Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 22:11
  #4249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bianqi
Jag betalade med paypal till min reseller. Funkade klockrent. Kör med IPtv på min iPad ikväll och kollar CL. Inte laggat något än

Hur mycket fick du betala? Tar också gärna info på pm
2017-09-12, 22:12
  #4250
Medlem
Iman2014s avatar
Nu är det så att tidigare frågade jag om internethastigheten och hur mycket det krävs för att titta på iptv. Jag har 10 mbit/s och det verkar uppenbart från svaren jag fick och från information jag letade upp hos andra källor att detta är för lite, i synnerhet när det handlar om HD kanaler. Så vi har planer att skaffa snabbare internet.

Vad jag undrar här är en specifik detalj som jag tycker är väldigt intressant och konstigt.

Det är så att i sportkanalerna när vi tittar på Viasat och Balkankanalerna, så är det så att bilden inte bara stannar och hackar, utan den går tillbaka flera sekunder och visar det som redan visats. Till exempel en spelar passar bollen från eget straffområde till motståndarens straffområde. Därefter hackar bilden och bilden återvänder till spelaren som passade bollen från eget straffområde.

Och detta händer ofta, alltså kanske 1 gång per minut.

Detta låter väldigt konstigt och jag undrar om ni upplevt detta någon gång? Och är det 100 % på grund av vårt slöa internet (10 mbit/s)?

I vissa filmkanaler händer det att ibland så fungerar det inte alls. Det vill säga bilden går i 5 sekunder sen återvänder en till början. Samma sekvens med 5 sekunder och återvänder och så håller det på hela tiden.

Detta känns väldigt konstigt kan någon som upplevt detta förklara?
2017-09-12, 22:19
  #4251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Haha, så där såg min mag256 ut i morse. Nu fungerar det dock bra igen, kör iptvking vilket ju är en ÅF till någon server som jag inte minns namnet på.

Det är väl nackdelen med iptv, inga garantier.
Iptvking är väl också rapid tror jag.
2017-09-12, 22:37
  #4252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Är det reseller för camdserver? Tar gärna lite info isf om du har

Japp det är reseller från Camd. Jag gick bara in på deras sida. Valde IP-TV 3 mån. Fyllde i vad jag skulle ha och sedan fick jag ett mail efter en stund där man skulle betala via en sida och det gick att betala via paypal. Jag alltså endast via camdservers hemsida.
2017-09-12, 23:01
  #4253
Medlem
Cents4s avatar
Betalar folk fortfarande för IPTVKing?
2017-09-12, 23:37
  #4254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Betalar folk fortfarande för IPTVKing?

Hehe ja tydligen.
dumt när man kan få samma utbud för under halva priset hos en reseller på rapid forumet 😁
2017-09-12, 23:43
  #4255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Nu är det så att tidigare frågade jag om internethastigheten och hur mycket det krävs för att titta på iptv. Jag har 10 mbit/s
För segt internet, så den inte hinner buffra helt
2017-09-12, 23:56
  #4256
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
För segt internet, så den inte hinner buffra helt

Jag har dragit den slutsatsen nu, även vårt bredbandsbolag sa att det är en mycket stor skillnad mellan 10 mbit/s och 100 mbit/s.

Vad jag undrade var om detta problemet som vi har är unikt, alltså om det bara är hos oss som bilden går tillbaka hela tiden på detta sättet, eller om det även händer hos andra som också har för segt internet.

Så att om det är på grund av hur segt internet är och som du säger, att det inte hinner buffra helt, då är väl lösningen väldigt simpel, fixa 100 mbit/s och detta problemet försvinner.

Jag är dock fortfarande intresserad av att veta om detta är ett unikt problem hos oss eller om detta är normalt hos alla som har ett för segt internet.
2017-09-13, 00:07
  #4257
Medlem
Detta händer mig också ibland. Så sent som för 5 min sen på svt2 hd. Och jag har 250mbit och kopplat med nätverkskabel.
Och det är rapid som är providern
2017-09-13, 00:23
  #4258
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraoz
Detta händer mig också ibland. Så sent som för 5 min sen på svt2 hd. Och jag har 250mbit och kopplat med nätverkskabel.
Och det är rapid som är providern

I sportkanalerna händer det mig hela tiden. Jag mätte internethastigheten i bredbandskollen då detta hände, och då låg hastigheten på runt 7-8 mbit/s. I bästa fall har jag runt 13 mbit/s.

Låter väldigt konstigt om man har 250 mbit och detta händer.
2017-09-13, 06:50
  #4259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Nu är det så att tidigare frågade jag om internethastigheten och hur mycket det krävs för att titta på iptv. Jag har 10 mbit/s och det verkar uppenbart från svaren jag fick och från information jag letade upp hos andra källor att detta är för lite, i synnerhet när det handlar om HD kanaler. Så vi har planer att skaffa snabbare internet.

Vad jag undrar här är en specifik detalj som jag tycker är väldigt intressant och konstigt.

Det är så att i sportkanalerna när vi tittar på Viasat och Balkankanalerna, så är det så att bilden inte bara stannar och hackar, utan den går tillbaka flera sekunder och visar det som redan visats. Till exempel en spelar passar bollen från eget straffområde till motståndarens straffområde. Därefter hackar bilden och bilden återvänder till spelaren som passade bollen från eget straffområde.

Och detta händer ofta, alltså kanske 1 gång per minut.

Detta låter väldigt konstigt och jag undrar om ni upplevt detta någon gång? Och är det 100 % på grund av vårt slöa internet (10 mbit/s)?

I vissa filmkanaler händer det att ibland så fungerar det inte alls. Det vill säga bilden går i 5 sekunder sen återvänder en till början. Samma sekvens med 5 sekunder och återvänder och så håller det på hela tiden.

Detta känns väldigt konstigt kan någon som upplevt detta förklara?
Att det går tillbaka några sekunder beror på att om man kör med m3u8 (HLS) så är streamen indelad i segment och om den failar på 1 segment eller startar om så spelas den segmentet upp igen och resultatet blir att den hoppar tillbaka. Och ja 10mbit innebär problem du behöver åtminstone 20mbit men om du har annat igång eller fler som använder nätverket så bör du ha mer och en router som inte säckar ihop efter ett par stycken kopplar upp sig.
2017-09-13, 06:57
  #4260
Medlem
Psykonaut-s avatar
Vet ni en rauter under 1000:- till fiber som klarar IPTV via wifi?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback