Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
För att göra gott, t ex genom att stjäla en politisk banderoll i syfte att svartmåla och underminera DFR Koreas sociala och politiska system. Detta är ju sådant som religiösa knäppgökar - i maskopi främst med den S.Koreanska underrättelsetjänsten, men även t ex med CIA - gör hela tiden Vs. DFRK. Församlingar skickar in folk för att frälsa dem som utsätts för ondskan, lägger ut biblar etc. (Proselytism är ett brott i DFRK. Däremot är religion inte brottsligt. Det finns t ex olika kristna kyrkor i DFRK.)
I den övervakningsfilm som har släppts ser jag ingen stjäla en banderoll. Jag ser en person ta ner en och lägga den på golvet.
Det kanske kan uppfattas som förnedrande för landsfadern, men stöld är det ju inte.
Sen finns det tydligen även andra idioter som innan Otto har varit på det här "förbjudna" våningsplanet och FILMAT! Märkligt att man från hotellets sidan inte har vidtagit åtgärder för att förhindra liknande besök i framtiden..
Det är naturligtvis helt orimligt straff för en sådan här sak i våra västerländska ögon, men så är även livstidsstraffet - eller döden - för 501gr kokain i andra sammanhang..
Just nu befinner sig en 26 årig finsk-filippinsk Miss Helsinki finalist i arresten i Taguig på Filippinerna, eftersom polisen har hittat en massa droger (kokain, methamfetamin, extasy) i den lgh där hon vistades tillsammans med sin pojkvän. Polisen har inte kunnat bevisa hennes deltagande i försäljningen på något sätt, men man har hittat droger i hennes blod.
I Finland skulle hon knappt till dömd för något fängelsestraff. Hon riskerar hon livstid.
Tjejen deltog i diplomatutbildningen och hade som mål att bli ambassadör på Filippinerna, eftersom hon behärskade både språken. Nu lär det inte bli så..
Jag har VÄLDIGT svårt att fatta varför folk tar sådana här enorma risker för ingenting. För man kan ju försöka övertyga icke-troende i sitt hemland utan att riskera livet för det. Och man kan faktiskt använda droger också utan livsavgörande konsekvenser som följd om man åker fast.
Men vissa tycks anse resan är värd risken och att man borde få samma påföljd som i hemlandet ifall man åker fast för olagligheter..