Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-08, 10:16
  #3469
Medlem
Ok även på visat och cmore? Jag har en Samsung som är 4-5 r gammal. Jag har prövat iptvking gratisdygn och har undertexter på 3:an 5:an och massa annars men inte på visat cmore lr Vod.

Går det attt lösa?
2017-07-08, 11:08
  #3470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsen
Ok även på visat och cmore? Jag har en Samsung som är 4-5 r gammal. Jag har prövat iptvking gratisdygn och har undertexter på 3:an 5:an och massa annars men inte på visat cmore lr Vod.

Går det attt lösa?
VLC, Enigma2 och Kodi om man kör mot TVheadend server visar text på dom kanalerna.
På VOD finns inte allt med svensk text men kör man Kodi så kan man ladda ner text från opensubtitles,subscene osv genom subtitles addon.
Även om appen i TV stöder textning så måste du manuellt aktivera det.
Vet inte om dom har nån inställning för att automatiskt visa svensk text och ljud osv.
Sen om din TV är gammal är det mycket troligt att den inte får så mycket uppdateringar längre till den modellen.
Problemet är att till skillnad från 3 och 5an du nämner är att dom kör med inbränd textning i bilden medans CMore, Viasat bla kör med Teletext textning på filmkanalerna bla på SD kanalerna och HD kanalerna kör med DVB textning.
HD kanalerna kör oftast med DVB textning som är en slags bildbaserad textning och det stöds av mer enheter.
Men med rätt mjukvara så stöds båda typerna.
Varför inte bränna in texten i streamen kanske du undrar.
Det är ganska enkelt det skulle kräva mer av hårdvaran att transcoda in den och skulle dessutom krävas 4 separata strömmar för nordiska kanalerna då dom ofta har text för alla språken.
Utöver det har dom oftast ljudströmmar på flera språk med.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-07-08 kl. 11:27.
2017-07-08, 14:29
  #3471
Medlem
Ville prova iptv king och fick en länk som jag vill strömma genom vlc media player. Kanallistan dyker upp men det står att jag måste fylla i användarnamn och lösenord för domänen?? fick ett namn och lösenord för "dashboard" men det verkar vara något annat. Någon som vet vilket användarnamn och lösenord det kan handla om i vlc??
2017-07-08, 15:00
  #3472
Medlem
Det ska stå i länken
http://clientportal.link:8080/get.ph...&output=mpegts

Ersätt xxxxxxx med username och password.
output kan bytas ut mot m3u8 eller hls om man vill köra det istället.
Beroende på vad som funkar bäst beror på mjukvara och enhet.
type kan bytas ut mot dreambox om man kör med Enigma2 box.
Det går också gå in på http://clients.clientportal.link:8080/client_area/ och se LiveTV där.
2017-07-09, 09:09
  #3473
Medlem
Jag är helt novis på det här med smart tv. Kan man streama exempelvis c-more genom Kodi eller måste man köpa en Box?
2017-07-09, 11:43
  #3474
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollax
Jag är helt novis på det här med smart tv. Kan man streama exempelvis c-more genom Kodi eller måste man köpa en Box?
Det går
2017-07-09, 14:49
  #3475
Medlem
Har tips och ledtrådar hur jag gör?
2017-07-09, 14:57
  #3476
Medlem
Den som har IPTVKING kan maila supporten nu för att få tillgång till nya dashboarden.
Allt är däremot inte aktiverat i den.
Man kan även få tillgång till m3u fil ifall man har MAG/TVIP genom och maila.
Det är samma konto fortfarande så självklart enbart 1 enhet samtidigt.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-07-09 kl. 14:59.
2017-07-09, 19:28
  #3477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Den som har IPTVKING kan maila supporten nu för att få tillgång till nya dashboarden.
Allt är däremot inte aktiverat i den.
Man kan även få tillgång till m3u fil ifall man har MAG/TVIP genom och maila.
Det är samma konto fortfarande så självklart enbart 1 enhet samtidigt.

Gäller detta även RapidIPTV ?
2017-07-09, 20:56
  #3478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Gäller detta även RapidIPTV ?
Ja då deras dashboard är uppe.
2017-07-10, 02:40
  #3479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja då deras dashboard är uppe.
Du menar att man ska mejla sin reseller eller vadå? Och vart ser man den nya "dashboarden" ?
2017-07-10, 06:37
  #3480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Du menar att man ska mejla sin reseller eller vadå? Och vart ser man den nya "dashboarden" ?
Ja den kommer bli tillgänglig för alla resellers om man inte har direkt hos Rapid.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-07-10 kl. 06:43.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback