lägger den i papperskorgen hos vilt främmande galningar till kvinnor man just sexat med? Tämligen enkel åtgärd.
Citera
2016-06-29, 16:26
Medlem
Tänk negativt TS, det hjälper, alltid.
Citera
2016-06-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du skriver och tänker som en 13-åring.
Pengar man får från myndigheter? Går du på soc eller är skjukskriven dessutom? Asså nu får du ge dig, du menar på fullaste allvar att du är snål med dina snyltpengar som du inte ens tjänat ihop själv?
Nä, INGEN tänker på dig. Inte på mig heller. Eller alla andra vuxna i landet. Det är nåt alla lär sig med åren.
Vi föds själva och dör själva. Deal with it, och allt annat.
Lagarna är för Barnets bästa. Det tas tyvärr ingen hänsyn till snorvalpar som tycker synd om sig själva, vilket är en jävla tur.
Skaffa dig ett jobb och betala ditt underhåll.
Och än bättre, skaffa en relation med ditt barn.
Du har fått rådet av nästan alla i hela tråden, men lyssnar såklart bara på de fåtal miserabla människor som precis som du sitter ensamma i sina runkfåtöljer bakom flashback.
Lycka till grabben! Jag menar det.

Du är precis lika sjuk i huvudet som majoriteten av de andra idioterna, som inte kan tänka logiskt i denna tråden.

Du resonerar som en 13-åring. Jag skrev aldrig att jag fick pengar från myndigheterna. Det var ett svar på det där med att få existensminum från soc. Lär dig läsa och använda hjärnan för fan.

Jag har två jobb, men inte ens det räcker till för att jag ska kunna ha precis så det räcker till räkningarna. Det är timanställningar, och det är allt jag kan få.

Råd från idioter som resonerar som rabiata feminister och stefan löfven, lyssnar jag inte på, då dessa är för dumma för att kunna tänka logiskt och bör därför inte ge råd.

jag är varken snål eller har snyltpengar, men fortsätt du tro det, idiot.

Barnets bästa?? Skitsnack. Det är inte för barnets bästa. Hade det varit för barnets bästa så hade psyksjuka kvinnor inte ens kunnat sätta oskyldiga män och barn i denna situationen, men eftersom inget straff delas ut så¨uppmuntras ju white trash och annat löst pack att begå denna typen av brott och förstöra livet för både barn och pappa. Men det har väl en kommunist som du svårt att förstå.

Dessutom vill jag inte ha en relation med ungen, är det så svårt att fatta? Sluta tjata och försök tvinga mig till något jag inte vill.

Jag anser inte att det är "min" unge eftersom jag har inte varit med om någonting som rör ungen mer än att jag tvingas betala för den.
Citera
2016-06-29, 16:28
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Svårt att säga vad TS kan göra för övrigt. Möjligen anmäla för bedrägeri men det är tveksamt om någon åklagare kommer att ta upp fallet. Sannolikheten att få en fällande dom förefaller ganska liten eftersom hyndan säkert kommer att ljuga sig blå om hur det hela gick till, dvs. ord står mot ord.
Vet du hur det gick till? Har du läst TS förklaringar och funderat över dem? Jag menar inte att TS medvetet ljuger eller att det han påstår inte kan vara korrekt. Däremot är berättelsen ytterst osannolik och full av tveksamheter så vad har fått dig att ta ställning i den frågan?
Citera
2016-06-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Likaväl som det finns en laglig möjlighet för en kvinna att säga nej till ett oönskat barn borde det finnas motsvarande möjlighet för en man att säga nej till ett oönskat barn. Båda föräldrarna borde enligt lag, fram till en viss vecka i graviditeten, måsta vara överens om att bli föräldrar till barnet, alltså en samtyckeslagstiftning. Om kvinnan ändå väljer att föda barnet fastän fadern inte samtycker borde det inte föreligga några krav på fadern whatsoever. Då är det kvinnans barn, punkt slut. Faderskapet erkänns inte och det räcker så. Barn behöver inte båda föräldrarna för att få en bra uppväxt som det alltid yras om, det räcker med en bra förälder och andra vuxna förebilder som är bra, vilket de flesta barn får från bl.a. våra utmärkta lärare i skolan och förskolan.

Eftersom vi har en väldigt orättvis lagstiftning är det umärkt av TS att driva denna fråga så att vi får en lag som är könsneutral. Det är för mycket känslor och för lite av rationellt tänkande i den här frågan.

Svårt att säga vad TS kan göra för övrigt. Möjligen anmäla för bedrägeri men det är tveksamt om någon åklagare kommer att ta upp fallet. Sannolikheten att få en fällande dom förefaller ganska liten eftersom hyndan säkert kommer att ljuga sig blå om hur det hela gick till, dvs. ord står mot ord.

Som hämnd tycker jag att TS borde kräva ensam vårdnad av barnet. Då borde TS i alla fall få delad vårdnad och bara det gör att underhållet halveras. Ett annat alternativ är TS via bulvan startar bolag. Då kan inte Kronkalle göra löneutmätningar. Alla tillgångar och konton skrivs på bulvanen.
Jag håller med fullständigt om första halvan i ditt inlägg.
Citera
2016-06-29, 16:31
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jävligt konstigt då att du inte resonerar likadant om massinvandring och alla övriga skatter med. DÅ vill jag inte heller vara med och betala skatt för att du ska kunna se på svt, eller få hjälp på sjukhuset. Jag skiter i dig och vill inte betala för att du ska klara dig då.
Och själv vill du inte betala för massinvandring, men tar tacksamt emot ekonomiska skattefinansierade bidrag att knulla för.
Citera
2016-06-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Du har ju för fan en möjlighet att vara med ditt barn. Och det du ska pröjsa går ner desto mer du är med ditt barn. Fattar du inte hur kul det kan vara att lära ditt barn att fiska, eller ett annat språk eller precis vad som helst.

Tänk hur folk som inte kan skaffa barn känner sig.

Sen är socialen och försäkringskassan fylld med en massa idiotkärringar, bokstavligen. å man önskar att Breivik gått in där och gjort processen kort.

Jag upprepar: kan du inte tänka dig att ha barn sätt inte kuken i en kvinna.
Don't do the crime, if you can't do the time.

Dumfan! Du beter dig som en neger, ta ansvar för helvete!
Jag vill INTE! Är det svårt att fatta?? ALLA vill inte ha ungar eller umgås med dom.
Jag ska inte behöva ta ansvar för att en kvinna jag hade ansvarsfullt sex med, själv inte tog ansvar utan begick detta brottet. Fan vad ni är störda i huvet som ger er på mig istället för aset som skapat situationen!!!
Citera
2016-06-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Din historia om att kondomen använts efteråt är ren spekulation från din sida, den enklaste förklaringen är oftasts den rätta, att kondomen inte var hel. Oavsett vilket så är barnet ditt (om nu tester visar det) och du bör ta ditt ansvar som förälder och kräva delad vårdnad. Ett barn har behov av båda sina föräldrar. Missa inte chansen även om den kanske inte ser ut som du tänkt dig.
1: Nej, eftersom jag kontrollerade den noggrannt, har du svårt att läsa och förstå eller??

2: Nej, jag vill inte har jag sagt 1000 gånger nu, är det svår att läsa och förstå eller???
Citera
2016-06-29, 16:35
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko12
Många idioter i denna tråd, skulle vara intressant å veta vad ni tycker man har för skyldigheter att betala underhåll om tex TS satt å runka hemma å nån brud går igenom hans papperskorg efter spermapapper eller om TS blir gangbang våldtagen av 3 brudar som blir med barn, många underhåll att betala.
Enligt mig borde kvinnan i fråga åtalas och staten gå in å betala för barnet.

Även om det inte kan vara mig du skriver till då jag har kommenterat någonting om själva underhållet. Men jag svara ändå.

Om det gått till på det sätt som TS beskriver så tycker jag att kvinnan förmodligen bör hållas ansvarig för ett och annat. Kan också tänka mig att TS borde få någon slags kompensation? Slippa betala underhåll osv.

Det jag vänder mig emot är att TS känner sig orättvist behandlad och av den anledningen kan förstöra ett oskyldigt barns liv?

Att TS hävdar sina omöjligheter att ta hand om ett barn är ju bara trams. Han har naturligtvis samma möjligheter som alla andra, fattiga som rika, rörelsehindrade, förståndshandikappade och övriga helt friska. Det handlar om helt vanligt sunt förnuft och ett moget vuxenansvar. Så enkelt är det. Konsekvenserna för det som TS håller på med blir ett förstört människoliv. TS egna barns liv!

Jag förstår inte hur en vuxen människa kan motivera det?
Citera
2016-06-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur hade du tänkt dig att domstolen skulle kunna döma rättvist i detta mål?
Ska domstolar bara ta berättselser av TS sort rakt av?

Ahh men jag kooolllade kondomen!!!! Det gjorde jag ju! FAKTISKT!!

Spermier överlever inte länge utanför kroppen, ingen aning om hur länge de överlever i en kondom, men är man ängslig som man så varför inte ta kondomen och skölja ur den innan man lägger den i papperskorgen hos vilt främmande galningar till kvinnor man just sexat med? Tämligen enkel åtgärd.
Så att kvinnan har sex med flera killar (soc känner till allihopa = bevis), mig inklusive, tjatar om att jag ska komma hem och knulla henne den natten (chatt finns = bevis), jag har sagt ifrån om att jag INTE vill ha barn, innan sex (har hur många tjejer som helst i bekantskapskrets som kan intyga att jag alltid sagt exakt samma sak till alla dom = vittnen som kan intyga att jag ej vill), att jag inte blivit upplyst om graviditet eller fått tycka till om något (soc vet och kan intyga), att det finns en flera år gammal unge som jag ej känt till överhuvudtaget (soc kan bekräfta). Hon hade inget jobb sist jag träffade henne, hon är dömd för brott.

Vilka mer bevis finns det på att det uppenbarligen är hon som fuskat till sig en unge?
Citera
2016-06-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Vet du hur det gick till? Har du läst TS förklaringar och funderat över dem? Jag menar inte att TS medvetet ljuger eller att det han påstår inte kan vara korrekt. Däremot är berättelsen ytterst osannolik och full av tveksamheter så vad har fått dig att ta ställning i den frågan?
Är de länkarna jag postade från familjeliv lika osannolika?? Prova att googla i ämnet och se vad du hittar, så ser du att det inte är något enstaka fall det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in