Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 19:40
  #2869
Medlem
Någon som vet om det finns m3u listor att hämta som funkar?
2017-04-13, 20:50
  #2870
Medlem
Kör portal med rapid och jag har tappat all epg, omstart hjälpte inte.

/m
2017-04-13, 21:16
  #2871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
MAG alla dagar i veckan.prova båda och avgör själv
Vad är det som är så mycket bättre med MAG jämfört med SmartTV appen för Samsung/LG?
2017-04-14, 14:32
  #2872
Medlem
Förstår inte hur folk kan acceptera denna usla kvalitet som man får via dessa tjänster. Fick en testlänk från Rapid. Körde med VLC på en kraftfull stationär dator med 1440p skärm. "HD" såg ut som SD på satellit och SD stängde jag ned direkt då bilden var bedrövlig, tittar hellre på min vita vägg i rummet.

Nej, jag behåller den fula disken i några år till. Varken de legitima streamingtjänsterna (Viaplay) eller andrahand erbjuder tillräckligt bra kvalitet för min del i dagsläget.
2017-04-14, 15:27
  #2873
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Förstår inte hur folk kan acceptera denna usla kvalitet som man får via dessa tjänster. Fick en testlänk från Rapid. Körde med VLC på en kraftfull stationär dator med 1440p skärm. "HD" såg ut som SD på satellit och SD stängde jag ned direkt då bilden var bedrövlig, tittar hellre på min vita vägg i rummet.

Nej, jag behåller den fula disken i några år till. Varken de legitima streamingtjänsterna (Viaplay) eller andrahand erbjuder tillräckligt bra kvalitet för min del i dagsläget.
betala 10ggr mer då inte mig emot.
2017-04-14, 15:30
  #2874
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Någon som vet om det finns m3u listor att hämta som funkar?
skaffar du abonnemang så visst.
2017-04-14, 15:56
  #2875
Medlem
vonfnass avatar
Jag förstår vad IPTV är för något, men har inte brytt mig nämnvärt.
Jag ser folk på diverse sidor (t.ex. Facebook), som säljer abonnemang med <insert siffra> antal kanaler, och ofta följer det med kanaler som t.ex. Viasat och är bra mycket billigare än om man skaffade ett riktigt Viasat-abonnemang.
Men är inte detta olagligt, eller är det precis som med sajter som streamar film "olagligt" att det hamnar i en sk. rättslig gråzon?

Förutom detta, finns det någon här som använder och vill ge sina åsikter om IPTV?
För- och nackdelar?

Tacksam för svar!
2017-04-14, 15:56
  #2876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
betala 10ggr mer då inte mig emot.

Det finns alternativ där man betalar mindre än Rapid. Men då måste man som jag nämnde ha en parabol riktad mot satelliter.
2017-04-14, 19:56
  #2877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Förstår inte hur folk kan acceptera denna usla kvalitet som man får via dessa tjänster. Fick en testlänk från Rapid. Körde med VLC på en kraftfull stationär dator med 1440p skärm. "HD" såg ut som SD på satellit och SD stängde jag ned direkt då bilden var bedrövlig, tittar hellre på min vita vägg i rummet.

Nej, jag behåller den fula disken i några år till. Varken de legitima streamingtjänsterna (Viaplay) eller andrahand erbjuder tillräckligt bra kvalitet för min del i dagsläget.
Gå till en optiker? 😊
Skämt och sido, så jävla dåligt är det inte. Har testat Iptv via Telia och bytat mot Rapid på samma tv och det är fan inte stor skillnad... nu har jag 100/100 ftth. HD tv.... men haters Will always hate, eller 😊
2017-04-14, 21:42
  #2878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Gå till en optiker? 😊
Skämt och sido, så jävla dåligt är det inte. Har testat Iptv via Telia och bytat mot Rapid på samma tv och det är fan inte stor skillnad... nu har jag 100/100 ftth. HD tv.... men haters Will always hate, eller 😊


Sa ju att de legitima streamingtjänsterna inte håller kvaliteten satellit gör. Bitraten är på tok för låg för att jag komfortabelt ska kunna titta på sport. Varken Telia, Tv4, SVT Viaplay eller Cmore håller tillräckligt hög kvalitet, och Rapid har samma problem.

Ni som jämför IPTV mot IPTV förstår jag inte ser stor skillnad. Skillnad finns men den är inte enorm. Men satellit är fortfarande klasser bättre än streambaserade tjänster.
2017-04-14, 22:09
  #2879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Sa ju att de legitima streamingtjänsterna inte håller kvaliteten satellit gör. Bitraten är på tok för låg för att jag komfortabelt ska kunna titta på sport. Varken Telia, Tv4, SVT Viaplay eller Cmore håller tillräckligt hög kvalitet, och Rapid har samma problem.

Ni som jämför IPTV mot IPTV förstår jag inte ser stor skillnad. Skillnad finns men den är inte enorm. Men satellit är fortfarande klasser bättre än streambaserade tjänster.
Tror inte att du ser skillnad mellan Telias Iptv mot satellit
2017-04-14, 22:19
  #2880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Tror inte att du ser skillnad mellan Telias Iptv mot satellit

Jag ser absolut skillnad mellan satellit och valfri streamingtjänst via internet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback