2018-03-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Hej ! Jag kör IPTV via KODI, dock så måste du ha en användare där och jag tror att 3 månader kostade 27 €. Man kan få uppemot 7000 kanaler. Det gäller att gå till TV-> PVR add-on och simple IPTV.

En person hjälpte mig med det där.

Kodi har dock buggar och jag kan ej pausa etc. Men det blir uppemot 7000 kanaler. Med simple IPTV client.
Sen kan man arrangera grupp efter land, så att man bara får upp svenska kanaler, och sedan kolla på SHL Fotboll och allt möjligt som sänds...!! 120 Svenska finns att välja på.

Visst är det härligt!!
2018-03-17, 18:25
Medlem
Funkar inte för mig, har TVIP boxen. Precis när ÖFK-MFF börjar.
2018-03-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Funkar inte för mig, har TVIP boxen. Precis när ÖFK-MFF börjar.
Vilken leverantör använder du?
2018-03-17, 18:45
Medlem
Har magbox med paket från "Fullhd-iptv skandivavien"
Portalen laddas men inga kanaler fungerar. Fler som har problem?
2018-03-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potter2017
Har magbox med paket från "Fullhd-iptv skandivavien"
Portalen laddas men inga kanaler fungerar. Fler som har problem?
Det är väl Gen iptv och dom verkar ha lite problem just nu
2018-03-18, 01:19
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
ForestIptv är den värsta jag provat! köp ej

Fast de har 100+ porrkanaler så dåliga är de inte
2018-03-18, 08:57
Medlem
Den 19 mars tas Viasats äldre digitalboxar, så kallade SD-boxar, ur bruk. Samtliga kanaler flyttas då över till en modernare sändningsteknik vilket innebär att de endast finns tillgängliga via våra nyare boxar (HD- och Ultra HD-boxar).

Antar det här kommer påverka ip-tv leverantörerna?
2018-03-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Den 19 mars tas Viasats äldre digitalboxar, så kallade SD-boxar, ur bruk. Samtliga kanaler flyttas då över till en modernare sändningsteknik vilket innebär att de endast finns tillgängliga via våra nyare boxar (HD- och Ultra HD-boxar).

Dom verkar inte veta själva ännu iaf när jag frågade för några veckor sedan men kan väl tänka mig att det bara skulle vara nån dag dom är borta.
Jag avvaktade med skaffa tills det är klart 😛
2018-03-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telgetokar
Dom verkar inte veta själva ännu iaf när jag frågade för några veckor sedan men kan väl tänka mig att det bara skulle vara nån dag dom är borta.
Jag avvaktade med skaffa tills det är klart 😛
Någon dag det ska vara borta? Ja, jo det får man ju hoppas. Men i praktiken kan det bli så att varenda SD-kanal går ner om dom blir pairade på samma sätt. Då krävs det ett kort för varje kanal, och detta är inget en illegal iptv-leverantör gör på en dag eller 30. Kommer kosta en hel del. Varför man kan se HD-kanaler nu är för att det har fungerat med vissa gamla hd boxar men dessa kanske också kommer tas ur bruk vad jag vet. Blir iaf intressant hur framtiden kommer se ut inom pirat-tv.
2018-03-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom

Klart det påverkar för det fungerar inte med cardsharing längre heller som IPTV leverantörerna ofta använder med för att avkoda kanalerna innan det skickas ut som IPTV.
Det betyder att dom måste ha en box och kort för varje kanal och i Viasats fall fungerar det inte ens i dom flesta Enigma2 med deras CA modul.
Det är nåt jag har nämnt gång på gång i över ett halvår nu utan att det händer så mycket.
Visst det går säkert ta emot från vissa kabeltv leverantörer som Comhem som fortfarande låter SD kanalerna ligga kvar för kanaler som bara finns i HD annanstans men oftast tas kanalerna emot från satellit.
Man håller på gå över i Danmark också och där är det klart slutet av April så det kan hända att en del kanaler kan fortsätta fungera fram till då med ett danskt kort.
En del kommer ju fortsätta vara SD men i MPEG4 då men lär nog gå över till HD dom med allt eftersom.
3 April så kommer Sjuan HD till Viasat t.ex.
Senast redigerad av FreddyK666 2018-03-18 kl. 13:55.
2018-03-18, 17:26
Medlem
Jag har nyligen pillat lite med egen playlist så jag har en egengjord samt den vanliga i SIPTV-appen. Nu senast när jag lagt in mina playlistor så laddas ALLA kanaler mycket saktare, dom buffrar upp till ca 30% sedan tar det typ 20-30 sekunder innan kanalen kommer igång, någon som varit med om liknande?
2018-03-18, 18:04
Medlem
Måste bara säga att Rapid har varit ovanligt stabilt på sistone, har nog inte haft nåt strul sen flera veckor tillbaks. Iofs kollar jag inte jättemycket TV men på det jag kollat som SHL hockeyn t.ex så har det funkat klockrent.

Inbillar jag mig detta eller är det fler som upplever samma med Rapid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in