2017-12-12, 00:30
Medlem
Nej det funkar alldeles utmärkt med Alltele (Eller A3 som dom heter snart) åtminstone med IPTVKING.
Kanske funkar sämre mot CAMD vad vet jag.
Kan ju också vara skillnader beroende på var man bor med.
Det har även fungerat fint med Bahnhof för dom jag känner trots att många haft problem med dom.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-12 kl. 00:44.
2017-12-12, 00:30
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Det roliga är att någon annan i tråden förnekade rätt hårt att alltele strulade med iptv för att just han inte hade problem eller läst om det. Kul att vi är två som har problem med de. Byter nog operatör efter nyår!
haha jag vet åtminstone 3-4 av mina vänner som bytte för exakt samma anledning så för mig är det uppenbart. Sen om folk säger ja eller nej det kvittar. Försöker bara hjälpa till och ge support.
2017-12-12, 07:10
Medlem
Artygs avatar
Hittills fungerar rapid och camd lika bra. Ena skillnaden är att rapid är grupperad smidigare med bättre kanalnamn.

Har man dock xtream-editor som jag har fixar man det rätt enkelt.
2017-12-12, 07:46
Medlem
Jag har fortfarande problem sen i torsdags ja , har telia ,har det löst sig för alla andra? ,måst man kanske skaffa vpn , finns det någon bra sida på flashback i så fall som beskriver hur man ska gå tillväga. ? kan man skaffa exempelvis vpn enbart till apple tvn , via någon app ..eller måste man köra via en router ? är verkligen nollställd på denna funktion.
2017-12-12, 07:50
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Jag har fortfarande problem sen i torsdags ja , har telia ,har det löst sig för alla andra? ,måst man kanske skaffa vpn , finns det någon bra sida på flashback i så fall som beskriver hur man ska gå tillväga. ? kan man skaffa exempelvis vpn enbart till apple tvn , via någon app ..eller måste man köra via en router ? är verkligen nollställd på denna funktion.

Min syster har Telia-fiber. Igår fick hon låna mitt rapid-abb och det fungerade bra i ca 5min sen började det hacka som fan.

När jag besökte henne under helgen och körde med VPN så fungerade allt bra.

Lättast är att skaffa en router som stödjer vpn, t.ex asus ac-serien som kostar 1000kr+.

Sen skaffar du ett abonnemang hos en VPN-leverantör. Vissa kräver dedikerad lina men jag har använt airVPN utan problem med rapid.
2017-12-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Min syster har Telia-fiber. Igår fick hon låna mitt rapid-abb och det fungerade bra i ca 5min sen började det hacka som fan.

När jag besökte henne under helgen och körde med VPN så fungerade allt bra.

Lättast är att skaffa en router som stödjer vpn, t.ex asus ac-serien som kostar 1000kr+.

Sen skaffar du ett abonnemang hos en VPN-leverantör. Vissa kräver dedikerad lina men jag har använt airVPN utan problem med rapid.

Kan jag använda ev samma router sen när jag ska snart byta upp mig till fiber . eller är det olika routers .sen va kostar en vpn lev på ett år och vilka lev. är bra där ? .
2017-12-12, 10:07
Medlem
TorGuard med dedikerat ip fick jag för 741kr /år fungera bra med camd och rapid
2017-12-12, 10:18
Medlem
FuriousRages avatar
Finns det nån tjänst som t.ex. bara har svenska kanaler eller nordiska enbart till ett lite billigare pris än de som har alla kanaler i världen?
2017-12-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Finns det nån tjänst som t.ex. bara har svenska kanaler eller nordiska enbart till ett lite billigare pris än de som har alla kanaler i världen?
Här http://iptvdata.com/ kan du köpa bara nordiskt paket för 70euro/året bra kvalite
2017-12-12, 10:37
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomsi
Här http://iptvdata.com/ kan du köpa bara nordiskt paket för 70euro/året bra kvalite

Tack, ska kolla in dem.
2017-12-12, 10:47
Medlem
Annars kan du kontakta den här om du vill säljer kingbox och man kan köpa olika paket dom har mycket bra kvalite på engelska sportkanalerna om man gillar att se fotboll tex .
http://forum.cstalking.tv/iptv-servers/32898-long-time-reliable-iptv-server-5000-live-channels-10k-vod-great-support.html
2017-12-12, 16:35
Medlem
Halloj igen!!!!!!!!
Nu f...n börjar jag undra va som händer....
När jag kör med TVIP S-Box från Iptv king direkt ifrån väggen 250/100 (FIBERSTADEN)då kommer bara vilka kanaler som jag har men själva rutan är svart,men nu till de komiska när jag samma box med tele2 MOBILT bredband då funkar det VA f...n är de som händer
Tack på förhand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in