2023-08-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Men nog finns det plats ven fr nybrjare.

Hller med. DS r inte bara fr BDSM-eliten, finns mnga anvndare som bara r lite allmnt nyfikna. Jag tycker ocks att kulturen generellt r vlkomnande fr nybrjare s lnge de lter bli vissa klavertramp, framfrallt fulraggande.

Citat:
Men visst, mnga vill nog ha ngon dom slipper lra upp. D pratar jag om undergivna som sker dominanta.

Precis, helt olika beroende p om man r ug/dom. De flesta undergivna vill trffa ngon med erfarenhet, medan dominanter ofta gillar att lra upp nybrjare. Skiljer sig mellan knen ocks: dominanta kvinnor r sllan intresserade av grna ug-mn, och ug-mn brukar inte ha lyxen att vlja verhuvudtaget.
Citera
2023-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
r faktiskt med i minimalt med ntverk. Tror jag r med i kanske 15st.
Politik r inte ett av dessa. Finns bttre plattformar (tex flashback) fr att prata politik.
Och om det r mjligheten att vara kritisk till massinvandring som bromsar din framgng p ds, ja d r det vl politiskt korrekt d.

S du frstr nd att DS r ett PK forum vnsterblivenhet det r bra
Citera
2023-08-05, 20:01
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acke.nordkvist
Jag lider med dig, men det r ju s vrlden fungerar, s vad jmfr du med? Finns det ngot annat stlle dr man enkelt klickar hem tjejer utan att behva "sliska sig fram" med "lnga texter" eller motsvarande? (Kontant betalning rknas inte.)

Jag rkar ha ngra kontakter p andra sidan staketet, och de r lika frustrerade som du men av motsatt anledning. Om en tjej skriver att hon gillar att bli fastbunden i sngen s r det oftast underfrsttt att hon gillar det med rtt person, ngon som hon tycker om och knner sig trygg med. Sen fr hon sckvis med PM frn oknda snubbar som inte fattar varfr hon inte vill ses samma kvll och ha sex "fr vi gillar ju samma saker". Frvntningsklyfta deluxe.

Personligen var det inte riktigt den vinkeln som gjorde att jag tog bort det. Jag lyckades f kontakt med en del tjejer, men visste att det skulle krvas tid. Det jobbiga var mest att jag som under transspektrat skrev att jag var intresserad av endast tjejer men hade en stor mngd kta pojkar/mn/gubbar som kommenterade p mina bilder. Inte OK!

Citat:
Det absolut lttaste sttet att trffa en tjej p DS r att intressera sig fr henne som person. Det r tyvrr svrt att fejka och krver mycket tid och engagemang, s om man inte kan uppamma ett sdant intresse fr man bttre resultat p Body Contact eller krogen.

Det r sklart bttre fr oss som r fake, vi kan roffa t oss storkvan och fucka alla. Dom tror p det medans vi knullar dom.
Citera
2023-08-05, 20:05
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
S du frstr nd att DS r ett PK forum vnsterblivenhet det r bra

r det viktigt fr dig att diskutera ditt motstnd till invandring? r der vad som definerar dig som person?
Citera
2023-08-05, 20:05
Medlem
VildaRonjas avatar
Jag var aktiv p DS fr ngra r sen med min partner. Det var vldigt kul med evenemang och var hrligt att kunna skriva med andra kvinnor om sdant jag inte knde att jag kunde prata med mina vnner om. Gillar att det r helt fritt och ppet.
Nr jag var med som singel s var det mindre givande dremot, men det finns absolut erfarna trevliga mn dr. Men mnga som mest var dr fr att f frverkliga sina fantasier och kndes plgsamt desperat och obekvmt nr dem frsker tvinga fram ngot...
S jag kommer nog bli medlem igen nr jag r i en relation igen.
Citera
2023-08-05, 20:12
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Finns vldigt mycket nybrjare p ds.
Men visst, mnga vill nog ha ngon dom slipper lra upp. D pratar jag om undergivna som sker dominanta.
Men nog finns det plats ven fr nybrjare.

Men det genomskdas rtt snabbt nr en person bara r dr fr att ligga. Och mnga r inte p ds fr att ligga. Och ven om dom r det s krvs det ju lite finess.
Det r ju lite av utmaningen.

Jo men nu frgade jag ju om det snarare r mer ett community fr sna som redan kan sitt shit, och inte lika vnligt fr sna som vill prova sig fram p sidan och experimentera. Typ att det r bttre att redan ha 10 bra bilder frn brjan, n att ladda upp 100 mediokra, halvdliga med tidens gng?

Frsk frst lite bttre vad jag skriver, snlla!
Citera
2023-08-05, 20:14
Medlem
Citat:
r det viktigt fr dig att diskutera ditt motstnd till invandring? r der vad som definerar dig som person?

Det var du drog upp det som ett exempel, Att kunna uttrycka sig fritt oavsett om man r hger eller vnster r viktigt fr folk, det trkiga r nr personer som du antar att alla som inte tnker som dig r rasister, homofober osv som du s fint skrev.
Senast redigerad av AverageRNG 2023-08-05 kl. 20:18.
Citera
2023-08-05, 20:40
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jo men nu frgade jag ju om det snarare r mer ett community fr sna som redan kan sitt shit, och inte lika vnligt fr sna som vill prova sig fram p sidan och experimentera. Typ att det r bttre att redan ha 10 bra bilder frn brjan, n att ladda upp 100 mediokra, halvdliga med tidens gng?

Frsk frst lite bttre vad jag skriver, snlla!

Bra bilder r alltid bra bilder. Ett galleri fyllt med smrja r ju totalt ointressant.
Fr egen del frsker jag alltid lgga upp bra bilder av det jag gr.
ven om jag p inget stt r en fotograf.

Jag skulle sga att alla har en plats p ds. Det r s stort att om nybrjare inte hade ngon plats hade det nog dtt fr lngesedan.

Finns det en elit? P stt och vis finns det vl det. Men det r sm ringar i ett stort hav. Oftast anses dom som r ute p trffar osv f sina sikter att vga tyngre bland massan. Just fr att dom inte r en anonym profil som ingen knner. Som i alla sammanhang gller det att gra sig ett namn. Det kan man gra p flera stt.
Citera
2023-08-05, 20:43
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Det var du drog upp det som ett exempel, Att kunna uttrycka sig fritt oavsett om man r hger eller vnster r viktigt fr folk, det trkiga r nr personer som du antar att alla som inte tnker som dig r rasister, homofober osv som du s fint skrev.

r det verkligen viktigt fr folk?
Fr mig r det totalt oviktigt inne p ds. Eller ja, jag skriver om saker jag tycker. Saker som kanske inte gr sig i ntverk skriver jag i mina egna dagbcker. S slipper man hnga upp sig p nitiska moderatorer eller gare av specifika ntverk.
Citera
2023-08-05, 21:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Du verkar sakna frstelse fr oliktnkande.
Vad definierar oss som personer dr ppenhet ska rda?
Du lter som du r ny p DS och ska framst som deras sprkrr.

Du svnger och pudlar i dina uttalande. D r det vl det. Veliga personer har ingen strre chans drinne, det ger inte den trygghet mnga efterstrvade.
Sen r inte DS ppet fr alla. Det r floskler. Vet flera som fort lmnat men du kanske inte vet skillnad p hur olika kn behandlas drinne. Vad sedan bra bilder r framstr som en oklar definition.

Alla r inte heller antingen dom eller ug.
Glm inte de som switchar eller har sina fetischer,
samt andra preferenser.

..Skriver en del i sina profiler numera att de hnger hrinne? Lol
Senast redigerad av Lilett 2023-08-05 kl. 21:54.
Citera
2023-08-05, 22:37
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Du verkar sakna frstelse fr oliktnkande.
Vad definierar oss som personer dr ppenhet ska rda?
Du lter som du r ny p DS och ska framst som deras sprkrr.

Du svnger och pudlar i dina uttalande. D r det vl det. Veliga personer har ingen strre chans drinne, det ger inte den trygghet mnga efterstrvade.
Sen r inte DS ppet fr alla. Det r floskler. Vet flera som fort lmnat men du kanske inte vet skillnad p hur olika kn behandlas drinne. Vad sedan bra bilder r framstr som en oklar definition.

Alla r inte heller antingen dom eller ug.
Glm inte de som switchar eller har sina fetischer,
samt andra preferenser.

..Skriver en del i sina profiler numera att de hnger hrinne? Lol

Du fr vl tycka vad du vill. Frgan var vl hurvida det var viktigt att f uttrycka precis vad man vill. Jag anser att du fr det. Men man kan ju gra det p olika stt.

r det sedan viktigt fr mig att just p ds prata om massinvandringen? N det kan jag inte pst. Att DS dessutom bygger p att man ska respektera varandra och andra mnniskor och inte sprida hat i form av raaism, homofobi och allt vad det nu r. Ja det r ju ngot man fr rtta sig efter. Gilla det eller lmna.

Jag har varit p ds sedan 2006 s har hunnit med en hel del. Du behver inte vara orolig hur mitt stt att leva ut tar sig form. Jag saknar inte intresserade personer.

Bra bilder r en oklar definition ja. Allt handlar ju om vad du vill visa. Vad ditt ml med bilderna r. Jag r inte hr fr att ge dig en handbok i hur du ska lyckas p ds.

Men faktum kvarstr, fr mig r ds hiss. Har gett mig mycket under alla dessa r.

ven om man periodvis har behvt ta pauser pga att man trttnar p folk.
Citera
2023-08-05, 22:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Du fr vl tycka vad du vill. Frgan var vl hurvida det var viktigt att f uttrycka precis vad man vill. Jag anser att du fr det. Men man kan ju gra det p olika stt.

r det sedan viktigt fr mig att just p ds prata om massinvandringen? N det kan jag inte pst. Att DS dessutom bygger p att man ska respektera varandra och andra mnniskor och inte sprida hat i form av raaism, homofobi och allt vad det nu r. Ja det r ju ngot man fr rtta sig efter. Gilla det eller lmna.

Jag har varit p ds sedan 2006 s har hunnit med en hel del. Du behver inte vara orolig hur mitt stt att leva ut tar sig form. Jag saknar inte intresserade personer.

Bra bilder r en oklar definition ja. Allt handlar ju om vad du vill visa. Vad ditt ml med bilderna r. Jag r inte hr fr att ge dig en handbok i hur du ska lyckas p ds.

Men faktum kvarstr, fr mig r ds hiss. Har gett mig mycket under alla dessa r.

ven om man periodvis har behvt ta pauser pga att man trttnar p folk.

Ta nu inte i frn trna. Behver inte dina handbcker fr att lyckas, terigen ger du ett nybrjar-intryck. Patetiskt uttryck och r
fullt njd utan sekten.
Varfr skulle jag oroa mig fr din utlevnad, med hand-cuffs och alla dina bra bilder ..

..Jag vet att jag fr tycka vad jag vill oavsett vad du anser. Bespara mig de uttalanden.

Hur var det med Flashback p sekt-sidan?
Missade du den frgan..du som nu nmnt flera gnger att du varit dr sedan -06..d har det inte undgtt dig att flera med sjlvskadebeteende tar sig in p DS. Eller du har inte sett alla som definitivt inte br vara drinne med sin psykiska ohlsa?

Diss!
Senast redigerad av Lilett 2023-08-05 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in