Resultat:
0%
röster
2006-04-05, 13:03
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Jo.
Massor av vittnesmål, en flight med besättning och passagerare har försvunnit, varav de flestas dna har hittats i pentagon, skadorna på pentagon är överensstämmande med en boeing, tydliga märken från vingarna på väggen, etc. etc. det finns hur mycket som helst som "konspirationsnissarna" då kunnat ta upp.

Just detta med dna är verkligen fantastiskt, i pentagon säger dom att dom kunnat identifiera alla utom 4-5 st om jag inte minns fel, men när planet som gjorde ett stort hål i backen i Cleveland säger Wally Mirror Somerset County Coroner "i have not, to this day, seen a single drop of blood. Not a drop."

Man undrar ju hur det är möjligt att i ett av planen "vaporizar" hela skiten men ändå identifierar dom nästan alla ombord på planet, och i det andra ligger det en hög med skrot men inte det minsta spår av DNA.

Jag är utbildad flygplatsbrandman och finner det först och främst väldigt konstigt hur nånting överhuvudtaget klarar av att vaporiza pga. flygfotogen för det brinner inte med nog hög värme för att påverka särskilt många material i den temperaturen.

Men att det i 2 kracher samma dag blir olika utgång finner jag väldigt konstigt, och att det isåfall borde vara i pentagon dom inte kunnat hitta något DNA för där har det ju tydligen brunnit bra mycket jävla varmare än i Cleveland.

Men ändock så är det tydligen tvärtom.
2006-04-05, 13:12
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyzer78
Du "TROR" inte det alltså.... ett steg i rätt riktning..jag vågar vara ännu järvare för jag kan säga att jag vet att det är möjligt.
Läs igen och tänk.
Jag tror inte alls att det är omöjligt...

Citat:
Ursprungligen postat av Keyzer78
Alltså vad är det du sitter och försöker säga!?
Vi alla vet att det är möjligt att göra en kontrollerad sprängning av en byggnad...om jag tog fram exakt data på hur mycket sprängmedel och exakt i vilken bärande del det är placerat vilken skillnad skulle det göra på sakfrågan??
Enligt mig skulle det göra en enorm skillnad. Det skulle ge trovärdighet till din teori.
En av dom största stöttepelarna för dom som inte tror på din teori är hur man skulle ha placerat ut dessa bomber.
Där ligger det en jävla skillnad i 1 ton eller 3 ton.
En jävla skillnad på om det ska placeras på en våning eller 40 våningar.
2006-04-05, 13:30
Medlem
Hej, menar inte att förstöra eran diskussion eller ert ordmärkande, men:

ni har troligen redan diskuterat detta, men är det inte så att om pannkaksteorin skulle stämma, skulle inte åtminstone någon av de 47 stålpelarna i mitten av byggnaden sticka upp någonstans? Dvs de pelarna som var "the core", om inte en del av den bara.
Tittar man på filmklipp så ser man att antennen som sitter fast i mitten i "the core" börjar att rasa ned in mot byggnaden först. Stämmer detta ens överrens med pannkaksteorin som har lagts fram som den officiella anledningen, eller säger detta emot varandra? Var något som jag läste/såg för ett tag sedan, men minns inte riktigt.

Om någon har lite intressanta länkar att dela med sig.

Dessa explosioner(?) som man kan se på filmer när tornen rasar ned, de som ser ut som rökstrålar/dammexplosioner ca 10-20 våningar nedanför de rasande våningarna, ibland i linje och ibland lite random. Vad finns det för officiell eller pro-officiell förklaring på dessa?
Det vita dammet, som man säger är bevis på sprängämnen längst ned/någonstans, som syns i filmerna som brandmännen(?) filmade längst ned vid ingången. Vad finns det för förklaring på detta?
Vet att man snackat om ett eldklot som åkt ned via hissschaktet, men det skall inte lämna ett fint lager av vitt dammliknande stoff efter sig?
2006-04-05, 13:51
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Just detta med dna är verkligen fantastiskt, i pentagon säger dom att dom kunnat identifiera alla utom 4-5 st om jag inte minns fel, men när planet som gjorde ett stort hål i backen i Cleveland säger Wally Mirror Somerset County Coroner "i have not, to this day, seen a single drop of blood. Not a drop."
Blanda inte ihop blod och DNA.
Citat:
Investigators have positively identified the remains of another 14 persons aboard United Airlines Flight 93 and Somerset County Coroner Wallace Miller said the investigation could conclude more quickly than expected.
Citat:
Yesterday's confirmation of victims' identities by the Armed Forces Institute of Pathology DNA lab in Rockville, Md., means that 34 of the 44 people who were aboard the jetliner crashed Sept. 11. have been identified.
Citat:
Miller said the lab is continuing to test DNA material to verify the deaths of the last six crash victims.
http://911research.wtc7.net/cache/planes/evidence/postgazette1027_flight93.html

Citat:
Man undrar ju hur det är möjligt att i ett av planen "vaporizar" hela skiten men ändå identifierar dom nästan alla ombord på planet, och i det andra ligger det en hög med skrot men inte det minsta spår av DNA.
Jo dom har hittat DNA från 93an

Citat:
Jag är utbildad flygplatsbrandman och finner det först och främst väldigt konstigt hur nånting överhuvudtaget klarar av att vaporiza pga. flygfotogen för det brinner inte med nog hög värme för att påverka särskilt många material i den temperaturen.
Lägg därtill rörelseenergi och en jävligt hård vägg.
Fick ni lära er om sådant i lumpen?

Citat:
Men att det i 2 kracher samma dag blir olika utgång finner jag väldigt konstigt, och att det isåfall borde vara i pentagon dom inte kunnat hitta något DNA för där har det ju tydligen brunnit bra mycket jävla varmare än i Cleveland.

Men ändock så är det tydligen tvärtom.

Dom hittade DNA på båda platserna.
2006-04-05, 13:54
Medlem
Citat:

Jag har givetvis inget strikt vetenskapligt svar på dessa frågor, men jag kan åtminstone återge vad jag själv tänkte när jag läste om resultatet av kraschen, hålets storlek, tillgången på DNA med mera.

Det första jag kom att tänka på var ett filmklipp jag sett på nätet, där man kör ett militärflygplan in i en betongmur och filmar det i ultrarapid. Planets hastighet är så hög att det pulvriseras vid kraschen, inte av någon explosion utan av mötet med ett orubbligt objekt.

Pentagons väggar är, vad jag har förstått, bra mycket tjockare än WTC-tornens var. Vid Pentagonkraschen har därför alla flygplansdelar som inte hade kraft nog att tränga igenom väggen pulvriserats. Den del som hade kraft nog att tränga igenom var den starkaste och tyngsta delen av planet, själva grundstommen där bland annat passagerarna sitter. Denna slog igenom flera väggar, tappade fart på vägen, och stannade slutligen någonstans inne i byggnaden. Den blev kraftigt deformerad, men var långt ifrån vaporiserad eftersom den lyckats rubba det motstånd som den mötte vid kraschen. Någon större brand utsattes den förmodligen inte för, eftersom vingarna med bränsle förintades redan vid ytterväggen.

Som sagt, detta bevisar absolut ingenting, och det kan mycket väl vara helt uppåt väggarna fel eftersom jag inte är någon expert på vare sig flygplan eller materiallära. Men det var min första spontana tanke när jag läste detaljerna om kraschen.
2006-04-05, 15:05
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
...och varför är det så förtvivlat svårt för er att bemöta artikeln från Journal of Engineering Mechanics?

Denna smörja har redan för länge sedan debunkats:

http://www.serendipity.li/wot/pop_mech/reply_to_popular_mechanics.htm

2006-04-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finbil
Den verkliga historien.......

Läs och gråt nu inte då du får fel

The Silverstein group purchased the lease on the World Trade Center for $3.2 billion. With two claims for the maximum amount of the policy, the total potential payout is $7.1 billion, leaving a hefty windfall profit for Silverstein.

It seems these claims are based on a dubious understanding on profits.

For example, as we write the insurance payments are not going to reach $7.1 billion. The current situation is $4.6 billion at a maximum, although this may be subject to change (up or down) as a result of court rulings.

Men .. skrev jag inte att maxbeloppet skulle vara $3.5 miljarder? Är inte $4.6 miljarder ganska mycket mer än $200 miljoner?
2006-04-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Eller så är det inte makten man försvarar, utan logiken och rimligheten. Om du kritiserar teorin om att det var hologram som flög in WTC, är du då en maktens försvarare? Vilket är bäst: att anklaga makten för en massa orimliga brott, eller att försöka sålla bort allt det orimliga och hitta ett verkligt brott?

Ett exempel på rimlighet och logik:

I ett samtal med en brandman används uttrycket "pull it". Vilket av följande alternativ är mest rimligt?

A: Man använde uttrycket så som brandmän brukar göra.

B: Man använde uttrycket så som demoleringsexperter brukar göra.

Ett annat exempel är explosionerna i byggnaderna. Fråga valfri brandman om han någon gång hört explosioner i en brinnande byggnad. Fråga honom sen om dessa explosioner berodde på bomber. Explosioner kan ha många orsaker, och de behöver inte ens vara kemiska. Mekaniska brott, till exempel när stålbalkar ger vika, kan orsaka enorma smällar.

Vem här tror att det var hologram? Då får man vara bra korkad, när planen (iaf det andra) fångades på mängder av oberoende kameror? Jag har inte nämnt hologram, de som argumenterar här pratar inte om hologram, so drop it!

Du får väldigt gärna bestyrka att brandmännen säger "pull it" när de ska evakuera sina män. Annars väger det argumentet ganska lätt.

Ang. explosionerna. Varför hemlighålla brandmännens kommunikation? Varför beordra dem att inte tala med pressen? Varför låta över 300 av dem dö i byggnaderna, när det var känt att de skulle rasa?
2006-04-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
http://www.julieharvey.com/WTC_22.JPG
http://www.joshie.com/~jlevitsk/albums/September112001/7wtc.jpg
http://homepage.ntlworld.com/jamie_u512/wtc7_2.jpe
http://www.edgehillfire.com/wtc/wtc7.jpg
Ser det ut som bilder på en byggnad som kommer rasa? Underligt att man inte får se hela byggnaden på någon av dem. Då kanske man ser att en brand som täcker 8 fönster inte är så stort i jämförelse. Hur började det brinna? Vi kan hålla på och diskutera smådetaljer utifrån fördomar återstoden av våra liv, eller försöka se till helheten.

En helhetsbild av det vi anklagar makteliten för kan fås genom att se på följande filmer/dokumentärer.

The revolution will not be Televised - visar hur media och usa fular sig, och hur stort folkets stöd kan vara för en som ser till våra intressen och inte bara till en liten elits.
Loose Change 2E - Visar att det är en korrupt elit i USA som bara vill ha mer makt och vad som hände 9/11.
Martial Law - Visar att det är allvar.
Intervju på CNN och av Charlie Sheen - amerikanarna fattar, det snackas om det nu, 80-90% stöd i olika polls.

Money Masters - visar hur ekonomin bakom funkar.
Banking with Hitler - visar samband mellan storbanker, BIS och nazityskland.
Why we fight - visar hur the military industrial complex är invävt
The road to Guantanamo - visar hur araberna bara försökte försvara sin suveränitet.
Section white Baghdad - visar deras "peace keeping" i mellanöstern.

Dark secrets inside bohemian grove - exponerar bohemian grove
The order of Death - exponerar bohemian grove
The Lone gunmen S1E1 - visar att det var känt innan, en läcka. Sändes mars 2001.
Enron the smartest guys in the room - visar Bushkoppling och hur det är möjligt att fula sig.
Alex Jones - America Destroyed By Design - visar historiskt vad som hänt (oklahoma, FN).
EDIT: Spana även in Milgrams undersökning om lydnad, obedience. Forskning från 60-talet som visar att en klar majoritet av försökspersonerna är beredda att ge en man med hjärtproblem elchocker från 15 ända upp till 450 volt 3 ggr, då han svarar fel på en fråga. Bara för att en auktoritet, utan hot, säger så./EDIT.

Kolla sedan på V for Vendetta och fatta vad som krävs för att vi ska få leva i frihet.

Det finns en erkänd princip som hjälper till ganska bra vid tolkning. Den kallas välgörenhetsprincipen, eller the principle of charity (se även här). Den går ut på att man tillfälligt ska anta att den man kommunicerar med har någonting vettigt att säga, att det är sant, man ska värdera teorin i dess starkaste tolkning. Om man inte gör detta låser man sig lätt i läget där man bara letar efter fel (som ofta inte finns i det som menades) vilket leder till ett uppstannande av utvecklandet av ens "belief system", istället för att försöka förstå. Först när man jobbat upp en tillräckligt stor förståelse för vad som menas kan man börja kritisera. Så kolla nu på alla dessa filmer, använd välgörenhetsprincipen, och kom tillbaka sen

Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Varför skulle Larry och brandkåren prata demolitions slang?
När började brandkåren spränga byggnader?
varför skulle brandkåren delta i ett försäkringsbedägeri?
Om det är så uppenbart att byggnaden sprängs. Varför blir inte Larry åtalad för bedrägeri?

Ja precis, varför skulle de prata demolitionsslang?
Jag tror inte brandkåren sprängde byggnaden (hur skulle de hunnit? varför? har de kompetens?), det är väl rimligare att anta att Larry sitter och blåljuger som brukligt är bland makteliten? Controlled Demolition Inc sprängde byggnaden, precis som WTC 1 och 2, och i Oklahoma.
Han blir naturligtvis inte åtalad för om man åtalar honom ifrågasätter man Bush&Co, vilket den federala nivån i USA aktivt motarbetar.
2006-04-05, 16:19
Medlem
GhostTraxs avatar
Oj oj, Thomas Kean, ledaren för 9/11 kommissionen haha vilken nolla! Han sa att regeringens misstag vad gällde 9/11 var "a lack of imagination", att de aldrig hade kunnat föreställa sig en sådan attack. Antingen ljuger han eller så är han bara okunnig med tanke på att övningar på det exakta scenariot hade genomförts i flera år. Sen blev han utfrågad om WTC 7, dess kollaps etc, och han svarade att han inte visste nånting om det lol, han verkar inte veta mycket han haha! Ladda ner klippet lol.

http://jonesreport.com/articles/030406_kean_commission.html

Chairman of 9/11 Whitewash Commission sets stage for Al Qaeda Nuke Attack Four Looks at the Thomas Kean Affair

Thomas Kean, the chairman of the 9/11 Commission, gave a lecture at Southwestern University in Georgetown, Texas last Friday, March 31st. I was there covering the event for my local TV talk show, "The Simple Truth". A synopsis of my observations follows.

The question and answer session after the speech was anything but spontaneous. The students had been pre-selected and were prepped in a conference room before the presentation. I saw them coming out of the room, and asked one of them if they were going to be the students asking the questions. She said "yes". The Q & A was a fake.

The press conference before the speech was turned out to be a great opportunity, because literally half of the questions were hostile, and I was able to ask Mr. Kean a question about why the 9/11 Commission, on page 172of their report, stated that the question of who bankrolled the September 11th attacks was "of little practical significance." He replied that the job cost so little money and that it was too hard to trace.

So I got from Mr. Kean an admission that following the money trail in a crime that took the lives of 3000 people was "of little practical significance" because it only cost about $166 per murder and was too much of a bother to pursue. This was an astonishing red flag screaming "cover-up".

I also asked him why there is not even one word about the mysterious collapse of World Trade Center building 7 in the 9/11 Commission Report. I basically read him the riot act on building 7...no plane it it, perfectly symmetrical collapse, the FEMA report not matching Larry Silverstein's "admission" that he and the New York Fire Department control demolished it on the spur of the moment and forgot to tell anyone about it, the video evidence of explosive charges going off, the molten metal found in the basement...and Mr. Kean blew off the question!

He claimed he saw no evidence of what I was saying, and said it was not part of his report. I thought to myself, "for a guy supposed to be in charge of the whole inquiry, he sure seems blissfully ignorant of the facts". A vision of the "see no evil, speak no evil, hear no evil" monkeys popped into my head.

In his speech to the throngs of students, Mr. Kean kept stressing his biggest fear...that the terrorists would smuggle a nuke into this country and set it off. He recommended biometric ID cards for everyone! I thought about the Bush Administration pushing to let the Communist Chinese screen cargo coming through Panama ports, to make sure no nukes get in. The hypocrisy was almost unbearable.

It is the same tired old mantra..."give up your freedom or the boogey man will get you". Mr. Kean's admissions that he is not interested in following the money trail, and that the controlled demolition of building 7 is unimportant are ample proof that 9/11 was an inside job, Kean was hired to pull the wool over the eyes of the sheep, and if we give up our liberty to these people, we will never get it back.

Vilken fruktansvärd mupp haha, priceless!
2006-04-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Det finns inget i citatet som tyder på en sprängning, citatet bekräftar bara det vi alla vet om kollapsen, dvs att när raset väl satte igång så gick det inte att stoppa, utan våning efter våning kollapsade i snabb följd.
Du glömmer att de även säger någonting i stil med att "it looked just like, er, you know, when they demolish a building. - yeah, just like that".
2006-04-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Om det tillsätts en ny, oberoende utredning, och den kommer fram till samma sak som de tidigare utredningarna, så är den givetvis också en del av mörkläggningen. Och så vidare.
En ny oberoende utredning likt den som president Chavez ska dra igång i Venezuela? Den kommer givetvis vara en del av konspirationsteoretikergalningarnas fantasier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in