2018-02-04, 10:30
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Har inte kollat med Kodi, men har testat med IPTV Extreme, Smart IPTV och VLC. Och alla har bara Danska som enda språk att välja på.
för att vissa leverantörer har danska c More golf som backup när svenska går ner därför...
2018-02-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
för att vissa leverantörer har danska c More golf som backup när svenska går ner därför...

OK
Bara att hoppas på att den svenska kommer tillbaka snart då.
2018-02-04, 12:18
Medlem
Masscentrums avatar
När det är stora matcher så brukar kanalerna hacka, kan man fixa något med detta? Notera att jag har polarbear iptv.
2018-02-04, 13:29
Medlem
Fortfarande massa strul med EPG:n till CAMD. Alla gamla länkar funkar inte längre. Har försökt googla mig fram utan framgång. Någon som har nått som funkar? Kör androidbox och appen iptv extreme pro.
2018-02-04, 13:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masscentrum
När det är stora matcher så brukar kanalerna hacka, kan man fixa något med detta? Notera att jag har polarbear iptv.
Hackar aldrig för mig vid stora evenemang. Beror på vilken leverantör du har.
2018-02-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hackar aldrig för mig vid stora evenemang. Beror på vilken leverantör du har.

Vad har du för setup då?
Mag/tvip? Androidbox/tv?
Kodi? App?
Inställningar på det du använder m.m
Internetleverantör?
Ip-leverantör?
Vpn?
Hastighet?
Trådat/wifi?
2018-02-04, 14:13
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denilsson78
Vad har du för setup då?
Mag/tvip? Androidbox/tv?
Kodi? App?
Inställningar på det du använder m.m
Internetleverantör?
Ip-leverantör?
Vpn?
Hastighet?
Trådat/wifi?
Både mag 256/tvip 412
Portal, standardinställningar
Telia ADSL
Privat leverantör
Ingen VPN
Trådat
2018-02-04, 15:01
Medlem
Min cmore golf visar bara svenska, brukar också kolla på den ofta men har bara hört på svenska, kanske din lev som har den danska versionen?
2018-02-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
När jag kollar på C more golf så är det bara danskt tal. Finns bara danska eller disable i listan.
Finns det nån inställning som jag kanske har missat? Har testat med ett flertal olika appar, men bara danska som ljud på alla.
Tips mottages mycket tacksamt.

Om du har Rapid så är det dessvärre bara med Danska sen en tid tillbaka. Detta har diskuterats på deras forum. Andra leverantörer har den på Svenska dock. Kanske kommer fixas så småningom...
Tills dess kollar jag på Sky Golf HD eller Golf Channel som brukar visa samma PGA-tävlingar men med Engelska kommentatorer. Jag föredrar det framför Danska
2018-02-04, 16:38
Medlem
Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter lite snabbt för andra som funderar.
Har nu provat Camdserver i 1 vecka och är supernöjd. Kollat en hel del hockey och premier league både på svenska kanaler och Sky Sports/BT och det har flutit på riktigt bra.
De gånger det har buffrats är när jag tittat på Shielden som jag inte orkat dra sladd till ännu utan kört över wifi. Provat både via IPTV Extreme och Kodi och tycker båda fungerar riktigt bra oavsett vilken av mina fyra enheterna jag testat.

Det enda jag önskar är det var fler 1080p snarare än 720p, men det ska tydligen vara på gång.
2018-02-04, 19:16
Medlem
Har just kört i gång en shield med Rapid. Kör nyaste Kodi och fått Epg att fungera. Det jag inte lyckas med är kanalernas loggor. Sedan så kör jag via wi-fi då min kabelanslutning till routern går ner sig mellan 30-60sek. Någon som har en/två lösning(ar)på lager?

Inget lagg på kanalerna på 2 dygn
2018-02-04, 20:05
Medlem
zuneees avatar
Vilka fler leverantörer finns känner till camd och rapid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in