Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-25, 17:05
  #4849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaladanos
Smart IPTV är den bästa appen till smart tv om du frågar mig. Kostar en 50-lapp, värt varanda krona. Gratis att prova en vecka

Funkar bra den 👍 Gött med lite epg.
Men går det att göra flera favvo listor och sortera kanalerna i dom? Inte fått till det.
Men. En väldigt bra app.
2017-10-25, 17:30
  #4850
Medlem
Undrar om cmore sportkanalen kommer komma?
2017-10-25, 17:32
  #4851
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Undrar om cmore sportkanalen kommer komma?

Finns för mig.
2017-10-25, 18:19
  #4852
Medlem
Byxan81s avatar
Undrar om det fungerar med text ännu via Smart IPTV appen? (Rapid)
2017-10-25, 18:51
  #4853
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Är det fortfarande bara Extream Iptv appen som kan få text på alla kanaler? (android)

Japp, verkar vara den ända som fungerar någorlunda bra av dem som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Funkar bra den 👍 Gött med lite epg.
Men går det att göra flera favvo listor och sortera kanalerna i dom? Inte fått till det.
Men. En väldigt bra app.

En bra app absolut, men kan tycka att de borde kunna erbjuda text år 2017, snart 2018. Det är lite dåligt med tanke på att man betalar för den. Annars är den bra, håller jag med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Undrar om det fungerar med text ännu via Smart IPTV appen? (Rapid)

Nepp, funkar inte än. Har dock skrivit till dem och fått till svar att det är på gång men ingen ETA än. Förhoppningsvis inom några månader så ska text finnas som tillval. Annars blir det nog att fixa en box, blir jobbigt i längden utan text.
2017-10-25, 18:53
  #4854
Medlem
Perfect Player funkar med text https://play.google.com/store/apps/d...klabs.pp&hl=sv
2017-10-25, 19:04
  #4855
Medlem
Nepp, funkar inte än. Har dock skrivit till dem och fått till svar att det är på gång men ingen ETA än. Förhoppningsvis inom några månader så ska text finnas som tillval. Annars blir det nog att fixa en box, blir jobbigt i längden utan text.[/quote]

Vad är det för text ni pratar om. Undertext fungerar på cmore och andra kanaler. Och epg också till 95%
__________________
Senast redigerad av svaladanos 2017-10-25 kl. 19:07.
2017-10-25, 19:07
  #4856
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Perfect Player funkar med text https://play.google.com/store/apps/d...klabs.pp&hl=sv

Freddy du har rätt bra koll. Tycker du inte det borde finnas någon text för de apparna som finns att ladda ner direkt i TVn? T.ex Samsung, LG osv. Finner det märkligt att ingen av dem IPTV apparna som finns att ladda ner i dessa apparater inte har någon text som tillval. Är det verkligen så svårt att få till?
2017-10-25, 19:10
  #4857
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaladanos
Nepp, funkar inte än. Har dock skrivit till dem och fått till svar att det är på gång men ingen ETA än. Förhoppningsvis inom några månader så ska text finnas som tillval. Annars blir det nog att fixa en box, blir jobbigt i längden utan text.

Vad är det för text ni pratar om. Undertext fungerar på cmore och andra kanaler. Och epg också till 95%[/quote]

Testa lägg Viasat Film t.ex. Du har ingen text där om du använder SmartIPTV appen.
2017-10-25, 19:21
  #4858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Finns för mig.
Använder du rapid?

Är det bara för mig som EPG'n http://epgguide.tk/CAMD_NORDEN.xml är en timme i förväg i Kodi? Klockan i Kodi visar rätt tid och jämför jag med t.ex. tv.nu så verkar det vara alla som är en timme före.
2017-10-25, 19:39
  #4859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Freddy du har rätt bra koll. Tycker du inte det borde finnas någon text för de apparna som finns att ladda ner direkt i TVn? T.ex Samsung, LG osv. Finner det märkligt att ingen av dem IPTV apparna som finns att ladda ner i dessa apparater inte har någon text som tillval. Är det verkligen så svårt att få till?
En fråga du får ställa till den som kodar dom apparna.
2017-10-25, 19:41
  #4860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spao
Använder du rapid?

Är det bara för mig som EPG'n http://epgguide.tk/CAMD_NORDEN.xml är en timme i förväg i Kodi? Klockan i Kodi visar rätt tid och jämför jag med t.ex. tv.nu så verkar det vara alla som är en timme före.
Under sommaren så ligger vi 2 timmar före UTC/GMT (CEST) och EPG är oftast anpassat efter UTC/GMT så du måste ställa timeshift till 2 om du använder IPTV SimpleClient.
Till helgen går vi över till vintertid igen och då är det 1 som gäller igen då vi då ligger 1 timme före UTC/GMT (CET).
Efter man ändrat inställning så måste man rensa guide datan annars kommer den gamla som är fel ligga kvar.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-25 kl. 19:46.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback