Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 23:52
  #4189
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProducerZoombie
Har försökt med både live chatt på GenIptv och mailande men får inga svar av dom. När jag provade adda GiantIptv på skype, för 10 dagar sen har han fortfarande ej accepterat förförfrågan och svarade en gång på mail väldigt kort.

har dom så usel service, blir det svårt att välja dom. Alternativet går till rapidIpTv då och en av resellers på forumet. Nån mer som har probs med Geniptv.

Om du går till rapidTV och vill ha tips på en bra reseller
Så kan jag tipsa om Sense för han är väldigt hjälpsam och trevlig och ger support på både
engelska och svenska.
2017-09-10, 23:53
  #4190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProducerZoombie
Har försökt med både live chatt på GenIptv och mailande men får inga svar av dom. När jag provade adda GiantIptv på skype, för 10 dagar sen har han fortfarande ej accepterat förförfrågan och svarade en gång på mail väldigt kort.

har dom så usel service, blir det svårt att välja dom. Alternativet går till rapidIpTv då och en av resellers på forumet. Nån mer som har probs med Geniptv.

Lättare om man reggar sig på forumet och tar kontakt med en reseller....så gjorde jag med GenIPTV som var hopplösa att få kontakt med annars.
2017-09-11, 00:04
  #4191
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Har idag tecknat en månad abonnemang på Rapid
Skaffade en 24 timmar Trial först, men både jag och frugan tyckte det fungerade så bra bara efter 1-2 timmar att vi bestämde oss för att slå till med en månad till att börja med.

Tänkte bara kolla en sak med er, för jag undrar om någon av er vet:

När jag kör GSE IPTV appen på min Apple TV4 så fungerar det med undertexter.
Men när jag använder GSE IPTV på min Iphone 6, så får jag inte undertexter att fungera
hur jag än försöker trixa.
Får bild och ljud, etc

Någon?
2017-09-11, 06:41
  #4192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProducerZoombie
Har försökt med både live chatt på GenIptv och mailande men får inga svar av dom. När jag provade adda GiantIptv på skype, för 10 dagar sen har han fortfarande ej accepterat förförfrågan och svarade en gång på mail väldigt kort.

har dom så usel service, blir det svårt att välja dom. Alternativet går till rapidIpTv då och en av resellers på forumet. Nån mer som har probs med Geniptv.
Inte haft några problem här då jag mailat dom och har då fått svar snabbt av dom.
Har inte haft nån kontakt på Skype däremot så kan inte säga hur supporten är där.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-11 kl. 06:46.
2017-09-11, 11:28
  #4193
Medlem
DreamTwisters avatar
Vilka leverantörer är bäst om man som jag primärt är intresserad av nordiska kanaler och engelskspråkiga dito?
2017-09-11, 11:50
  #4194
Medlem
Alla ni som kör Rapid osv? Är det Viasat History för er när ni väljer svenska History Channel?

Sen kör jag just nu med en Mag 256W2 men har enorma problem med stor ljudskillnad mellan kanalerna. Har beställt en TVIP S-Box 410.

Vad är bäst, portal eller M3U? Är så jävla trött på det torra blåa interfacet som är i portalen. Samt att jag skulle vilja ha EPG på alla kanaler och inte bara på SD-kanalerna som jag har idag, vill ta bort SD-kanalerna helt ur listan.
2017-09-11, 12:39
  #4195
Medlem
Har varit Viasat History senaste dagarna. Dock igår såg jag att vanliga History HD är tillbaka. Dock saknar jag H2 som är History 2 kanalen. Den är helt borta
Kolla din box att du inte cachar din m3u länk. I så fall kan du behöva starta om den för att ladda ner nya listan.
2017-09-11, 13:23
  #4196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboiusa
Har varit Viasat History senaste dagarna. Dock igår såg jag att vanliga History HD är tillbaka. Dock saknar jag H2 som är History 2 kanalen. Den är helt borta
Kolla din box att du inte cachar din m3u länk. I så fall kan du behöva starta om den för att ladda ner nya listan.


Då är det samma. Jag vet inte vilken leverantör jag har då jag kontaktade en snubbe som jag fick nr till av en kompis. Men antar att det är Rapid han kör på. Jag kör på Portal-adress så jag har ingen M3U-länk.
2017-09-11, 16:06
  #4197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Då är det samma. Jag vet inte vilken leverantör jag har då jag kontaktade en snubbe som jag fick nr till av en kompis. Men antar att det är Rapid han kör på. Jag kör på Portal-adress så jag har ingen M3U-länk.
Om det är clientportal.link eller slutar på iptv.uno så är det Rapid till 100%.
Det finns andra som har egna domäner bla som också kan vara Rapid men det vanligaste är det jag nämnde.
Och ja History Channel visar fel kanal och H2 har försvunnit från Rapid.
Har rapporterat ett par gånger men det flaggas bara som fixat hela tiden.
2017-09-11, 16:07
  #4198
Medlem
Det är lite störande att inte kunna hitta någon klockren leverantör, känns som det endast finns RapidTv? Som sagt vet jag inte vilken leverantör jag har, men antar det är Rapid.

Camdserver de verkar vara i princip dom enda som inte är en rapidtv reseller? Hur funkar dom egentligen? För som det är idag är kvalitén på Viasatkanalerna på det jag har nu under all kritik.
2017-09-11, 16:07
  #4199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om det är clientportal.link eller slutar på iptv.uno så är det Rapid till 100%.
Det finns andra som har egna domäner bla som också kan vara Rapid men det vanligaste är det jag nämnde.
Och ja History Channel visar fel kanal och H2 har försvunnit från Rapid.
Har rapporterat ett par gånger men det flaggas bara som fixat hela tiden.


Den jag har nu heter http://tv.bmore.hitv.one:8080 osv osv osv. Något du känner igen?
2017-09-11, 16:23
  #4200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Den jag har nu heter http://tv.bmore.hitv.one:8080 osv osv osv. Något du känner igen?
Efter att ha kollat lite snabbt så kan jag bekräfta att det är Rapid.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback