Citat:
Ursprungligen postat av
Liljor
Är det lågprisglasögon eller från de dyrare kedjorna som du har?
Skulle nog säga att de är i midpriceklassen. Ray-Ban från Synoptik. Har haft dem i flera år nu och behöver starkare glas. Men jag skulle tippa att kvaliteten på glasen inte skiljer sig nämnvärt från kedja till kedja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Nu har jag bara solglajjor, men en tips för er som "bara smetar runt flottet" är att tvätta skallen nån gång ibland.
Eller så har man glajjorna på nosen och inte i håret.
Citat:
Ursprungligen postat av
sound69
Jag kör med rengöringsservetter (av märket Swirl) från Clas Ohlson.
Funkar finfint 👍
Tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Detta är vad en optiker lärde mig: Ljummet vatten under kranen, en droppe diskmedel och rengör med fingertopparna i cirklar, skölj med mer ljummet vatten men inte hett varmvatten. Torka med en ren kökshandduk i linne. Hushållspapper och liknande är för grovt.
En microfiberduk kan man använda för damm och liknande, men inte för fettfläckar från exempelvis hudkontakt.
Det där har jag också hört. Men då ska det vara ytterst lite diskmedel och noggrann rensköljning. Blir flammigt annars. Det där med linnehandduken ska jag dock komma ihåg. Har en sådan, men använder den inte för det ändamålet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElFettso
Kör med Biltemas
5-pack microfiberdukar som kostar 15 kr. Köper en ny förpackning vare år. Körde innan med optikerns duk men den var så liten och sladdrig och fungerade inte riktigt som den skulle.
Tack för tipset. Då har de bra grejer utöver den obligatoriska budgetkorven då.