2016-07-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Alla med lite vett och sans inser också att vi inte kan ha en lagstiftning som undantar människor betalningsansvar så fort de drar en rövarhistoria...då skulle ingen någonsin kunna ställas ekonomiskt ansvarig för sina handlingar...

Det är ganska lätt att bevisa att någon inte har gjort en abort. Inte möjligt med röverhistorier där.
Det finns skrikande bevis så att säga...

Väljer en kvinna att föda ett barn (vilket bara kvinnan kan välja), skall hon ta ansvar för det också. Vill hon dela ansvaret med en man (vilket hon borde vilja), så är det bara att se till att gifta sig, eller någon modern motsvarighet till det. Så enkelt borde det vara enligt mig. Inga utrymmen för röverhistorier.
Senast redigerad av ManManne 2016-07-01 kl. 18:00.
Citera
2016-07-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Du verkade ha anat något eftersom du funderade på att spola bort den och dessutom kollade om kondomen spruckit. Stämmer det?

Nej, var bara extra försiktig.

Är du medveten om att kondomer inte ger 100% skydd även om de är hela?
Varför tog du inte med kondomen?
Vad hade du gjort om du visste att den spruckit?
Är du säker på att mamman inte hade sex med andra under samma period och därmed inte var säker på om du var pappan eller inte?

Är den tät så är den tät och läckt hade den ej.
Ja, varför gjorde jag inte det? Varför steriliserade jag inte mig? Varför har jag inte mördat eller misshandlat mamman? Det är mycket man kunde gjort annorlunda, som kvittar i nuläget.
Har du inte läst tråden? Hon HADE ju några andra hon knullade med under samma tidsperiod, alla samtliga blev kallade för dna-test, men de var mer lyckosamma än jag.
DNA-test har gjorts och visar 99.99% säkerhet.

Hur har du fått på att kvinnan har en psykisk sjukdom? Jag skulle rekommendera dig att inte lita på hennes egna uppgifter eller några påståenden från personer i hennes närhet, utan be (du kab inte begära) att få ta del av läkarintyg eller motsvarande med hänvisning till att du vill veta om det skulle vara ärftligt med eller utan din arvsmassa. Långsökt, det vet jag, men även om du inte kan få rätt enligt gällande lagstiftning så kan det i framtiden för dig vara bra att känna till vilken eller vilka sjukdomar mamman lider av.

Har ju såklart inget bekräftat på huruvida hon är sjuk i huvudet eller inte, men hon resonerar och beter sig som en blandning av stefan löfven, åsa romson, gudrun schyman, kriminellt lantis-white trash, mona sahlin och en psyksjuk rabiat vänsterfeminist, så något allvarligt fel i skallen bör hon ju ha. Hon borde i vart fall inte få vara på fri fot. Är hennes cp-beteende genetisk så lär nog ungen bli lika cp i huvudet.

Även om jag förstår din situation och förtvivlan ska du inte ha sex, av den sort du hade, med någon som kan bli gravid ifall du vill vara helt säker på att inte bli förälder.

Givetvis inte. Jag försöker dessutom febrilt boka tid för sterilisering men sjukvården har ju helt plötsligt världens längsta väntetider.....sjukt med de skatterna vi betalar.

Slutligen håller jag med dem som skriver att du ska öppna för en relation till barnet. Det mänskliga psyket är komplext och det kan, eller kommer, att inträffa förändringar i ditt sätt att tänka och förhålla dig till saker och ting som kommer att ge dig svårigheter ifall du inte inser och förlikar dig med ett enkelt faktum: du är pappa, du har ett barn som inte kan välja bort dig som pappa och du kommer att göra det sämsta möjliga valet genom att förneka barnet sin biologiska pappa och dig själv ett barn.

Kommer aldrig att hända.

OT: Handlar det om pengarna eller principen?
Både och.

Om du vore ekonomiskt oberoende med en större förmögenhet och 120 tkr i månadslön efter skatt - skulle du fortfarande ta strid mot myndigheterna och fly landet?

Ja och nej.

Om du saknade förmögenhet men hade 55 tkr i månadslön efter skatt (vilket du kanske har) - skulle du fortfarande fly landet?

Ja troligen, detta som hänt mig nu, är droppen som fick det att rinna över. Det som tidigare fått mig till 99.9% att vilja fly landet, är ju politiken, massinvandringen och all cirkus omkring detta, att svenskar hatas och trycks ner av media, blattar och egen regering och viss mån av egen befolkning, all ökad kriminalitet, förstört land med terrordåd, skjutningar, bränder osv...skithöga skatter som ej gynnar svensken, cp-lagar, förbud på allt, skithöga skatter på fordon och bränsle och allt däromkring osv.....

Handlar det i första hand om pengarna tycker jag du ska tänka på att du troligtvis inte kommer att få sämre lön med tiden utan bättre och därmed kommer den ekonomiska belastningen minska.

Nu har jag tyvärr inte ens i närheten av de summorna du talar om. Det ligger på höga 4 siffrigt och låga till mellanlåga 5-siffriga belopp, med variation....Så det är med nöd och näppe jag överlever själv och kan unna mig en pizza eller två i månaden. Pajar bilen är det kört.
Citera
2016-07-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Om du inte vill ha barn måste du sterilisera dig. Barn kan tydligen komma till världen även med kondom och p-piller även om sannolikheten är liten.

Fundering: Är det säkerställt att mamman (aset som skapat situationen) visste att hon var gravid innan det sista datumet för abort passerats?

Har hon säkerligen vetat eftersom hon har ju själv satt sig i situationen via en medveten bedräglig handling....
Citera
2016-07-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
jag har också varit utsatt för det där och jag kan säga att det där troligtvis är det bästa som hänt dig!
Du kommer bli tvungen att lära dig vad ansvar är och du kommer bli tvungen att böjja på nacken och plocka ner ditt ego.
du kommer växa som människa och du kommer sluta hänga på en massa skitsidor som flaschback och datingsidor och istället lära dig att ägna tid och kärlek åt ditt barn och du kommer växa emotionellt och bli en bra människa....
Men allt detta gäller bara om du vågar ta ansvar annars kommer ditt liv bli ett än värre helvete med allt vad det innebär!!
trevlig helg!
Fortsätt du inbilla dig...
Citera
2016-07-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
TS situation är mer jämförbar med någon som går över vägen med förbundna ögon och öronproppar. En sådan person är naturligtvis medskyldig till att bli påkörd.

Problemet är att TS bara gjort halvhjärtade försök att förhindra att tjejen blev gravid. Det som krävdes var att se till att hon inte blev det. Att vidta alla möjliga åtgärder för att förhindra det.

Exempelvis:
  1. När TS träffar henne första gången, säg klart och tydligt "jag vill absolut inte under några som helst omständigheter någonsin ha barn tillsammans med dig" för att säkerställa att hon definitivt vet om hans ståndpunkt
  2. Vänta med att ha sex med henne, säg samma sak flera gånger på flera dagar däremellan så att inga tvivel råder om att han menar allvar
  3. Om hon fortfarande visar intresse, insistera på endast oralsex eller analsex eftersom TS verkligen genuint menar allvar med det han sa under punkt 1
  4. Om hon fortfarande visar intresse, använd kondom. Insistera även på att själv se på när hon äter p-piller dagligen i ett par veckor
  5. Efteråt kan TS svälja kondomen med innehåll för att säkerställa att inga spermier kommer på villovägar

För att bli ännu säkrare kan TS experimentera med homosexualitet och bara ha sex med andra män. Då blir risken för oönskade graviditeter exakt noll.

Det viktiga är att eftersom det är TS som har misslyckats med att förhindra det som han ville förhindra så är det enda rimliga att jag som är totalt oskyldig försvaras mest. Vad som händer med TS är oviktigt i jämförelse.

Jag har gjort ALLT som du nämner, utom just sista punkten, men TROTS det, anser du att jag är skyldig.
Citera
2016-07-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Majoriteten av svenska staten går precis ut på att människor ska undantas betalningsansvar för sina dåliga handlingar. Varför ska just män som blir ovilliga fäder inte åtnjuta av detta privilegium?
Det kan man verkligen undra.
Citera
2016-07-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Det kan man verkligen undra.

Du borde sterilisera dig! Om 50 år kanske du inte har någon annan som bryr sig om dig än det här barnet, men du kanske inte tänker så långt fram i tiden.
Citera
2016-07-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det viktiga är naturligtvis utfallet och inte vilka halvhjärtade försök någon har gjort för att förhindra något.

Eftersom TS har bidragit till att en för honom oönskad graviditet har uppstått så är det viktigt att TS betalar för att risken ska minimeras att kostnader spiller över på mig.

Om du ger någon en pistol under förutsättningen att du litar på personen varpå denne väljer att skjuta dig i ansiktet så får du skylla dig själv. Låter smart.
Citera
2016-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Om du ger någon en pistol under förutsättningen att du litar på personen varpå denne väljer att skjuta dig i ansiktet så får du skylla dig själv. Låter smart.

Man ska aldrig ge någon, man inte känner ordentligt och litar på, en laddad pistol om man inte kan tänka sig möjligheten att bli skjuten.
Citera
2016-07-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Man ska aldrig ge någon, man inte känner ordentligt och litar på, en laddad pistol om man inte kan tänka sig möjligheten att bli skjuten.

Ja men för helvete! skall man behöva ge bidrag till den sköt också om man nu överlever det?
Senast redigerad av ManManne 2016-07-01 kl. 19:20.
Citera
2016-07-01, 19:20
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag har gjort ALLT som du nämner, utom just sista punkten, men TROTS det, anser du att jag är skyldig.

Ja, av den enkla anledningen att utfallet blev en graviditet. Det är det som räknas, inte vad du har försökt göra.
Citera
2016-07-01, 19:23
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

Jag har aldrig gett någon en pistol och har inte heller för avsikt att någonsin ge någon en pistol.

Det är oklokt att någonsin lita ovillkorligt på någon som man inte känner väldigt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in