Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 07:04
  #6601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slapptask
Tack ska du ha. Verkar vara en bra maskin.

Den är grym. Rekommenderar den starkt om man vill ha en maskin som fixar Viaplay/Netflix/SVT play/Kodi och Iptv i samma paket.
2018-03-09, 07:51
  #6602
Avstängd
Hur hittar man till world?
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Verkar inte vara många som förstår att det finns något som heter sökfunktion...

Anyways, camdserver och svenska World.
2018-03-09, 10:29
  #6603
Medlem
Finns det nån vettig aktuell EPG till camdserver?

Tycker jag testat det mesta, men ingenting fungerar.
2018-03-09, 11:03
  #6604
Medlem
Jag har gjort ett antal inlägg kring de problem jag har med hackande/buffring.
Har börjar ringa in problemet och måste höra om någon av er kan förklara varför.
För att undvika att fasta i problem kring min Androidbox, så beskriver jag hur det funkar via min surfplatta där jag kör appen 'IPTV' eller 'IPTV Extreme' (jag upplever samma problem med båda apparna). Jag har Camd som tjänst.
Problemet med den hackande/buffrande bilden är relaterad till VILKET NÄT JAG KOPPLAR UPP MIG MOT.
Kör jag via min bredbandsleverantör (Universal Telecom via IP Only) eller via mitt egna mobilabonnemang (Tele2) så hackar det. Byter jag däremot till frugans mobilabonnemang (Vimla, som egentligen är Telenors nät) så flyter det på hur bra som helst.
Vet någon vad detta kan bero på ???

Jag kan även nämna att jag provat att köra via VPN (Cyber Ghost mfl) utan bättre resultat.
Har även provat att justera Buffer Size i 'IPTV Extreme' men inte heller det blir bättre.
Tacksam för tips.
2018-03-09, 11:28
  #6605
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v051166
Jag har gjort ett antal inlägg kring de problem jag har med hackande/buffring.
Har börjar ringa in problemet och måste höra om någon av er kan förklara varför.
För att undvika att fasta i problem kring min Androidbox, så beskriver jag hur det funkar via min surfplatta där jag kör appen 'IPTV' eller 'IPTV Extreme' (jag upplever samma problem med båda apparna). Jag har Camd som tjänst.
Problemet med den hackande/buffrande bilden är relaterad till VILKET NÄT JAG KOPPLAR UPP MIG MOT.
Kör jag via min bredbandsleverantör (Universal Telecom via IP Only) eller via mitt egna mobilabonnemang (Tele2) så hackar det. Byter jag däremot till frugans mobilabonnemang (Vimla, som egentligen är Telenors nät) så flyter det på hur bra som helst.
Vet någon vad detta kan bero på ???

Jag kan även nämna att jag provat att köra via VPN (Cyber Ghost mfl) utan bättre resultat.
Har även provat att justera Buffer Size i 'IPTV Extreme' men inte heller det blir bättre.
Tacksam för tips.
byt till bredbandsbolaget och dina problem försvinner.
2018-03-09, 13:53
  #6606
Medlem
Vilken leverantör är det som gäller idag?
Tips på resellers tas gärna emot.
2018-03-09, 13:56
  #6607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Vilken leverantör är det som gäller idag?
Tips på resellers tas gärna emot.
Hittade svar på leverantör, men någon som vet bra reseller?
2018-03-09, 14:56
  #6608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNames84
byt till bredbandsbolaget och dina problem försvinner.

Njaha ... skulle du kunna förklara 'varför' ett byte till Bredbandsbolaget innebär att problemet försvinner ?
2018-03-09, 15:06
  #6609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v051166
Njaha ... skulle du kunna förklara 'varför' ett byte till Bredbandsbolaget innebär att problemet försvinner ?
Jag tror det handlar om att vissa bredbandsleverantörer har kapacitetsbrist i näten.
Vissa bryr sig mer och rättar till, andra mindre och uppgraderar inte förrän efter mycket klagomål.

Jag har haft just det problemet med Universal.
Efter mycket påtryckningar åtgärdades det. Sedan dess noll lagg!
2018-03-09, 15:19
  #6610
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag tror det handlar om att vissa bredbandsleverantörer har kapacitetsbrist i näten.
Vissa bryr sig mer och rättar till, andra mindre och uppgraderar inte förrän efter mycket klagomål.

Jag har haft just det problemet med Universal.
Efter mycket påtryckningar åtgärdades det. Sedan dess noll lagg!
Universal har generella problem med iptv.
2018-03-09, 15:23
  #6611
Medlem
Hej, min android box föll ner i brevlådan. Om någon här erbjuder trials så pm:a mig gärna. Jag vill prova helst från Rapid och Camdserver.
2018-03-09, 15:39
  #6612
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag tror det handlar om att vissa bredbandsleverantörer har kapacitetsbrist i näten.
Vissa bryr sig mer och rättar till, andra mindre och uppgraderar inte förrän efter mycket klagomål.

Jag har haft just det problemet med Universal.
Efter mycket påtryckningar åtgärdades det. Sedan dess noll lagg!
exakt helt rätt och bredbandsbolaget fungerar det mycket bra kör själv ip Only.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback