Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 23:41
  #3649
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Jag är medveten om att vi läser skrift och uppfattar det på olika sätt.
Alla kanske inte gör det?
OM Lotta hade verkligen velat komma bort från Martin hade hon haft möjligheten!

Som den här kvinnan menar du?
https://www.facebook.com/joakim.lamo...31084713652785

Lotta försökte ta möjligheten .. hon anmälde och några dagar senare var hon död.
2016-09-30, 23:47
  #3650
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som den här kvinnan menar du?
https://www.facebook.com/joakim.lamo...31084713652785

Lotta försökte ta möjligheten .. hon anmälde och några dagar senare var hon död.
Det där fallet är bedrövligt, men det är ett helt annat fall än det här och hör hemma i en annan tråd. Att jämföra enskilda fall så där blir alltid dumt.
2016-09-30, 23:47
  #3651
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo, inte så lite heller. Begriper man inte eller inte läser vad kvinnan upplevt utöver forcerade sms så har man ju på ett sätt visat sig vara totalt oinsatt i den här typen av problematik. Nej, hon valde inte att bli misshandlad , men hon var livrädd för honom och vågade inte säga ifrån. Är det svårt tycker du?

Men jag har delat rum med en "Lotta" typ när jag var lvuad, människan var ett plåster och blev "livrädd" för allt och alla om man bad att få vara ifred eller ens tittade på henne och suckade för att visa detta på ett sätt som förstås av ca 95% av alla andra utan problem.
Därmed inte sagt att hon är skyldig till misshandeln men säg fan inte annat än att hon har valt sin partner. Och att det är samhället eller anhöriga på annan ort som har skuld i hennes urvalsprocessen. Då måste du ju spärra in varje Lotta i landet för jag tror inte majoriteten av kvinnor i landet vill ha en polis i häckande i sovrummet 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan för att rädda ett relativt fåtal som misshandlas men inte verkar vare sig avsluta eller polisanmäla förrän det gått alldeles för långt.

Vad tycker du är svårt att förstå med det?
2016-09-30, 23:49
  #3652
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men jag har delat rum med en "Lotta" typ när jag var lvuad, människan var ett plåster och blev "livrädd" för allt och alla om man bad att få vara ifred eller ens tittade på henne och suckade för att visa detta på ett sätt som förstås av ca 95% av alla andra utan problem.
Därmed inte sagt att hon är skyldig till misshandeln men säg fan inte annat än att hon har valt sin partner. Och att det är samhället eller anhöriga på annan ort som har skuld i hennes urvalsprocessen. Då måste du ju spärra in varje Lotta i landet för jag tror inte majoriteten av kvinnor i landet vill ha en polis i häckande i sovrummet 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan för att rädda ett relativt fåtal som misshandlas men inte verkar vare sig avsluta eller polisanmäla förrän det gått alldeles för långt.

Vad tycker du är svårt att förstå med det?


Vad har dina plåster brudar med detta ämnet att göra? Vem är skyldig till misshandel? Vad fan yrar du om jag begriper inget av vad du försöker säga. Herregud vilket rörigt ointressant pissinlägg måste jag säga. Kan du inte mer i ämnet än så här?
2016-09-30, 23:54
  #3653
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och du skulle leka anka i åtta år .. eller är du mer normal än så?

Leka anka (är helt obekant med uttrycket) ?!?! Statistiskt sett är jag kanske inte normal med kriminell tonårsperiod och haft relationer med kriminella män men jag har inte blivit misshandlad av dem (inte ens en lavett) eller trakasserad så. Däremot är jag uppvuxen i en tid när fysisk bestraffning/disciplinerna var tillåtet och jag finner inte det särskilt traumatiskt alls. Och det var fler killar än tjejer i klassen från ettan så man lekte på pojkars vis och slogs ibland på skolgården med (med knytnävar).
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 00:09.
2016-09-30, 23:55
  #3654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som den här kvinnan menar du?
https://www.facebook.com/joakim.lamo...31084713652785

Lotta försökte ta möjligheten .. hon anmälde och några dagar senare var hon död.


Lotta tog tillbaka sin anmälan det vet vi eller hur!
Vart vill du komma? Systern Camilla och ex-Per ringde polisen men Lotta avfärdade det. Kanske för att hon var väldigt rädd ja, och skrämd till tystnad. Vad skulle Polisen gjort då micro113?
Du, micro113 och många andra menar att alltså att Lotta var totalt oskyddad!?
Det är ju inte sanningen!
Hon var tydligen så rädd att hon inte vågade annat än att träffa Martin och ha sex.

Påpekar igen att jag inte står på Martins sida men vill ändå påpeka att Lotta mycket väl visste att hon lekte med elden. Ville hon detta ? Läser i sms att hon hotat ta livet av sig......
Så jävla sorgligt ! Martin Jonsson skulle aldrig sett dagens ljus som någon skrev!
2016-09-30, 23:57
  #3655
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad har dina plåster brudar med detta ämnet att göra? Vem är skyldig till misshandel? Vad fan yrar du om jag begriper inget av vad du försöker säga. Herregud vilket rörigt ointressant pissinlägg måste jag säga. Kan du inte mer i ämnet än så här?

Nä jag är inte kvällstidningspsykolog. Men vad är det för fel på dig när du menar att folk är efterblivna när du inte förstår? Ingen i tråden har sagt annat än att Martin är skyldig till misshandeln däremot har en hel del kommenterat/varit frågande över hennes val av partner. Det ärjunu inte så att hon blivit lurad att dejta någon som utgett sig att vara någon annan, eller?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 00:00.
2016-10-01, 00:00
  #3656
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som den här kvinnan menar du?
https://www.facebook.com/joakim.lamo...31084713652785

Lotta försökte ta möjligheten .. hon anmälde och några dagar senare var hon död.

Problemet var hela tiden att hon inte ville medverka i någon utredning. Vad ska åklagaren göra då menar du?
2016-10-01, 00:00
  #3657
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä jag är inte kvällstidningspsykolog. Men vad är det för fel på dig när du menar att folk är efterblivna när du inte förstår?


Du är så tiltad så du tror psykjournalerna är skrivna av vad dom tror och inte vad hon berättat det säger väl allt?
2016-10-01, 00:01
  #3658
Medlem
Steinarrs avatar
Ser att Tigerkid fortfarande inte har svarat på mitt inlägg så vi tar det igen då:

Lotta visste om att Martin hade suttit inne i 12 år INNAN hon blev tillsammans med honom.

Borde inte detta ha varit en tillräcklig varningsklocka?
2016-10-01, 00:04
  #3659
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du är så tiltad så du tror psykjournalerna är skrivna av vad dom tror och inte vad hon berättat det säger väl allt?
Du har verkligen inget annat än smädelser och personangrepp att komma med va? Hur går det med att fiska fram källan till ditt svamlande om videoförhör tidigare idag?
2016-10-01, 00:11
  #3660
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ser att Tigerkid fortfarande inte har svarat på mitt inlägg så vi tar det igen då:

Lotta visste om att Martin hade suttit inne i 12 år INNAN hon blev tillsammans med honom.

Borde inte detta ha varit en tillräcklig varningsklocka?

Om detta stämmer är det bara att dra ett streck i debatten. Hon lekte med elden och det blev hennes död. Det finns män som gjort samma misstag i val av vänner och slutat på samma sätt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback