Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 21:19
  #4369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
hah, skaffade rapid för länge sen och har knappt använt det och nu sätter man sig ner för att se idolskiten på tv4 och det laggar apa.. Är det vanligt förekommande när "alla" ska se samma sak?

Inga problem här...
2017-09-19, 21:57
  #4370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
testa byt till en annan tv4 kanal Ibland laggar tex tv4 men tv4 fhd funkar klockrent.. Men så kör jag GiantIPtv server 2... Fast, det kanske inte är någon skillnad?!
Server 2 är inte Rapid.
2017-09-19, 22:55
  #4371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
hah, skaffade rapid för länge sen och har knappt använt det och nu sätter man sig ner för att se idolskiten på tv4 och det laggar apa.. Är det vanligt förekommande när "alla" ska se samma sak?

Just tv4 har laggat varje kväll jag ska se idol sedan det började så jag får byta mellan dom två olika källorna med jämna mellanrum. Vettefan varför...
2017-09-19, 23:01
  #4372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Server 2 är inte Rapid.

Funkar den bättre server 2? Verkar som dom inte har viasat sport premium, vet du om det stämmer?
2017-09-20, 10:48
  #4373
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Funkar den bättre server 2? Verkar som dom inte har viasat sport premium, vet du om det stämmer?


Jodå, Viasat Sport Premium finns Både som "vanlig" och HD https://giantiptv.com/server2-channels
2017-09-20, 18:26
  #4374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Jodå, Viasat Sport Premium finns Både som "vanlig" och HD https://giantiptv.com/server2-channels

Där ja är deras viasat kanaler i 720 iaf? Rapid är ju 576, ganska värdelös kvalitet.
2017-09-20, 18:45
  #4375
Medlem
1903s avatar
Har testat att köra IPTV(GiantIPTV Server 1) i drygt en vecka nu och det har fungerat hyfsat bra. Har kört med Chromecast och nackdelen med det är att jag har behövt använda datorn till att transcodea då Chromecast inte stöder formatet som vissa kanaler har.

Jag funderar på att köpa Nvidia Shield TV eller MAG 256. Något som rekommenderas eller vet ni bättre alternativ? Har någon här bytt till en IPTV-box från Chromecast och tycker att det blivit bättre kvalitet?

Är förresten TV-guide något som går att fixa?
2017-09-20, 19:41
  #4376
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Där ja är deras viasat kanaler i 720 iaf? Rapid är ju 576, ganska värdelös kvalitet.

Har en tv från 2007 så den är inte nån fullhd-tv direkt.. Men nog fan tror jag det är 720p iallafall! Bra bild och jag är oerhört nöjd!
2017-09-20, 19:55
  #4377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1903
Har testat att köra IPTV(GiantIPTV Server 1) i drygt en vecka nu och det har fungerat hyfsat bra. Har kört med Chromecast och nackdelen med det är att jag har behövt använda datorn till att transcodea då Chromecast inte stöder formatet som vissa kanaler har.

Jag funderar på att köpa Nvidia Shield TV eller MAG 256. Något som rekommenderas eller vet ni bättre alternativ? Har någon här bytt till en IPTV-box från Chromecast och tycker att det blivit bättre kvalitet?

Är förresten TV-guide något som går att fixa?

Jag hade rekommenderat en mag 254 istället för 256. Men det är jag personligen. Tv guide får du per automatik i den när du kör portalen.
2017-09-20, 19:57
  #4378
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Jag hade rekommenderat en mag 254 istället för 256. Men det är jag personligen. Tv guide får du per automatik i den när du kör portalen.
Berätta, varför skulle du göra det valet?
Jag går och försöker "värka fram" ett beslut vad jag ska satsa på
2017-09-20, 20:24
  #4379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Berätta, varför skulle du göra det valet?
Jag går och försöker "värka fram" ett beslut vad jag ska satsa på

Problemen jag har med mag 256, där den även är testad på andra tv-apparater/ljudanläggningar

- extremt stor skillnad på ljud mellan kanalerna, en kanal kan vara helt tyst medan den andra är normalvolym, höjer du sedan på den med lågt ljud så blir det ashögt när du byter till en med normalt ljud.
- 9 ggr av 10 när man ska byta kanal genom upp och ner knappen så hoppar den hejvilt i listan istället för till närmaste kanal.

Har provat Mag 254 hemma på exakt samma setup och upplever inte dessa problem. Sen tycker jag "snabbheten" med 256 kontra 254 är försumbar.
2017-09-20, 20:28
  #4380
Medlem
Det där problemet får man då man ändrar volym på enheten man använder.
5.1 ljud skickas direkt till förstärkaren i normala fall medans 2.0 ljud hanteras av boxen.
Har man ljudet på 50% på enheten så skickar den 2.0 ljud med 50% volym och skickar ut 5.1 ljudet med 100% vilket gör att det blir såna skillnader.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback