2023-08-02, 19:41
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Vi har hört detta med att darksekt är ett community och inte en datesida. Men DS är PK och dessutom inte överseende med de som tycker annorlunda.
DS/BDSM är numera mer mainstream och inte så spektakulärt som förr.
”Visar vad du kan?” Är det något som behövs i en ”sk välinfylld profil”? …lol.

Vad är det som är så PK på ds? Att man inte för vara rasist, fientlig, homofob, eller transfobisk? Ja då är det väl PK då.
Man kan vara tveksam till invandring och liknande utan att framstå som ett spån. Men de flesta klarar inte det. Och det är ju inte så konstigt att medlemmar på ds inte vill ha folk där som ogillar dom.

Vet inte hur det är relevant att bdsm blivit mer mainstream nu för tiden.
Vad är ditt syfte med att vara med på ds då?
Citera
2023-08-02, 19:59
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vad är det som är så PK på ds? Att man inte för vara rasist, fientlig, homofob, eller transfobisk? Ja då är det väl PK då.
Man kan vara tveksam till invandring och liknande utan att framstå som ett spån. Men de flesta klarar inte det. Och det är ju inte så konstigt att medlemmar på ds inte vill ha folk där som ogillar dom.

Var framgår det att jag är på DS numera?
Om du inte ser vad som är PK så tillhör du undantagen. Tillhör du ”eliten” och den innersta kretsen så borde du se det. Är det ens politiska läggning som är central och inte intresset för BDSM?

Det är väl ytterst relevant när något blir mer mainstream.
Ledsen att kränka din fascination för DS men du framstår som om du nyss upptäckt darksekt-community. Just dina ord ”visar vad jag kan och väcker deras intresse.”

Kanske du ska se hur många med psykisk ohälsa som är där och söker bekräftelse. Inget forum de borde vara på.
Just saying.

Senast redigerad av Lilett 2023-08-02 kl. 20:37.
Citera
2023-08-02, 21:35
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Var framgår det att jag är på DS numera?
Om du inte ser vad som är PK så tillhör du undantagen. Tillhör du ”eliten” och den innersta kretsen så borde du se det. Är det ens politiska läggning som är central och inte intresset för BDSM?

Det är väl ytterst relevant när något blir mer mainstream.
Ledsen att kränka din fascination för DS men du framstår som om du nyss upptäckt darksekt-community. Just dina ord ”visar vad jag kan och väcker deras intresse.”

Kanske du ska se hur många med psykisk ohälsa som är där och söker bekräftelse. Inget forum de borde vara på.
Just saying.

Ok.
Citera
2023-08-03, 01:07
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Säger hiss.
Varit medlem där sedan 2006
Träffat mängder med kvinnor under dessa år och för det fortfarande. Men om man tror att det bara är att skaffa en dåligt ifylld profil och börja spamma runt i tro om att få napp blir man nog besviken.

Det är i första hand ett community och inte en dejtingsida.
Men folk som sitter och gnäller över hur dåligt DS är kommer ju vara som som inte kan uppföra sig och därför går bet.

Men med rätt inställning så är DS en guldgruva.

Herregud asså

Du satte pricken över i hur d.S har varit från första stunden typ. Välkommen till Flashback där mods och administration inte skydda dig,
Citera
2023-08-03, 08:21
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Herregud asså

Du satte pricken över i hur d.S har varit från första stunden typ. Välkommen till Flashback där mods och administration inte skydda dig,
Förstod inte ditt inlägg alls. Varför skulle jag behöva skydd av mods? Behöver det inte här och inte på ds.
Jag är ju inte direkt nykomling på något av ställena.
Citera
2023-08-04, 17:21
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Man får jobba lite för att komma genom bruset av våldsrunkande kåtbockar.

Att endast fylla i sin profil och sedan tro att man ska bli kontaktad är ganska naivt. Jag mailar ytterst sällan till kvinnor. Men visar vad jag kan och väcker deras intresse. Att ta sig ut på träffar är en bra väg också att knyta kontakter. Men som sagt, det är mer ett community än dejtingsida. Men man behöver ha lite game om det ska bli något.

En sak som jag funderat på är om darkside är ganska high end. Dvs att det mer är till för såna som redan kan lite om såna grejer och som redan vet vad dom vill ha ut av det redan från början. Stämmer det?

Att det är ett community dit folk kommer för att visa upp det dom redan kan och inte lika nybörjarvänligt.

Har ju mycket mer kunskap nu än från början så kanske gör ett nytt. Men då vill jag redan ha typ 8-10 bilder som är riktigt bra.
Citera
2023-08-04, 17:26
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Man får jobba lite för att komma genom bruset av våldsrunkande kåtbockar.

Att endast fylla i sin profil och sedan tro att man ska bli kontaktad är ganska naivt. Jag mailar ytterst sällan till kvinnor. Men visar vad jag kan och väcker deras intresse. Att ta sig ut på träffar är en bra väg också att knyta kontakter. Men som sagt, det är mer ett community än dejtingsida. Men man behöver ha lite game om det ska bli något.

Problemet är bara att det kan va svårt att som kille kontakta en tjej om man inte kan gå rakt på sak och säga "jag är sadist, dominant, vad tänder du på?" utan man måste skriva en lång utförlig text där man sliskar sig fram efter hennes bekräftelse. särskilt om det enda som står på hennes profil är "kontaktönskemål" om hur hon inte vill bli kontaktad.
Citera
2023-08-04, 19:42
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
En sak som jag funderat på är om darkside är ganska high end. Dvs att det mer är till för såna som redan kan lite om såna grejer och som redan vet vad dom vill ha ut av det redan från början. Stämmer det?

Att det är ett community dit folk kommer för att visa upp det dom redan kan och inte lika nybörjarvänligt.

Har ju mycket mer kunskap nu än från början så kanske gör ett nytt. Men då vill jag redan ha typ 8-10 bilder som är riktigt bra.

Finns väldigt mycket nybörjare på ds.
Men visst, många vill nog ha någon dom slipper lära upp. Då pratar jag om undergivna som söker dominanta.
Men nog finns det plats även för nybörjare.

Men det genomskådas rätt snabbt när en person bara är där för att ligga. Och många är inte på ds för att ligga. Och även om dom är det så krävs det ju lite finess.
Det är ju lite av utmaningen.
Citera
2023-08-04, 21:09
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Förstod inte ditt inlägg alls. Varför skulle jag behöva skydd av mods? Behöver det inte här och inte på ds.
Jag är ju inte direkt nykomling på något av ställena.

Vet nog inte riktigt själv vad jag menade,

Hade nog tagit ett glas för mycket på semestern, sånt som händer

Tycker väl det var lite för mö floskler helt enkelt.

Viket även de semester inlägget du skriver visa på

Vem vill börjar på minus från början. Inte jag i alla fall

Jaja för mig kommer de alltid vars en skitsida så lönge en viss mod är kvar
Citera
2023-08-05, 02:03
Medlem
Citat:

Har du ens varit inne på nätverken på DS? låter inte som det.
Snälla skapa ett inlägg i politik där du är kritisk till massinvandringen och se vad som händer, sen kommer du tillbaka här och säger att DS inte är PK. lycka till.
Citera
2023-08-05, 08:22
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Har du ens varit inne på nätverken på DS? låter inte som det.
Snälla skapa ett inlägg i politik där du är kritisk till massinvandringen och se vad som händer, sen kommer du tillbaka här och säger att DS inte är PK. lycka till.
Är faktiskt med i minimalt med nätverk. Tror jag är med i kanske 15st.
Politik är inte ett av dessa. Finns bättre plattformar (tex flashback) för att prata politik.
Och om det är möjligheten att vara kritisk till massinvandring som bromsar din framgång på ds, ja då är det väl politiskt korrekt då.
Citera
2023-08-05, 13:59
Medlem
Citat:
man måste skriva en lång utförlig text där man sliskar sig fram efter hennes bekräftelse.

Jag lider med dig, men det är ju så världen fungerar, så vad jämför du med? Finns det något annat ställe där man enkelt klickar hem tjejer utan att behöva "sliska sig fram" med "långa texter" eller motsvarande? (Kontant betalning räknas inte.)

Citat:
svårt att som kille kontakta en tjej om man inte kan gå rakt på sak och säga "jag är sadist, dominant, vad tänder du på?"

Jag råkar ha några kontakter på andra sidan staketet, och de är lika frustrerade som du men av motsatt anledning. Om en tjej skriver att hon gillar att bli fastbunden i sängen så är det oftast underförstått att hon gillar det med rätt person, någon som hon tycker om och känner sig trygg med. Sen får hon säckvis med PM från okända snubbar som inte fattar varför hon inte vill ses samma kväll och ha sex "för vi gillar ju samma saker". Förväntningsklyfta deluxe.

Det absolut lättaste sättet att träffa en tjej på DS är att intressera sig för henne som person. Det är tyvärr svårt att fejka och kräver mycket tid och engagemang, så om man inte kan uppamma ett sådant intresse får man bättre resultat på Body Contact eller krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in