2016-01-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
I vissa fall är det väldigt uppenbart att kontot är relaterat till länken. I andra fall så förekommer det att man självoutar sig och berättar saker om sig själv.

Utöver regel 0.05 så ingår också regel 1.01 och 1.09. Att det ens får länkas alls i signaturen (oavsett till vad) är ett undantag.

Fast 0.05 säger bara att man inte får bryta mot forumets regler ej heller i signaturen eller avatern, vilket en länk inte bryter mot!

Och du hänvisade heller inte till var denna regel som påstår att användare som ligger bakom en webbsida får ha den i sin signatur men ingen annan! jag tolkar det som tvärt om i regel 1.01 att den som kan tjäna pengar på det inte får länka men andra får det! hur tänker ni här egentligen och återigen var står denna regel att användare som ligger bakom websidorna får länka till dem?

regel 1.09 kan du stryka från detta fall då jag pratar om drogshoppar som säljer doping inte narkotika, kanske borde förtydligat det.
Citera
2016-01-27, 15:24
Medlem
som denna användaren har gjort i sin signatur menar jag--->

#dinprepp-pharmacy

nu är den websidan stängd men det var en drogshopp som länkades innan sidan stängdes!

jag vill med ha en sån länk i min signatur utan nån text till, bara en länk...

Det bryter väl inte mot reglerna?
Citera
2016-01-27, 17:43
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
Fick svar från moderatorn tj nu på morgonen i PM. Han skrev att det inte är
tillåtet att länka till drogshoppar i sin signatur med ett undantag, om man inte
är den som ligger bakom webbsidan till drogshoppen.

när jag bad han länka till dessa regler så hänvisar han till regel 0.05
men där står inget om undantaget för de som ligger bakom webbsidorna.

Sedan är det jävligt skumt för jag trodde flashback var anonymt, hur kan någon då
veta vem som ligger bakom webbsidorna?

Kan vi reda ut detta nu en gång för alla, vad är det som gäller och hänvisa gärna till dessa regler.

Kan meddela att moderatorn najas i morse bekräftat i PM till mig att najas tolkat reglerna på samma sätt som moderatorn intermittentexplosivitet skrev här tidigare i tråden, att det är tillåtet att länka till en drogshopp i signaturen om ingen säljtext finns med.

Ja, det förbryllar mig lite att modsen ger olika besked. Det är så klart också dåligt av oss. Jag har lyft frågan i Outlaw nu så vi får det utrett ordentligt.
Citera
2016-01-28, 07:58
Medlem
najass avatar
Jag har kollat upp det nu och och tj. hade rätt och jag hade fel. Jag ber om ursäkt för förvirringen.

Under regel 1.01 står det att man kan ha egna webbplatser i sin signatur, inte andra.

Alltså; nej, du får inte ha länken i din signatur enligt regel 1.01. (och enligt 0.05 eftersom där står att man inte får ha nått i signaturen som bryter mot övriga regler).
Citera
2016-01-28, 09:00
Medlem
ojns avatar
Hur är det med egna sidor som länkar till andra? Tänk att jag en sida som i princip bara är en länksamling till sidor som om de fanns med i min signatur skulle bryta mot regel 1.01. Anta att inga av dessa sidor bryter mot lagen, om det gör någon skillnad.

Gäller samma sak här som för .torrent-filer - att det är okej då man inte direktlänkar till filerna (läs sidorna i detta fall) direkt på Flashback?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in