2023-11-14, 23:41
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Var medlem för 6-7 år sedan, träffade en del folk därifrån som gillade DS för för det var normbrytande och de kunde utvecklas och hitta information och likasinnade för att inte känna sig onormal för att de tände på lite mer än missionären och doggy.

Man kunde prata med folk, byta idéer och behövde varken skämmas eller tänka sig för i det man sa tyckte och tänkte men jag såg redan på den tiden hur radikalfeminister och bokstavsmaffior tog mer och mer plats.

Har haft konto där igen i ca en månad, INGEN av de jag kände då eller har sporadisk kontakt med idag är kvar, medlemslistan i min stad har imploderat.. från att ha fikaträffar och andra tillställningar minst 1 gång i veckan till att det varit dött i flera år.

Forumen är överfulla av regnbågspropaganda, manshat och vänstertrams där minsta lilla antydan av konservativa tankar anmäls, det har gått så långt att man blir anmäld och varnad om man råkar säga man/kvinna för att det är transfobiskt att anta kön..

gallerier är fyllda med screenshots där medlemmar hängs ut och förlöjligas, skäms och hatas.. för att snubben hade mage att skicka ett privat meddelande, behövde inte ens vara något speciellt mer än försöka få kontakt.. även om några få förtjänar det, som att starta konversationen med att fråga om hon är kåt eller skickar kukbild t.ex.

kvinnor förklarar öppet sitt manshat, hur äckliga vi är och inte har något värde samtidigt som de har galleri fyllt med bilder där "pappa" har slagit henne så hon stora blåmärken och ibland blivit piskad så det börjat blöda och kommentarerna haglar om hur vackert och fint det är..

De visar upp hur de självskadar sig själva och skriver i sina dagböcker med stolthet att de har psykiska besvär och självklart är det männens fel.. virkar offerkoftan och får medhåll från sina gelikar.

Darkside har totalt förfallit, det är inget annat än en grogrund för politiskt extrema fanatiker, psykiskt sjuka och allmänt trasiga individer utan någon som helst verklighetsuppfattning..

Det är jävligt svårt att försvara ett internet fritt från reglering när sidor som dessa finns.

Vad hade darkside för typer 10 år tillbaka? Var det alternativa människor som typ gothare?
Citera
2023-11-28, 14:32
Medlem
Ja hörrni

DS är ett speciellt ställe. Men min erfarenhet är att det är så otroligt många trasiga människor på det stället. Den personen jag träffade sist fick jag i slutändan blockera på alla sociala medier osv. Har även hänt innan. Massa issues och jag tror att ganska stor andel ska inte vara på DS alls utan istället lägga tiden på rejäl självreflektion och samtalsstöd. Kanske låter lite raljerande, men det är faktiskt ganska tragiskt.
Citera
2023-11-28, 15:06
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fausterino
Ja hörrni

DS är ett speciellt ställe. Men min erfarenhet är att det är så otroligt många trasiga människor på det stället. Den personen jag träffade sist fick jag i slutändan blockera på alla sociala medier osv. Har även hänt innan. Massa issues och jag tror att ganska stor andel ska inte vara på DS alls utan istället lägga tiden på rejäl självreflektion och samtalsstöd. Kanske låter lite raljerande, men det är faktiskt ganska tragiskt.

Kan du förtälja om din upplevelse var som man eller kvinna?
Citera
2023-11-29, 10:37
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fausterino
Ja hörrni

Håller helt med. Mycket viktigt att göra sin due diligence innan man inleder en relation med någon därifrån.

Gör man det kan man dock även likt en blind höna hitta unika korn man får fantastiska upplevelser med.
Citera
2024-01-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meloneusk
Nu är jag ingen kvinna så kan inte verifiera eller dementera. Men har tänkt lite i samma banor, framförallt vad gäller saker som findom/paypigs/slavar etc.
En teori som kanske stämmer på somliga, är att dessa snubbar sällan eller aldrig fått uppmärksamhet eller träffat så mycket tjejer. Därav har dessa kinks vuxit fram för att ge dem någon form av relation.

Jag har själv under senare år fått en allt starkare lust att testa bdsm och framförallt som sub/switch. Är ingen supermodell, men ser helt ok ut och haft hyfsat mycket brudar genom åren. Så kanske är jag helt fel ute i denna teori. Dock så är jag mer inne på de mildare kinksen. Har ingen längtan att gå i koppel på stan eller leva som slav 24/7.

Njae vet jag inte om jag köper helt. Tror det har mycket att göra med barndomen och trauman samt genetik. Borderline/histrionisk personlighetsstörning gör att folk har lättare att gå mot sånt här... Desto trasigare dom är desto trasigare saker gör dom.
Citera
2024-01-17, 20:41
Medlem
Slackoffs avatar
Detta lär väl vara Darkside folk och "klubben" lär väl vara en del av Darkside.
(FB) Två egna företagare våldtog kvinna grovt, båda får långa fängelsestraff (jan 2024)
Citera
2024-02-19, 21:31
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
100% DS där män hatas, hängs ut för att sedan ha ett galleri där den kända feministen suger en basig dildo och eller någon DS tant " gör pappa stolt, klädd som en liten flicka med napp"

för att sen hyllas av sina feta DS medsystrar som även dom hatar män med bilder där dom har "pappas hand" i fittan och är en duktig flicka

men fan ta dig om du skriver till dom, dit svin!

Rätt många roliga syftningsfel i ditt inlägg men jag håller helt med dig i sak.
Citera
2024-02-28, 18:27
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Jag kan inte regga ett nytt konto eller återställa lösenordet på mitt gamla. Har inte skrivit något elakt eller opassande. Någon annan med samma problem?

Det beror troligen på dumpens senast fynd en viss WILCOX som agerar medlare i BDSM kretsar i Umeå.
Det får överhuvudtaget inte diskuteras på DS, enligt källor så bannas folk som nämner det och trådar
i deras forum som tar upp problemet tas bort i rask takt.

Vad är viktigast DS ? Skydda pedofiler eller skydda barn ??
Ta diskussionen istället för att köra ned huvudet i sanden.
Citera
2024-02-28, 18:30
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Det beror troligen på dumpens senast fynd en viss WILCOX som agerar medlare i BDSM kretsar i Umeå.
Det får överhuvudtaget inte diskuteras på DS, enligt källor så bannas folk som nämner det och trådar

Det viktigaste är alltid att kåtkuken ska få sitt, viktigare än både barn och pedofiler.
Citera
2024-02-28, 22:41
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:

Alltså wow, trodde inte det gick så långt upp i hierarkin. Hur länge tror du det blir så här? Eller blir det här dödsstöten som gör att de går under jorden och stänger ner sidan för gott?
Citera
2024-02-28, 22:55
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:

Vad är/gör en medlare i BDSM-sammanhang?
Citera
2024-03-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Vad är/gör en medlare i BDSM-sammanhang?

Jag antar att nationalizten88 refererar till ett inlägg på DS (som även diskuterades i dumpen tråden) där man belyste att det fanns någon typ av konflikt mellan bdsm grupperna i Umeå. Personen skulle agera som medlare mellan grupperna vid det möte där man skulle diskutera konflikterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in