Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
"
The Pratt & Whitney F100 is one of the world's safest fighter engine and has set the benchmark in the single engine fighter application.
Now, with technology developed for the F119 engine powering the F-22 Raptor, and F135 engine powering the F-35 Lightning II being incorporated into new F100 engines, this propulsion system is providing advanced, dependable power for F-15 and F-16 aircraft worldwide. Pratt & Whitney’s F100-PW-229 Increased Performance Engine (IPE) is the most widely used advanced technology fighter engine in the world."
http://www.pw.utc.com/Products/Military/F100
Visst en massa mumbojumbo text, men jag ser inget vad som F100 har fått ärva från den "nyare" tekniken...troligtvis vet inte du heller. Därför är det ingen ide att dra denna vidare
Citat:
"
Visa gärna källa på ditt påstående....F-15 flottan har även fått AESA-radar i flera olika steg, den första operativa AESA i USAF på stridsflygplan var även på F-15 ( och förmodligen i världen)..
Att man började byta ut radar i ett 20 tal F-15 kärror är inget nytt,
den tilltänkta höjningen till AGP-82 var tänkt att börja 2010 med en utredningsfas.
Från Boeings hemsida
"The APG-82 is currently in the System Development and Demonstration phase
Flight tests will begin in January 2010"
Det är denna del man från Pentagons sida flaggat om att man vill skjuta på och ev dra tillbaka en del av.
Citat:
"
Men där man i USAF redan har avsevärt högre standard jämfört med tex Svenska flygvapnet, avseende på flygtimmar, resurser, beväpning, övrig utrustning mm mm.
Var vänlig och lägg inte ord i min mun.
Var i min text kan du läsa att jag sagt att USAF har lägre standard än SweAF