2018-03-18, 18:41
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Måste bara säga att Rapid har varit ovanligt stabilt på sistone, har nog inte haft nåt strul sen flera veckor tillbaks. Iofs kollar jag inte jättemycket TV men på det jag kollat som SHL hockeyn t.ex så har det funkat klockrent.

Inbillar jag mig detta eller är det fler som upplever samma med Rapid?

Jag tycker rapid har fungerat bättre ända sen julen. Har haft väldigt lite problem sen dess, under hösten var det lite oftare.
2018-03-18, 18:54
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Klart det påverkar för det fungerar inte med cardsharing längre heller som IPTV leverantörerna ofta använder med för att avkoda kanalerna innan det skickas ut som IPTV.
Det betyder att dom måste ha en box och kort för varje kanal och i Viasats fall fungerar det inte ens i dom flesta Enigma2 med deras CA modul.
Det är nåt jag har nämnt gång på gång i över ett halvår nu utan att det händer så mycket.
Visst det går säkert ta emot från vissa kabeltv leverantörer som Comhem som fortfarande låter SD kanalerna ligga kvar för kanaler som bara finns i HD annanstans men oftast tas kanalerna emot från satellit.
Man håller på gå över i Danmark också och där är det klart slutet av April så det kan hända att en del kanaler kan fortsätta fungera fram till då med ett danskt kort.
En del kommer ju fortsätta vara SD men i MPEG4 då men lär nog gå över till HD dom med allt eftersom.
3 April så kommer Sjuan HD till Viasat t.ex.

Viasat HD funkar på cs men endast på väldigt enstaka servrar..
2018-03-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Viasat HD funkar på cs men endast på väldigt enstaka servrar..
Funkar kanske i dagsläget men dom håller på fasa ut dom gamla 090F korten som det fungerar med.
2018-03-18, 20:43
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Det betyder att dom måste ha en box och kort för varje kanal och i Viasats fall fungerar det inte ens i dom flesta Enigma2 med deras CA modul.

Är det stort problem att ha en box och kort för varje kanal? Så många kanaler är det ju inte.

Eller är det problem ändå?
2018-03-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Är det stort problem att ha en box och kort för varje kanal? Så många kanaler är det ju inte.

Eller är det problem ändå?
Det blir ju en större kostnad och krångligare.
Men visst det är inget problem då det gäller IPTV om man är förberedd.
Är man inte det så måste nya kort och boxar skaffas och då kan det ju ta ett tag innan kanaler kommer tillbaka.
2018-03-18, 22:33
Medlem
Citat:
Det blir ju en större kostnad och krångligare.
Men visst det är inget problem då det gäller IPTV om man är förberedd.
Är man inte det så måste nya kort och boxar skaffas och då kan det ju ta ett tag innan kanaler kommer tillbaka.

Med andra ord bör man vänta innan man skaffar iptv-abonnemang?
2018-03-18, 22:36
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigboi11
Med andra ord bör man vänta innan man skaffar iptv-abonnemang?

Det här gäller väl bara svenska viasat kanalerna, men skaffar du för att få dom ska du vänta lite.
2018-03-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det här gäller väl bara svenska viasat kanalerna, men skaffar du för att få dom ska du vänta lite.
Dom kanaler som redan finns i HD är det nog lugnt med.
Men använder källan till dom av cardserver så kan det säkert bli problem då sista korten släcks ner.
Många av kanalerna hos Viasat finns ju även hos CD och där är det heller inget problem i dagsläget.
2018-03-19, 03:01
Medlem
Varför funkar inte textningen på vissa kanaler (viasat bl.a.) i Kodi men väl i GSE IPTV-appen på iOS? Är det någon inställning i Kodi som jag har missat eller funkar det helt enkelt inte?
2018-03-19, 09:21
Medlem
Hej har köpt en ny router, Asus ac66u att byta ut mot min Telia router. Ngn som använder denna till rapid idag? Förslag på inställningar/saker att tänka på?
2018-03-19, 10:36
Medlem
Förresten har tänkt på en sak. Har rapid i huvudsak för o kolla fotboll. Hos mig känns det som att det buffrar/laggar oftare på de vanliga kanalerna 1-12 typ (särskilt vid sport) än vad det gör när jag kollar fotboll på viasat/cmore. Har ni samma upplevelse?
2018-03-19, 12:02
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
A fan, kan du berätta mer om de här iptv?
Hej!
Jag vet inte allt!
Men det går att logga in på https://kkzbigserver.iptv.uno/login Om man har ett konto där, man får skaffa det.
M3U URL och EPG URL behövs

Kan inte allt, då en annan gjorde det för mig. Fungerar bättre på Mac än på PC.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in