2019-04-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Klart det går. Har man ingen standard (enligt mig) så går det hitta seriösa personer vart som helst.
Vänner är inte samma sak som partners. Eller ja, på DS är det ju rätt flytande då alla verkar vara poly där inne och folk verkar ligga med sina polare mest hela tiden.
Vi kan väl konstatera att vi har olika erfarenheter av DS.
Personligen ställer jag ganska höga krav både när det gäller vänner och partner (är inte poly).
Ärligt talat låter som du hamnat helt snett därinne. Alla är inte poly och alla ligger inte med sina polare.
Citera
2019-04-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alnitak
Vi kan väl konstatera att vi har olika erfarenheter av DS.
Personligen ställer jag ganska höga krav både när det gäller vänner och partner (är inte poly).
Ärligt talat låter som du hamnat helt snett därinne. Alla är inte poly och alla ligger inte med sina polare.

Nej jag har inte hamnat snett där inne. Det är så det ser ut. Men å andra sidan är det svårt att se vad som pågår om man aldrig tagit ett steg tillbaka och försökt se på situationen från fler perspektiv. Vilket är otroligt vanligt där inne, man lever i sin bubbla och tror att hela världen fungerar som den gör på DS. Det på DS är normalt, det utanför är onormalt. Vilket man ser på människors syn på dejting, otrohet och bara vanligt hyfs och sunt förnuft när man hänger på DS.
Citera
2019-04-23, 21:09
Medlem
Anklyofobis avatar
Jag gillar DS! Har funnits där i tio år ungefär. Klart det finns idioter där, precis som på alla andra ställen. Man får lära sig att sålla.
Citera
2019-04-23, 22:13
Medlem
banancools avatar
Var medlem i ett par år men lade ner. Så jävla PK, orkade inte mer. Det blev ett hivemind vart man än gick.
Citera
2019-04-25, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Är det någon som sagt att det fetade inte stämmer? Det är det här som är så jävla tröttsamt. Allt ska upprepas i oändlighet. Klart som fan det handlar om samtycke, vart fick du det ifrån att någon här inte var med på det?

Räknar du in alla lama kontaktförsök som utförs på de personer som tydligt undanbett sig att bli raggade på så är det mer regel än undantag att det inte finns något samtycke.

De personer som inte ens klarar av att hålla sig i det läget kommer troligen inte bry sig om något samtycke i npgot senarw steg heller.

Men det är skönt att du är här och bidrar, det är inte många som är öppna med att vara våldtäktsmän och som vill vara med och diskutera.
Citera
2019-04-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscountXL
Räknar du in alla lama kontaktförsök som utförs på de personer som tydligt undanbett sig att bli raggade på så är det mer regel än undantag att det inte finns något samtycke.

De personer som inte ens klarar av att hålla sig i det läget kommer troligen inte bry sig om något samtycke i npgot senarw steg heller.

Men det är skönt att du är här och bidrar, det är inte många som är öppna med att vara våldtäktsmän och som vill vara med och diskutera.

*suck* Vad exakt har kontaktförsök med BDSM utövning att göra? Hur exakt får man samtycke till att kontakta någon om man inte kan kontakta någon för att se om det finns ett samtycke? Du har rätt tur när du tänker eller hur?

Våldtäktsmän? Vad fan babblar du om? Du är exakt allt som är fel med DS.

Har man en diskussion om hur man på bästa sätt smiskar någon och inte har med "Självklart gäller samtycke" i varje inlägg på DS så kommer det idioter som ViscountXL och skriker om övergrepp och våldtäkt eftersom dessa personer är för svagbegåvade för att förstå att en sådan sak är fullständigt självklar när man pratar om sådant i BDSM sammanhang.
Senast redigerad av Kratatch 2019-04-26 kl. 01:06.
Citera
2019-05-01, 01:21
Medlem
Du förstår alltså på riktigt inte vad jag menar?

Du bör söka hjälp, inte för att det kommer rädda dig, men för andra människors skull, du har gjort så mycket ont mot andra, och kommer aldrig förstå det själv.

Bara sluta gör det du tror är rätt, för din moraliska kompass är mer än lite skev.
Citera
2019-05-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscountXL
Du förstår alltså på riktigt inte vad jag menar?

Du bör söka hjälp, inte för att det kommer rädda dig, men för andra människors skull, du har gjort så mycket ont mot andra, och kommer aldrig förstå det själv.

Bara sluta gör det du tror är rätt, för din moraliska kompass är mer än lite skev.

Jag förstår att du misstolkar allting och bygger halmgubbar som du sedan argumenterar emot.

Vad exakt har jag gjort för ont mot andra? What?

Vad fan dillar du om?
Citera
2019-06-21, 12:59
Medlem
Kalla det tillspetsat, men det finns ju faktiskt en logik i att jämföra raggförsök på de som undanber sig det och andra övergrepp.

Båda sakerna handlat om att göra saker mit någon som de har undanbett sig utsättas för.

Och det generella intrycket bland kvinnor på de flesta sexsidor är att de utsätts för kontaktförsök från män, på sätt som de undanbett sig från.

Kanske är det sin oförmåga att se den kopplingen som oroar den personen?
Citera
2019-06-21, 17:12
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qesmer
Kalla det tillspetsat, men det finns ju faktiskt en logik i att jämföra raggförsök på de som undanber sig det och andra övergrepp.

Båda sakerna handlat om att göra saker mit någon som de har undanbett sig utsättas för.

Och det generella intrycket bland kvinnor på de flesta sexsidor är att de utsätts för kontaktförsök från män, på sätt som de undanbett sig från.

En väldigt bra poäng och ett stort problem på den där sidan som jag upplevde det. Alltså väldigt många av männen är "mer än vanligt" inne på att inte visa respekt eller att utbytet ska vara ömsesidigt till en början utan kör gärna över saker man sagt att man inte vill eller försöker direkt skapa någon sorts skev maktbalans i kontakten. Det är ju iofs förekommande även i andra sammanhang där män raggar och alltid lite obehagligt eller iaf störigt.

Men i just det sammanhanget blir det ju extra illavarslande. Man vill ju inte ge sig in i den typen av aktiviteter med någon som redan från början tydligt demonstrerat att de skiter i vad man vill eller hur man upplever saker...
Citera
2019-06-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qesmer

Jag tror att problemet är att personer som anser att det är problematiskt med vissa kontaktförsök aldrig skriver vad de menar utan slänger in alla kontaktförsök som övergrepp och trakasserier. Och jag är inte ens med på DS så att anklaga mig för att våldta folk och fan och hans moster är fan inte okej.
Citera
2019-08-22, 19:00
Medlem
kukflashs avatar
Diss. Fy fan vilket klientel som hänger på den sidan. Vänsterfolk blandat med feminister. Skriver man något som kan anses som konservativt eller "icke-jämställt" så blir du stämplad som en mansgris. Oftast är det en liten skara som ska vara så PK som möjligt, men dessa människor förpestar hela upplevelsen på DS för oss som är normalt funtade.
Unga tjejer som får medhåll av andra kvinnor och desperata män som försöker få kontakt genom att agera nickedocka. Finns några medlemmar som jag stör mig extra mycket på. En fet emo-transa och en yngre tjej som är "little" och håller på med dumpster diving
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in