2016-03-17, 13:04
Medlem
Finns det liknande fall i Nordkorea där turister har blivit dömda till hårda straff? Från vilka länder kom turisterna i så fall?
Citera
2016-03-17, 13:22
Medlem
Hur ser nordkoreanska fängelser ut? Har läst runt lite om personer som besökt landet som inte ens har varit tillåtna att prata med lokalbefolkningen. Tänker att han kanske får en chans att prata och umgås med dom nu, eller kommer han sättas i ett fängelse för brottslingar som inte är från landet?
Hade varit kul att prata med en nordkorean om deras syn på landet och faktiskt få en verklig bild.
Citera
2016-03-17, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Med en folkmängd för Virginia nästan i storlek med hela Sveriges så är din reflexion lika klurig och intelligent som om det vore vilken svensk som helst och man börjar snacka om Säpo-anknytning. Har du något lite mer specifikt som visar att denne 21-årige student har anknytning till CIA eller var det bara dina sedvanliga dumheter?
Som tidigare sagt, läs inte mellan raderna när jag skriver utan läs exakt vad jag skriver varken mer eller mindre.
Citera
2016-03-17, 13:34
Medlem
SpoonyOnes avatar
Varför är man turist i Nordkorea? Tror att människor som åker dit tror att Nordkorea är något abstrakt "fascinerande" nöjesfält. Hela Nordkorea är ett fasansfullt fängelse.

ÅK INTE DIT!

Att likställa Nordkorea med att åka på semester är extremt idiotiskt. Som att åka till Syrien och "besöka" IS. Det är inte hans handling som är fel, det är landet som är fel. Hans felaktiga handling var inte att stjäla en banderoll, utan att åka till Nordkorea över huvud taget.
Citera
2016-03-17, 13:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taizel
Hur ser nordkoreanska fängelser ut? Har läst runt lite om personer som besökt landet som inte ens har varit tillåtna att prata med lokalbefolkningen. Tänker att han kanske får en chans att prata och umgås med dom nu, eller kommer han sättas i ett fängelse för brottslingar som inte är från landet?
Hade varit kul att prata med en nordkorean om deras syn på landet och faktiskt få en verklig bild.

De har jättemysiga fängelser och koncentrationsläger i NK. Verkligen hög standard på faciliteterna
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prisons_in_North_Korea
Citera
2016-03-17, 13:42
Medlem
Busstations avatar
Var det en "vanlig" banderoll han försökte knycka eller var det en speciell, som har högre värde? Typ en gammal banderoll med historiskt värde eller liknande?

Idiot hur som helt.
Citera
2016-03-17, 13:42
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Varför är man turist i Nordkorea? Tror att människor som åker dit tror att Nordkorea är något abstrakt "fascinerande" nöjesfält. Hela Nordkorea är ett fasansfullt fängelse.

ÅK INTE DIT!

Att likställa Nordkorea med att åka på semester är extremt idiotiskt. Som att åka till Syrien och "besöka" IS. Det är inte hans handling som är fel, det är landet som är fel. Hans felaktiga handling var inte att stjäla en banderoll, utan att åka till Nordkorea över huvud taget.
Ja säg det till de tusentals turister som utan problem besöker landet varje år.
Citera
2016-03-17, 13:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taizel
Nej precis, man får inte prata med vem man vill utan har med sig en guide som ser till att man inte gör annat än vad Kim låter en göra och man får förstås inte åka och titta var man vill utan bara se det Kim vill att man ska se. I fängelse slipper man förmodligen guide och kan träffa vanliga nordkoreaner men det kan nog vara lite svårt med kommunikationen om man inte själv kan koreanska, jag tror inte många av dem kan engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Som tidigare sagt, läs inte mellan raderna när jag skriver utan läs exakt vad jag skriver varken mer eller mindre.
Sluta fjanta, jag läste exakt vad du skrev. Bemöt det eller håll käft, att bara tramsa bort det som du gör nu duger inte.
Citera
2016-03-17, 13:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Var det en "vanlig" banderoll han försökte knycka eller var det en speciell, som har högre värde? Typ en gammal banderoll med historiskt värde eller liknande?

Idiot hur som helt.
Alla banderoller är av värde i nordkorea. Det är mot vad många tror ett stolt folk som faktiskt vördar sitt kulturella o historiska arv.

Så prova ni som gnäller o bränna en jänkarflagga i tex texas ska ni se på fan.
Citera
2016-03-17, 13:53
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Alla banderoller är av värde i nordkorea. Det är mot vad många tror ett stolt folk som faktiskt vördar sitt kulturella o historiska arv.

Så prova ni som gnäller o bränna en jänkarflagga i tex texas ska ni se på fan.

Absolut det förstår jag, men det finns ju flaggor som likväl är värda mer än standardversionen. En flagga som tillhört Kim il Sung lär exempelvis anses vara mer värd än en nyproducerad sådan.
Citera
2016-03-17, 13:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Absolut det förstår jag, men det finns ju flaggor som likväl är värda mer än standardversionen. En flagga som tillhört Kim il Sung lär exempelvis anses vara mer värd än en nyproducerad sådan.
Värde då eller i strafftid för skändning? För varken eller torde du veta ngt om. Kulturhistorikt viktighet visst men inget annat går ju någonsin få reda på innan tex du åkt ned o provat med en privat flagga till kim
Citera
2016-03-17, 14:05
Medlem
Savoys avatar
Jag avskyr nordkoreanska regimen, men den här killen sitter på rätt plats som jag ser det:

--Han åker till Nordkorea, vilket är samma sak som att aktivt stödja regimen, då det till skillnad från andra resmål inte går att se landet utan att just stödja regimen ekonomiskt till 100 %.

--Han är sagolikt korkad, då alla som varit där vittnar om att inga övertramp tolereras. Dessutom osympatisk, då det naturligtvis var tänkt som ett sätt att få häftig uppmärksamhet och egotrippa genom att visa upp snodd pryl från diktaturen (wooah, jag var i Nordkorea å bara snodde den här lixom, ah-haha!)

--Han förstör för framtida besökare som vill försöka bygga upp förtroende till guiderna och få en inblick i det nordkoreanska livet bortom propagandabilden, något som var väldigt svårt redan tidigare.

Nu kan man väl tänka sig att nordkoreanerna inte vill ha honom där utan släppa honom i utbyte mot något annat. De är oerhört desperata nu efter de hårda sanktionerna som även Kina och Ryssland är med på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in