Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Post hoc ergo propter hoc. Givet följande två premisser
1. Sedan 1800-talet har antalet pirater minskat med 90 %.
2. Sedan 1800-talet har medeltemperaturen ökat med två grader.
Skulle du säga att det är tack vare minskningen av pirater som medeltemperaturen har ökat? Att pirater kyler ner världen? Eller är de händelserna oberoende av varandra?
Din jämförelse med spamfilter i e-postklienter är i övrigt inte legitim. Anledningen till varför de allra flesta e-postklienter har ett spamfilter beror på att SMTP, som är det protokoll som e-post skickas över, är ett förlegat och väldigt tillåtande protokoll. Man ska komma ihåg att det togs fram redan på 70-talet, en tid då privatpersoner inte hade tillgång till e-post. Det är så pass tillåtande att vem som helst kan skicka e-post från vilken e-postadress som helst. Jag kan med enkelhet slänga upp en SMTP-server och skicka e-post från
stefan.lofven@regeringen.se utan att faktiskt äga domänen
regeringen.se. Dessutom är det gratis att skicka e-post. Det enda som kostar är din internetuppkoppling. Spamfilter fungerar som så att de verifierar att avsändaren verkligen är från den domänen de säger sig vara från. Dessutom kollar de flera andra saker, bl. a. hur många e-postmeddelanden du skickar m.m. Utan spamfilter skulle kommunikation över SMTP vara i princip omöjlig.
Du verkar vara en vettig moderator. Men alla e inte som du här.
Ok, det stämmer! Men grejen va inte jämförelsen mellan spamfilter o internetcensur o vad allt det innebär. Grejen e att normen inte avgörs av iran. Fattar du?
USA har något som kallas internet o iran använder internet. Nu säger normen att, hallå Iran, du får inte censurera internet!!!!! men varför? Det e inte irans normer, varför acceptera tex amerikanska/judiska normer.
Förstår du? Det e
normen som du tänker på inte
logiken. För logiken säger att premisserna ska granskas utifrån logiken o inte makten.
Det e tyvärr det som gör den här sajten till en israelvänlig sajt. Ni accepterar tex rykten om en användare rättfärdigar att man e hårdare mot just den användaren. Sen kommer massa troll o skapar rykten om konspirationer o moderatorna påverkas.
Det e judar som gör sånt. Tex juden hundensår som attackerar användare o lobbar för FBs mods. Sen har ni andra judar som jag inte nämner o som hela fucking tiden spelar på normen för att stoppa diskussionerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Internetcensur är något helt annat. Där har en stat godtyckligt valt att blockera IP-adresser, DNS:er eller domäner helt och hållet. Varför flashback.org är blockerat i Iran får du nog fråga ansvarig myndighet i Iran om. Även wikipedia.org och hälften av de mest besökta sidorna i världen är blockerade i Iran. Men enligt din retorik är väl de också sionistiska sajter...
Staten gör det, för att medborgaren inte ska känna sig maktlös när normen tar över samtalet. Tex när FBs hela fucking arsenal används mot iranier i israelfrågor.
Jag har själv varningar för att jag svarat på såna PSYOP. Tror du jag säger det här för att skapa dåligt rykte för FB?