Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 23:40
  #3649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Jag vet inte om ni missförstod min fråga.
Jag efterfrågar hur man skaffar IP-TV på tv - inte på datorn!3

Räcker det att jag betalar för 1 år hos GIANT IP-TV och anger MAC nummer?

Då plötsligt kommer jag ha 4000+ kanaler i TVn?

Eller måste jag göra på något sätt så att TVn har dessa kanaler?

Hoppas det är tydligare..
Du fick redan svaret om att skaffa en MAG, Android box eller liknande för att koppla till TV.
Visst du kan få direkt på TV med om den är tillräckligt ny och är av rätt märke.
Rekommenderar en nyare Sony med Android TV.
2017-08-11, 04:48
  #3650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Jag vet inte om ni missförstod min fråga.
Jag efterfrågar hur man skaffar IP-TV på tv - inte på datorn!3

Räcker det att jag betalar för 1 år hos GIANT IP-TV och anger MAC nummer?

Då plötsligt kommer jag ha 4000+ kanaler i TVn?

Eller måste jag göra på något sätt så att TVn har dessa kanaler?

Hoppas det är tydligare..

Precis som Freddy666 säger - så fick du svaret tidigare i mitt inlägg. Du måste ha en Smart TV typ samsung - annars är det kört med att bara leka med en fil från en leverantör. -...som jag sade i tips B - Du får köpa IPTV Box och koppla till din gamla TV. - Kostar cirka 1000 -1500kr --- ber. vilken klass man vill ha. Datorn bra bild också --- sedan koppla HDMI kabel till TV -- inte lika elegant men funkar bra . Kruxet är väl att leverantörerna och dess kanaler de ställer upp med kan variera
2017-08-11, 11:37
  #3651
Medlem
deadhead.s avatar
Försöker casta genom GSE appen och dom skyltar med att det ska gå att casta iptv. Men för mig så står den bara och laddar. Använder mig av rapid och skulle gärna vilja få det att fungera.
2017-08-11, 11:53
  #3652
Medlem
Jag har en android box..Vad är skillnaden på Camdserver och vanlig iptv,går det använda vilken man vill på android box thx...
2017-08-11, 12:59
  #3653
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Trist att det strular, jag kör min box direkt mot fiberswitchen och det fungerar utan routern i alla fall.

Jag löste det.

Den svarta fiberkonvertern(Volktek) var tydligen Telias nät. När jag kopplade in den till Inteno switchen så blockerade telia mina kanaler, för jag har sagt upp mitt abonnemang med dom.

Jag ringde IP-Only och kollade med dom. När jag nämnde fiberkonvertern så sa killen till mig att ingenting sådant var installerat hemma hos mig. Då testade jag utan den och allt fungerar nu.

Ganska förvirrande. Volktek fungerade ju förut, men det var nog pga av att Telia var sega att stänga ner sitt nät, för när jag testade utan den förut så gick ingen kanal alls upp.

Men allt är klart och fungerande nu iallafall. Tack för hjälpen alla.

Citat:
Ursprungligen postat av skurtork
Jag har en android box..Vad är skillnaden på Camdserver och vanlig iptv,går det använda vilken man vill på android box thx...

Android box är exakt vad det låter som. En box som imiterar android-systemet så du kan använda det på en större skärm te.x.

IPTV är multicast.

Du laddar ner en app på din android box, baserat på vilken utgivare du köper ifrån. Sedan så kopplar du upp dig med användernamn/lösen samt fysisk anslutning.
__________________
Senast redigerad av Tinos 2017-08-11 kl. 13:05.
2017-08-11, 13:04
  #3654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurtork
Jag har en android box..Vad är skillnaden på Camdserver och vanlig iptv,går det använda vilken man vill på android box thx...
Vanlig IPTV är multicast i eget nät och funkar såklart mycket bättre då dom har kontroll över allt själv och får kanalerna direkt från källan.
Till vanlig IPTV krävs oftast deras egna boxar för att fungera men med lite pill med sniffing av paket och om man lyckas lösa krypteringen så kan man ta emot det på vanlig dator osv med.

Problemet med Pirat IPTV är att strömmarna inte är multicast så varje ström måste skickas till varje person och sen så restreamas strömmarna kors och tvärs över planeten så därför kommer det aldrig vara helt stabilt.
Ingen leverantör har kontroll över alla kanaler dom sänder och flera 100000 kunder kräver enorma mängder bandbredd. Bara 1000 personer på en HD kanal tar upp närmare 10terabit och det kan ju räcka att 1000 personer ser på nån stor match för att äta upp serverns bandbredd och även påverka andra kanaler som ligger på samma server.
I fallet med vanlig IPTV jag nämnde tidigare så behöver strömmen bara skickas en gång i eget nät med multicast och i det fallet tar det bara upp 10mbit i exemplet ovan oavsett om 1 eller 1000 tittar.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-11 kl. 13:17.
2017-08-11, 13:17
  #3655
Medlem
Fårlåt men skall klargöra min fråga..vill veta skillnaden på dom 2olika abbonemangstyperna ,,Camdserver och ex rapid iptv ,,kan båda användas på androidbox?
2017-08-11, 13:18
  #3656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurtork
Fårlåt men skall klargöra min fråga..vill veta skillnaden på dom 2olika abbonemangstyperna ,,Camdserver och ex rapid iptv ,,kan båda användas på androidbox?
Det funkar på samma sätt bara olika servers.
Ingen av dom är "vanlig" IPTV däremot.
2017-08-11, 13:21
  #3657
Medlem
Tack då fattar jag..Jag kan köpa valfritt paket med streamat laglig tv
2017-08-11, 13:24
  #3658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Tack då fattar jag..Jag kan köpa valfritt paket med streamat laglig tv
Rapid och CAMD är inte laglig men det är en annan diskussion.
Tänk efter lite själv du får inte ens ett basutbud med runt 20 standardkanaler för under 100:-/mån lagligt (med undantag för bostadsrättsföreningar och liknande möjligen med ett bra avtal).
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-11 kl. 13:38.
2017-08-11, 18:40
  #3659
Medlem
pedobear84s avatar
Jag har funderat på testa iptv nu när min dreambox sa godnatt.
Jag har en Sony smarttv.. Är väl 2 år tror jag. Funkar den att streama iptv med eller måste jag köpa en box? Vore snällt om nån kunde tipsa om vilken iptv leverantör som är "bäst"
2017-08-11, 18:48
  #3660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Jag har funderat på testa iptv nu när min dreambox sa godnatt.
Jag har en Sony smarttv.. Är väl 2 år tror jag. Funkar den att streama iptv med eller måste jag köpa en box? Vore snällt om nån kunde tipsa om vilken iptv leverantör som är "bäst"
Ja det funkar utmärkt.
Svårt säga vem som är bäst beror på vad man är ute efter men nordiska kanaler är nog Rapid eller nån av deras resellers bäst på. Vill man ha UK, US, CA kanaler finns det en hög andra leverantörer istället på andra sidan pölen som är mer anpassad för det.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback