Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-19, 18:05
  #6265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Parlamentet, sure thing baby. Nigel är det enda hopp om demokrati som finns för GB. Boris är en pajas.


Nigel, när jag var yngre trodde jag att det uttalades som Snigel.
Citera
2019-10-19, 18:09
  #6266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, engelsmännen som brinner för Brexit verkar vara redo att kasta det förenade kungariket i kanalen för att de tror att det brittiska lejonet fortfarande är lika starkt som för 200 år sedan


Precis, det finns väldigt mycket förljugen imperieromantik och en uppblåst, nybakat nationalistisk syn på England som speciellt och mänsklighetens okrönte konung under Brexitörernas huvar.
Citera
2019-10-19, 18:11
  #6267
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
EU kan dra UK inför domstol om de vägrar betala. UK måste dessutom betala 39 miljarder pund till EU som kallas divorce bill.
Såklart det kan. Herregud, annars vore det väl ingen diktatur värd namnet? Och den domstolen kontrolleras givetvis av...EU! Därefter hittar man säkert på någon annan anledning till att Storbritannien ska tvingas betala 139 biljoner, även oavsett om Storbritannien ännu finns kvar i parasitorganisationen eller inte. "Jag ska ha hälften av allt", fy fan vilken bitch. I själva verket borde istället den vedervärdiga, lömska cancerparasiten EU förklaras återbetalningsskyldiga för allt det som de har stulit från de europeiska folken genom åren.
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2019-10-19 kl. 18:30.
Citera
2019-10-19, 18:21
  #6268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Skulle tro att EU hinner upplösas innan det inträffar.

Japp..kolla bara på Spanien nu.
Citera
2019-10-19, 18:32
  #6269
Medlem
Ja oris framstår allt mer som en politiker som saknar den viktigaste egenskapen, flexibelitet. Han verkar var en direkt kopia av Trumps vilket säkert delvis förklarar att Boris aldrig kan få till det.
Brexit blir det ju men nu tro jag dom flesta börjar tröttna på Boris och hans showande och virriga agerande, EU har ju trots allt annat att arbeta med än en lägga energin på en utgående medlem.

Tror att näringslivet, finansmarknaden och andra med internationell exponering vill ha klara besked och inte ständigt höra Boris nonsenbabbel med sina ständiga politiska dikeskörningar. Rakryggade politiker i ledarposition verkar ju snart utrotningshotade.
Citera
2019-10-19, 18:34
  #6270
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, engelsmännen som brinner för Brexit verkar vara redo att kasta det förenade kungariket i kanalen för att de tror att det brittiska lejonet fortfarande är lika starkt som för 200 år sedan

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Såklart det kan. Herregud, annars vore det väl ingen diktatur värd namnet? Och den domstolen kontrolleras givetvis av...EU! Därefter hittar man säkert på någon annan anledning till att Storbritannien ska tvingas betala 139 biljoner, även oavsett om Storbritannien ännu finns kvar i parasitorganisationen eller inte. I själva verket borde såklart den vedervärdiga, lömska cancerparasiten EU förklaras återbetalningsskyldiga för allt som de stulit från de europeiska folken genom åren.

Brittiska parlamentet har ju antagit en lag som tvingar Johnson att be om förlängning av Brexit hos Bryssel.
Det slår mig direkt hur det ibland kunde fungera hos Arbetsförmedlingen i Sverige som anvisat någon att söka ett jobb.
-"Vill egentligen inte ha detta jobb, men det är AF som har skickat hit mig"!

Vad är det som hindrar Johnson köra med med precis samma taktik???
Citera
2019-10-19, 18:49
  #6271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, engelsmännen som brinner för Brexit verkar vara redo att kasta det förenade kungariket i kanalen för att de tror att det brittiska lejonet fortfarande är lika starkt som för 200 år sedan
UK har en bnp på ca 25 000 miljarder kr.
Citera
2019-10-19, 18:53
  #6272
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad är det som hindrar Johnson köra med med precis samma taktik???
Bra fråga, men jag har inget bra svar. Jag vet bara att hela skiten är en dålig fars.
Citera
2019-10-19, 18:54
  #6273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Brittiska parlamentet har ju antagit en lag som tvingar Johnson att be om förlängning av Brexit hos Bryssel.
Det slår mig direkt hur det ibland kunde fungera hos Arbetsförmedlingen i Sverige som anvisat någon att söka ett jobb.
-"Vill egentligen inte ha detta jobb, men det är AF som har skickat hit mig"!

Vad är det som hindrar Johnson köra med med precis samma taktik???

Vad är detta för slags lagstiftning som bara vevas igenom parlamentet vid varje sittning? I fa utredningar..inga remissvar..ingenting..pang så kom en lag till.
Citera
2019-10-19, 18:55
  #6274
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
UK har en bnp på ca 25 000 miljarder kr.

Deras absolut största handelspartner är EU.
Citera
2019-10-19, 19:01
  #6275
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Deras absolut största handelspartner är EU.
Bättre idé att handla med fria nationer än med monstret EU som inte producerar ett jävla skit.
Citera
2019-10-19, 19:06
  #6276
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Bra fråga, men jag har inget bra svar. Jag vet bara att hela skiten är en dålig fars.

Den dåliga farsen utspelades snarare inför folkomröstningen där bägge sidors företrädare stod och predikade om något som de själva personligen inte alls tyckte eller ville. Lägg därtill alla falskeligen producerade "sanningar" om hur mycket bättre och starkare UK skulle bli utan EU, där Brexit-förespråkare medvetet valt att mörka kända förhållanden om bland annat förlusten av EU-institutioner och de ekonomiska konsekvenserna av detta.

Det får svensk inrikespolitik med frågeställningen huruvida Sverigedemokraterna ska vara förenade med beröringsförbud eller ej att framstå som sandlådetjafs på förskolenivå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback