2024-12-20, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Blev nyligen utsparkad från Darkside. Orsaken: Jag skrev ett dagboksinlägg där jag annonserade efter kvinnor som är födda som kvinnor. Givetvis hade en massa olika människor synpunkter på att jag är heterosexuell och inte tänder på transor med mörk röst, adamsäpple, stora händer- och fötter samt maskulina ansiktsdrag. Jag valde att inte kommentera en enda av alla dessa inlägg. Exempelvis svarade jag inte en trans-person som undrade varför det spelade roll om en kvinna är född som kvinna eller inte. Istället raderade alla dessa inlägg och stängde dagboken för kommentarer. Jag har ingen orsak eller skyldighet att försvara mina sexuella preferenser. Men trots att jag inte skrivit något mer olämpligt än att jag föredrar kvinnor som är födda som kvinnor blev jag utslängd.

Det är otroligt trångt i åsiktskorridoren på Darkside. Givetvis får man inte ha vilken sexuell läggning och sexuella preferenser som helst. Är man äkta hetero är man trans-, homo- och alltförbannat-ofob. Detta i ett community som påstår att de verkar för att man ska respektera alla läggningar och preferenser (med undantag för de värsta avarterna som pedofili m.m.). Värt att fundera över är att de alltså anser att mina preferenser är lika välkommna som exempelvis pedofiler. Vilka jävla hycklare.

Pedofiler har dom inget emot.
Citera
2024-12-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2

Vilka belägg har du för det påståendet?
Citera
2024-12-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Blev nyligen utsparkad från Darkside. Orsaken: Jag skrev ett dagboksinlägg där jag annonserade efter kvinnor................
Det är inte så att du blev utsparkad för att det inte är tillåtet att annonsera efter kvinnor i dagboken..?
Citera
2024-12-31, 13:08
Medlem
Är så förbannat less på alla dessa vidriga transor som sabbar bildflödet på den sidan. Dom kan gott ha en egen sida dom kan dela sina bilder på..
Citera
2025-01-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Det är inte så att du blev utsparkad för att det inte är tillåtet att annonsera efter kvinnor i dagboken..?

Jag fick ingen förklaring till varför jag blev utslängd. Men orsaken till att jag blev anmäld är den jag beskrivit ovan.

För övrigt står det ingenstans i reglerna att det inte är tillåtet att beskriva vem och vad man söker kontakt med i statusuppdateringen.
Senast redigerad av Dum-snuten 2025-01-01 kl. 12:27.
Citera
2025-01-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2

Inga belägg alltså?
Citera
2025-01-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Är så förbannat less på alla dessa vidriga transor som sabbar bildflödet på den sidan. Dom kan gott ha en egen sida dom kan dela sina bilder på..

Du har gått med i ett community där transor och andra sexuella minoriteter skall behandlas på samma sätt som alla andra. Därför är det inget problem att du får se bilder från transor och annat som du gått med på att du är okej med. Problem uppstår först när dina preferenser inte respekteras, vilket inte är fallet. Det är därför orimligt att du kräver att Darkside skall anpassas efter dina önskemål. Det är du som är på fel community och det kan du själv åtgärda väldigt enkelt.

Innan något FB-geni får för sig att påstå att detsamma gäller mig vill jag påpeka att en viktig regel på Darkside är att alla medlemmars sexuella preferenser och kontaktönskemål skall respekteras. Det är exakt det som är problemet i mitt fall. Mina preferenser och kontaktönskemål ansågs inte vara okej och därför fick jag foten.
Citera
2025-01-02, 13:33
Vad medlem för några år sedan. Fördelningen kvinnor/män var ju inte till männens fördel. En stor del av kvinnoprofilerna var också män som klär ut sig till kvinnor eller fakeprofiler.

Man fick lägga oerhört mycket tid och energi på att hitta en enda "normal" kvinna. Men visst det fanns guldkorn som är svåra att hitta på andra håll.

Misstänker att det inte är bättre idag.
Citera
2025-01-05, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Den här frågan är huvudsakligen riktade till kvinnor, men män kan föralldel svara. Jag har varit nyfiken på och haft en dragning till underkastelse på olika sätt. Det är något jag främst skulle vilja ha/testa i en relation, då det saknats tidigare. Har funderat lite på om Darkside skulle vara något, och undrar vilka erfarenheter ni har av denna sida. Har hängt ytterst lite där, och har väl inte riktigt fått någon uppfattning, så därför undrar jag över era tankar.
Finns det vettiga killar där, har ni träffat någon via ds, dåliga/bra erfarenheter?

Jag och min sambo har haft konto på Darkside i två sejourer. Första tillfället mellan typ 2017-2022, sen tog vi ett break och nu är vi/jag tillbaka på Darkside. Skillnaden nu är att vi inte söker något via Darkside utan ser Darkside som ett skönt forum att hänga i med härliga nätverk, skriva noveller etc.

Lärdom? Använda blockeringsknappen mer frekvent. Trots en tydlig presentationstext vad man söker, vilka man eventuellt skulle kunna söka etc så är det så många män som blir arga, sura och aggressiva för att man inte vill inleda en kontakt för att vederbörande inte passar oss. Så ska man använda Darkside som kvinna eller par, var selektiv och våga blocka.
Citera
2025-04-13, 16:43
Medlem
theshades avatar
Ganska frustrerande att ganska exakt motsvara vad flera kvinnor söker enligt deras presentation och angivna sexuella preferenser, skriva trevliga mail om att man gärna startar en konversation och få absolut noll respons.

De har läst och kollat in min sida och bara låtit bli att svara.

Jag är inte ful och presentationen är välskriven.

Det är liksom 0/10 som svarat när jag nu igen gjorde ett försök att ta kontakt med de som finns listade under "Hitta andra". Ett par av dem är verkligen inga snyggingar heller så de lär knappast drunkna i uppvaktande som man kan tänka sig att de hetaste brudarna gör. Jag skrev till dem mer som ett experiment för att se om åtminstone de kunde svara men nej de bara kollar ens sida och inget mer.

Jag skrev till och med till en av dem och frågade vänligt om varför hon inte svarade alls när vi matchade så bra och inte ens det kunde hon svara på. Ett enkelt "Nej tack" eller "Jag gillar inte långa män" eller whatever hade varit helt okej men varför har de ens en profil om de inte vill ha kontakt?

Det är EN jag har fått kontakt med där vi faktiskt pratar om att träffas, över flera års tid på DS.

Man får väl vara glad för det lilla men jag blir riktigt konfunderad över brudarna på DS.
På andra dejtingsidor/appar är det betydligt bättre respons.
Citera
2025-04-13, 17:29
Medlem
unobtaniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ganska frustrerande att ganska exakt motsvara vad flera kvinnor söker enligt deras presentation och angivna sexuella preferenser, skriva trevliga mail om att man gärna startar en konversation och få absolut noll respons.

De har läst och kollat in min sida och bara låtit bli att svara.

Jag är inte ful och presentationen är välskriven.

Det är liksom 0/10 som svarat när jag nu igen gjorde ett försök att ta kontakt med de som finns listade under "Hitta andra". Ett par av dem är verkligen inga snyggingar heller så de lär knappast drunkna i uppvaktande som man kan tänka sig att de hetaste brudarna gör. Jag skrev till dem mer som ett experiment för att se om åtminstone de kunde svara men nej de bara kollar ens sida och inget mer.

Jag skrev till och med till en av dem och frågade vänligt om varför hon inte svarade alls när vi matchade så bra och inte ens det kunde hon svara på. Ett enkelt "Nej tack" eller "Jag gillar inte långa män" eller whatever hade varit helt okej men varför har de ens en profil om de inte vill ha kontakt?

Det är EN jag har fått kontakt med där vi faktiskt pratar om att träffas, över flera års tid på DS.

Man får väl vara glad för det lilla men jag blir riktigt konfunderad över brudarna på DS.
På andra dejtingsidor/appar är det betydligt bättre respons.

Vilka typer av personer söker du? Är det undergivna eller dominanta?
Bäst respons får du när:

1) Du har flertalet bilder på dig
2) Du är aktiv i nätverk
3) Fyllt i din profil och loggar in iaf en gång om dagen

I den ordningen. Nästan inga jag träffat där har jag fått napp på via privata meddelanden. Det är nästan uteslutande från nätverken/grupperna. Du måste våga bjuda på dig själv där om du vill ha någon respons från andra. D.v.s. skapa trådar, svara i trådar, bildmaterial och annat. Beroende på kink rekommenderar jag dig att skriva noveller också. De är rena guldgruvor om du vill att kvinnor kontaktar dig.

Jag har träffat över 130 personer (antalet verifieringar på min sida) via DS sedan 2016. Vissa passar man bra med, vissa mindre bra. Vissa träffar man endast för vänskap/någon att prata med. Vad söker du specifikt och vad har du gjort hittills?

Personligen är jag nog en 7/10 i utseende (man, switch) och har inga problem med att träffa kvinnor där.
I de flesta fall har kvinnor hört av sig till mig eftersom jag är rätt aktiv där.

Ett tips är att också gå på event om de finns i din närhet. Men kan förstå det känns svårt om man aldrig varit öppen med sina kinks förut.

Jag gick från att vara 100% undergiven, till switch, och senaste åren mer dominant. Så har besökt alla möjliga typer av klubbar och event under åren. Är 38 år gammal och får fortfarande kontakt med kvinnor utan problem.

Jag gillar DS eftersom i många fall förlorar man inte kontakten med folk, även om man inte börjar dejta. På dejtingappar försvinner man åt skilda vägar (i de flesta fall) när det tar slut. Men nu har jag 80+ på min vänlista och flera av dem pratar/träffar jag än idag. Så sent som förra veckan träffade jag en tjej jag haft kontakt med sedan 2019 ungefär.

DS är ingen traditionell dejtingsida där man bara skriver till varandra. Utan det är som Facebook var för 15 år sedan. Man publicerar innehåll, bilder, noveller, är med i grupper.
Senast redigerad av unobtanium 2025-04-13 kl. 17:42.
Citera
2025-04-14, 19:12
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unobtanium
Vilka typer av personer söker du? Är det undergivna eller dominanta?
Bäst respons får du när:

1) Du har flertalet bilder på dig
2) Du är aktiv i nätverk
3) Fyllt i din profil och loggar in iaf en gång om dagen

I den ordningen. Nästan inga jag träffat där har jag fått napp på via privata meddelanden. Det är nästan uteslutande från nätverken/grupperna. Du måste våga bjuda på dig själv där om du vill ha någon respons från andra. D.v.s. skapa trådar, svara i trådar, bildmaterial och annat. Beroende på kink rekommenderar jag dig att skriva noveller också. De är rena guldgruvor om du vill att kvinnor kontaktar dig.

Jag har träffat över 130 personer (antalet verifieringar på min sida) via DS sedan 2016. Vissa passar man bra med, vissa mindre bra. Vissa träffar man endast för vänskap/någon att prata med. Vad söker du specifikt och vad har du gjort hittills?

Personligen är jag nog en 7/10 i utseende (man, switch) och har inga problem med att träffa kvinnor där.
I de flesta fall har kvinnor hört av sig till mig eftersom jag är rätt aktiv där.

Ett tips är att också gå på event om de finns i din närhet. Men kan förstå det känns svårt om man aldrig varit öppen med sina kinks förut.

Jag gick från att vara 100% undergiven, till switch, och senaste åren mer dominant. Så har besökt alla möjliga typer av klubbar och event under åren. Är 38 år gammal och får fortfarande kontakt med kvinnor utan problem.

Jag gillar DS eftersom i många fall förlorar man inte kontakten med folk, även om man inte börjar dejta. På dejtingappar försvinner man åt skilda vägar (i de flesta fall) när det tar slut. Men nu har jag 80+ på min vänlista och flera av dem pratar/träffar jag än idag. Så sent som förra veckan träffade jag en tjej jag haft kontakt med sedan 2019 ungefär.

DS är ingen traditionell dejtingsida där man bara skriver till varandra. Utan det är som Facebook var för 15 år sedan. Man publicerar innehåll, bilder, noveller, är med i grupper.

Tack, det var några tänkvärda tips där!

Jag har förstått att det finns noveller och sådant men har aldrig brytt mig om den aspekten av sidan utan kört mer "rakt på" med meddelanden. Men när jag läser dina tips så inser jag att det är lite "fel språk" för kvinnor och att noveller som du nämner kan vara ett bra sätt att skapa intresse.

Jag gillar ju faktiskt att skriva både skönlitterärt överlag men också att anteckna mina sexfantasier så att plita ihop någon novell på DS skulle vara roligt. Ska definitivt testa det efter att ha läst några andra så jag får lite referensramar att förhålla mig till.

Jag vet ju att DS inte fungerar som dejtingappar eller så men har nog haft en lite för enkelspårig approach. Tar till mig av dina tips så får jag återkomma. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in