2017-09-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Center
Genom att maila dom och fråga varför dom tagit bort paypal. Svaret jag fick var: "no more paypal sorry"
Detta var för 4 dagar sedan när jag skulle förnya
Ok det var nåt nytt för mig isf men Bitcoin står fortfarande kvar med stora bokstäver på deras sida.
Paypal kanske beror på att dom börjat ta krafttag mot konton för IPTV och därför valt att sluta med det.
Det kan även spåras till användarna så om ni registrerat Paypal till era konton så är ni inte ett dugg säkrare för det.
Rekommenderar isf att använda Bitcoin.
2017-09-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Hos GiantIPTV så loggar man in här till deras dashboard https://clientportals.iptv.uno
Där kan man även förlänga och beställa fler linor och det hela sköts automatiskt.

Detta gäller åtminstone Server 1.
Kan inte svara för om Server 2 har nån dashboard för kunder än.

Då har vi nog svaret där. Server 2 är en något nerbantad version av 1an.
2017-09-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Center
Då har vi nog svaret där. Server 2 är en något nerbantad version av 1an.
Nej det är en helt annan leverantör inte säker men tror det är GenIPTV medans Server 1 är Rapid.
2017-09-02, 15:45
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
100/10 betyder 100mbit ner och 10mbit upp.
Dvs du har samma hastighet ner som med 100/100 som har betydelse för streaming och annan nerladdning.
Upp hastigheten har bara betydelse när du ska skicka data i nån form t.ex. skicka streams själv och då kan du få problem.
T.ex. om du ska streama till jobbet, sommarstuga osv.
Däremot räcker inte 3mbit långt och knappt ens till SD sändningar då många av dom fortfarande använder det ineffektivare MPEG2 istället för MPEG4.
Det finns ett undantag där upphastigheten faktiskt påverkar och det är på ADSL över telefonlinje där tekniken fungerar på helt annat sätt och skickar man data så påverkas även nerhastigheten där.

Angående ADSL så har jag fiber så uppladdningshastigheten borde väl inte påverkas.

Jag ville bara vara säker på att 100/100 och 100/10 kommer ge samma resultat för iptv tittandet så jag inte köper 100/10 och sen behöver ångra mig och köpa 100/100.

Angående 3mbit/s så är det väldigt sällan jag når den hastigheten, oftast är det 10-13 Mbit/s nedladdningshastighet men ibland går det ner till 6Mbit/s och i vissa fall kunde det gå ner till 3 Mbit/s men det är väldigt sällan.

Men problemet kvarstår dock, även vid 13 Mbit/s så hackar bilden. Speciellt i sportkanalerna när någonting sker väldigt fort, till exempel en snabb kontring i en match eller ett mål och så vidare, då stannar bilden upp. Jag antar väl att detta kommer försvinna vid 100 Mbit/s?
2017-09-02, 15:52
Medlem
Jag bara nämnde att i det fallet kan det påverka men på fiber har det ingen betydelse om man bara ska ta emot stream. Upp hastigheten är bara viktigt om du vill streama eller skicka annat från dig till annanstans.
Många kanaler åtminstone dom nordiska i FHD kan nå upp i mellan 10-15mbit i peakarna och har man inte en ordentlig buffer då så kommer det frysa. Dom peakarna kommer just vid såna tillfällen du nämner då det är mycket rörelser i bilden. Vid nästan stillbilder så är det inte så mycket som behöver uppdateras i bilden och då behövs inte lika hög bitrate.
Att man har 13mbit mot bredbandskollen betyder heller inte att du får det mot servern kanalerna streamas från.
Har man åtminstone 20-30mbit eller mer så ska det vara lugnt sålänge man inte har massa annat igång förstås eller dåliga routrar, kablar och annat som kan påverka.
2017-09-02, 15:56
Medlem
Citat:
Hos GiantIPTV så loggar man in här till deras dashboard https://clientportals.iptv.uno
Där kan man även förlänga och beställa fler linor och det hela sköts automatiskt.

Tack! Men kan inte logga in där. Det jag fick är en länk på mail (m3u) komplett med username & password men de funkar inte att logga in med uppgifterna. Har köpt Server 2.
Lite synd om det inte går att logga in för hade hoppats på kunna mixa egen playlista med de kanaler man vill ha. Blir annat att köpa efter månadens slut.

Alternativen som jag hade då jag köpte av de idag så var det

Buy with Credit Card,

You can buy your order using these links below

Please click to buy your order

Buy with Credit Card ,

Please click to buy your order.

Sen

Order Paid,

Thank you for choosing Giant Service,

Your account line has been activated

M3u line.

länk

Please do not use more than one device at the same time ..

Regards
2017-09-02, 16:13
Medlem
1. Pratar om Server 1 som jag hela tiden rekommenderat.

2. Man måste ha speciell login för dashboard och är inte samma som den som står i linen.
Har ni inte fått det så maila och be om att få tillgång till dashboarden.
Gäller för den delen alla andra försäljare av Rapid med och inte enbart Giant.
2017-09-02, 17:31
Medlem
Det finns ingen dashboard till Server 2 för GiantIPTV, har precis frågat dom!
2017-09-02, 17:55
Medlem
kör på server två med VLC ibland så hoppar den upp en kanal i listan när jag kollar på något? Händer när jag kollar på E kanalen. Bet någon hur man fixar det?

Nvm... löste det
Senast redigerad av Poopo 2017-09-02 kl. 17:59.
2017-09-02, 20:04
Medlem
Så här förklarar de på iptv community angående bredbandshastighet.

Q: How much bandwidth does the IPTV stream use?

A: Our IPTV streams use the latest H264 technology, offering the best compression and quality. The IPTV stream sizes are roughly around 8 Mbit. However when changing channels the H264 protocol may bounce higher slightly to begin showing the picture, this is why a 16 Mbit minimum internet connection speed is required, 30 Mbit for HD channels.
2017-09-02, 20:24
Medlem
8mbit i medel kanske på dom bättre streamsen men peakarna kan ligga mellan 10-15mbit + att man bör ha lite marginal över det. Det finns också många kanaler speciellt utländska som bara ligger runt 3-5mbit och det funkar bättre på en 10mbit lina.
Då man byter kanal så ska den buffra en del innan den visar kanalen men då den väl gjort det så tar det inte mer bandbredd än annars. Borde inte ha nån betydelse där annat än att zappning går lite långsammare med lägre bandbredd.
Rekommenderar att ha lite extra buffring så minskar risken för buffring medans man ser.
Håller väl med om att 30mbit eller bättre är att föredra men har man åtminstone ca 15-20mbit och lite extra buffer borde man klara sig ganska bra.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-02 kl. 20:29.
2017-09-02, 21:52
Medlem
Storepojkes avatar
Flera än jag som känner av massa lagg ikväll?

Förnyade min IPTV häromdan.
Innan så har det till 95% funkat bra.

Men nu laggar det nå oerhört när jag ser fotboll på kanal 9!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in