Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostery
Blåste luft i och höll tätt, som på en ballong.
Du verkade ha anat något eftersom du funderade på att spola bort den och dessutom kollade om kondomen spruckit. Stämmer det?
Är du medveten om att kondomer inte ger 100% skydd även om de är hela?
Varför tog du inte med kondomen?
Vad hade du gjort om du visste att den spruckit?
Är du säker på att mamman inte hade sex med andra under samma period och därmed inte var säker på om du var pappan eller inte?
Hur har du fått på att kvinnan har en psykisk sjukdom? Jag skulle rekommendera dig att inte lita på hennes egna uppgifter eller några påståenden från personer i hennes närhet, utan be (du kab inte begära) att få ta del av läkarintyg eller motsvarande med hänvisning till att du vill veta om det skulle vara ärftligt med eller utan din arvsmassa. Långsökt, det vet jag, men även om du inte kan få rätt enligt gällande lagstiftning så kan det i framtiden för dig vara bra att känna till vilken eller vilka sjukdomar mamman lider av.
Även om jag förstår din situation och förtvivlan ska du inte ha sex, av den sort du hade, med någon som kan bli gravid ifall du vill vara helt säker på att inte bli förälder.
Slutligen håller jag med dem som skriver att du ska öppna för en relation till barnet. Det mänskliga psyket är komplext och det kan, eller kommer, att inträffa förändringar i ditt sätt att tänka och förhålla dig till saker och ting som kommer att ge dig svårigheter ifall du inte inser och förlikar dig med ett enkelt faktum: du är pappa, du har ett barn som inte kan välja bort dig som pappa och du kommer att göra det sämsta möjliga valet genom att förneka barnet sin biologiska pappa och dig själv ett barn.
OT: Handlar det om pengarna eller principen?
Om du vore ekonomiskt oberoende med en större förmögenhet och 120 tkr i månadslön efter skatt - skulle du fortfarande ta strid mot myndigheterna och fly landet?
Om du saknade förmögenhet men hade 55 tkr i månadslön efter skatt (vilket du kanske har) - skulle du fortfarande fly landet?
Handlar det i första hand om pengarna tycker jag du ska tänka på att du troligtvis inte kommer att få sämre lön med tiden utan bättre och därmed kommer den ekonomiska belastningen minska.