Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-04, 20:29
  #5065
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Inte alls. Folk i UK är otåliga för att de inte förstår hur lång tid det tar att förhandla och reflektera över konsekvenserna.

Regeringen ska upprätthålla lag och ordning, trots det säger Jacob Real Smug att UK kan lämna EU på WTO regler, och att det inte blir nån gräns mellan UK och Nordirland. Det är alltså inte möjligt för WTO regler säger att länder måste ha gränskontroller. Deras avtalslösa WTO brexit är undeliverable för den är olaglig.

Frågan är om UK och Irland kan ingå ett bilateralt avtal om gränsen mellan Irland och Nordirland, för en av knäckfrågorna för UKs utträde ur EU är att UK kan kontrollera sina gränser. Men Irland är med i EU, så UK förhandlar inte med Irland utan med EU...

Gränsen på Irland är nog ett av de största problemen, men med god vilja går det att lösa.
Sen är det ju svinigt att IRA försöker utnyttja situationen med upptrappat våld, det borde fördömas hårdare från EU, men de verkar cyniska och bryr sig inte.

May var en katastrof, hon är den som borde ha kommit längre i förhandlingarna.
Citera
2019-09-04, 20:32
  #5066
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Den dag då det blir svekdebatt vid inställt Brexit är glädjens dag. Det är något jag gärna vill se och inget jag skämms för att säga. Bara för att lite mera än den halva brittiska befolkningen ville ha Brexit så betyder det inte att jag MÅSTE vilja ha Brexit. Detta är demokrati min vän, där alla har rätt att ändra sig eller inte vilja ha något.

Är du medborgare i GB och emot brexit? annars fattar jag inte varför du skulle glädja dig åt att ett land som folkomröstat hamnar i en svekdebatt som kan slita isönder landet.
Om du INTE är medborgare i GB är det nåt allvarligt fel på dig.
Citera
2019-09-04, 20:40
  #5067
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Att folk fortfarande tror att det kommer att bli nån Brexit...

Fattar ni inte att BJ kommer att åka ut med huvudet före vid ett nyval? Folket trivs i EU, de vill bara se reformer, och enda sättet att få till reformer är att vara kvar. Det har sakta men säkert trillat ner en pollett hos även de mest inbitna leave-väljarna nu.
Citera
2019-09-04, 20:51
  #5068
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Efter att Commons är klara med the Benn Bill ikväll kommer den (om den går igenom, vilket verkar troligt) att köras vidare till House of Lords. Där har man dessutom ett stort antal egna amendments som ska diskuteras förutom debatten över Benn Bill. Resultatet kommer att bli en riktig maratonsittning, rapporterade BBC News på tv nyss, och "lorderna ser nu till att få med sig resväskor med ombyteskläder, shaving kits, necessärer" och förmodligen också litet att äta och dricka. De kommer i praktiken att vara uppe så länge de orkar och ja, övernatta i Huset och sedan fortsätta när de vaknar efter några korta timmars sömn.

Tyvärr är det oklart om det blir någon livesändning från överhuset.
Live från Lords nu : https://www.parliamentlive.tv/Event/...c-ee785b88212c

Men osäkerheten kanske gällde om det blir livesändningar på natten?
Citera
2019-09-04, 21:06
  #5069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Är du medborgare i GB och emot brexit? annars fattar jag inte varför du skulle glädja dig åt att ett land som folkomröstat hamnar i en svekdebatt som kan slita isönder landet.
Om du INTE är medborgare i GB är det nåt allvarligt fel på dig.

Det är inget fel på mig och det skulle glädja mig om Brexit ställs in. Inget fel med detta. Och jag kommer fortsätta yttra mig om detta trots jag inte är medborgare i UK.. och det har all rätt att göra oavsett vad du säger.

Så var är ditt klagomål mot Jimmie Åkesson som inte respekterade förra riksdagsvalet genom att vilja ha ett nytt val tidigare i år? Varför följer du inte dina egna konstiga regler? Hycklare
Citera
2019-09-04, 21:08
  #5070
Medlem
DaEzzs avatar
Nu har the Benn Bill skickats vidare till överhuset. Corbyn krossar för närvarande BoJo i direktsändning, Boris sitter med påsar under ögonen och ser ut som en blonderad råtta inträngd i ett hörn.

En stor grupp konservativa har enligt BBC i kväll skrivit till partiledningen och krävt att de i går uteslutna medlemmarna återfår sin partitillhörighet. Tories faller i bitar runt BoJo.

Ian Blackford/SNP slår en till spik i kistan. Han vet att Tories kommer att tappa hela Skottland vid det kommande valet. Självständigheten är inom räckhåll.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2019-09-04 kl. 21:15.
Citera
2019-09-04, 21:23
  #5071
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu har the Benn Bill skickats vidare till överhuset. Corbyn krossar för närvarande BoJo i direktsändning, Boris sitter med påsar under ögonen och ser ut som en blonderad råtta inträngd i ett hörn.

En stor grupp konservativa har enligt BBC i kväll skrivit till partiledningen och krävt att de i går uteslutna medlemmarna återfår sin partitillhörighet. Tories faller i bitar runt BoJo.

Ian Blackford/SNP slår en till spik i kistan. Han vet att Tories kommer att tappa hela Skottland vid det kommande valet. Självständigheten är inom räckhåll.

Haha nä, Boris krossade Corbyn. Förhoppningsvis utesluter han även dessa från Tories och gör ett valsamarbete med Brexit Party så det blir brexit nångång. Helst no-deal såklart. Det kan förhoppningsvis inspirera andra länder att lämna EU.
__________________
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2019-09-04 kl. 21:27.
Citera
2019-09-04, 21:29
  #5072
Medlem
M Nordströms avatar
Min uppfattning är att England kommer att dra ut väldigt länge på denna process och slutligen bli kvar i EU. En otrolig långbänk detta.
Citera
2019-09-04, 21:33
  #5073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Haha nä, Boris krossade Corbyn. Förhoppningsvis utesluter han även dessa från Tories och gör ett valsamarbete med Brexit Party så det blir brexit nångång. Helst no-deal såklart. Det kan förhoppningsvis inspirera andra länder att lämna EU.

Tror du han har stake till det?
Citera
2019-09-04, 21:46
  #5074
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Tror du han har stake till det?

Hoppas det. Känns lite allt eller inget nu. Sidorna kommer aldrig enas, bättre då att gå all-in och hoppas på det bästa.
Citera
2019-09-04, 21:49
  #5075
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag tittar på debatten. Tro inget annat. Jag har gjort det hela jävla dagen.

Men, 1762 skrev Jean-Jacques Rousseau det här. Om man inte förstår det så förstår man inte civilisationer. En dum jävla länk nedan för att Wiki är det vad folk vill ha. Men hitta gärna en gammal schweizisk bok med samma text. Jag hittade en i Genéve för ett par år sedan.

MPs debate delaying Brexit LIVE
https://www.youtube.com/watch?v=cDrTUMANVtg

Rousseau
https://en.wikipedia.org/wiki/General_will

Om man skiter i det ovanstående, då öppnar man Pandoras ask. Rousseau visste redan då.

Har ni lärt er om ROUSSEAU? Vet ni vem han var, vad han stod för?
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-09-04 kl. 21:55.
Citera
2019-09-04, 22:00
  #5076
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu har the Benn Bill skickats vidare till överhuset. Corbyn krossar för närvarande BoJo i direktsändning, Boris sitter med påsar under ögonen och ser ut som en blonderad råtta inträngd i ett hörn.

En stor grupp konservativa har enligt BBC i kväll skrivit till partiledningen och krävt att de i går uteslutna medlemmarna återfår sin partitillhörighet. Tories faller i bitar runt BoJo.

Ian Blackford/SNP slår en till spik i kistan. Han vet att Tories kommer att tappa hela Skottland vid det kommande valet. Självständigheten är inom räckhåll.


Ja, det kan heller inte ha varit allt för kul att bli uppläxad av Ken Clarke.

"the party had been taken over by a rather knockabout character… a Cabinet which is the most right-wing any Conservative Party has ever produced. They’re not in control of events.”

Ken Clarke är ingen liten backbencher som helst, utan han är den MP som har suttit längst i the house of Commons med massor av poster.

Clarke ger. BoJo en sista taskspark https://www.theneweuropean.co.uk/top...97?jwsource=cl
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback