Citat:
Ursprungligen postat av
Taizel
Hur ser nordkoreanska fängelser ut? Har läst runt lite om personer som besökt landet som inte ens har varit tillåtna att prata med lokalbefolkningen. Tänker att han kanske får en chans att prata och umgås med dom nu, eller kommer han sättas i ett fängelse för brottslingar som inte är från landet?
Hade varit kul att prata med en nordkorean om deras syn på landet och faktiskt få en verklig bild.
Nej precis, man får inte prata med vem man vill utan har med sig en guide som ser till att man inte gör annat än vad Kim låter en göra och man får förstås inte åka och titta var man vill utan bara se det Kim vill att man ska se. I fängelse slipper man förmodligen guide och kan träffa vanliga nordkoreaner men det kan nog vara lite svårt med kommunikationen om man inte själv kan koreanska, jag tror inte många av dem kan engelska.
Citat:
Ursprungligen postat av
tacost
Som tidigare sagt, läs inte mellan raderna när jag skriver utan läs exakt vad jag skriver varken mer eller mindre.
Sluta fjanta, jag läste exakt vad du skrev. Bemöt det eller håll käft, att bara tramsa bort det som du gör nu duger inte.