Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Sa jag att man borde välja bort det?
Skillnaden som du inte förstår är att F-35 förlitar sig enbart på BVR medan andra har alternativ.
Förstår du att alternativ är bra?
Nej, F-35 förlitar sig inte enbart på BVR, därför har man bla Akan + IR-jaktrobotar.
Citat:
Piloter, information från dokumentärer, t.ex om krigen i Irak.
Anda här har sagt samma, ROE gör ofta att det inte är tillåtet att skjuta om du inte är 100% säker på vem du skjuter på. BVR är alltså inte att fölita sig på till 100%
Luftstrid som inte betecknas som BVR behöver inte ske på mycket nära håll. IR-jaktrobotar av senaste generationen tillsammans med hjälmsikte minskar även betydelsen av att kunna manövrera.
Citat:
Det jag sa var en kommentar till stealth. Att om F-35 ska vara stealth och kunna ha en chans BVR så måste det ske utan radar, samma gäller så klart alla plan. Har jag påstått att det endast gäller F-35?
Den som kommer segra i modern luftstrid är den som först upptäcker sin fiende, vare sig det är på kortare avstånd eller BVR.
Och manöveregenskaperna på ett flygplan minskar drastiskt om man har tunglast externt ( vapen + bränsle).
Moderna radarsystem har även en del funktioner som minskar möjligheten för fienden att upptäcka radarstrålningen, man kan även använda radarn för att störa fiendens system mm.
Citat:
Berätta gärna mer om EOTS. Men självklart är det så att om F-35 inte behöver radar för att lokalisera och bekämpa mål så är det bra, just med tanke på stealth.
Då gäller det bara att den har fienden framför sig hela tiden då den inte är speciellt osynlig från andra håll.
Jag länkande till tillverkaren av systemet. Det är ett mycket avancerat system som kan upptäcka mål på långt avstånd genom värmesignatur mm.
F-35 kan även få radarinfo från andra plattformar.
F-35 har fortfarande låg RCS även sidorna.
Citat:
Om man hämtar sin avatar från djurriket så borde Ål vara ett mer passande djur.
Då har du lyckats bättre i ditt val av avatar, då du valt en skådespelare ur det absoluta bottenskiktet