Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 16:11
  #4045
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Du behöver minst 30mbit, 10 mbit att dela på är väldigt lite!! byt upp dej till 100mbit

Jag har också tänkt på det. Just nu har vi 10/10 Mbit/s. Det vill säga 10 Mbit/s nedladdningshastighet och 10 Mbit/s uppladdningshastighet. Men det finns alternativ för 100/100 Mbit/s vilket är vad jag tror du rekommenderar?

Vad jag var lite osäker på (eftersom andra personer tvivlade på mig när jag förklarade detta för dem) är om internethastigheten påverkar. Så du bekräftar alltså att så är fallet och att jag för skaffa bredband för 100/100 Mbit/s?
2017-09-01, 16:15
  #4046
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Du behöver minst 30mbit, 10 mbit att dela på är väldigt lite!! byt upp dej till 100mbit

Också vänligen förklara detta med att "dela" internetanvändningen med andra användare som det står i vårt bredbandskontrakt. Vad menas med detta och slipper man "dela" om man skaffat bättre bredband med 100/100 Mbit/s?

Jag har inte så bra koll på detta med bredband och har inte fokuserat min uppmärksamhet på detta då jag tidigare endast varit intresserad av dem grundläggande sakerna, alltså bara surfa lite och följa nyheter, vad som är i tv och så vidare. Men nu med iptv så måste jag vara mer medveten om detta.
2017-09-01, 16:25
  #4047
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Kör du via Wifi? Kolla inställningar i routern osv så du verkligen får ut max. Om inte, så kör via kabel.

Det framgår inte vilken box och leverantör du har. Men jag har en TVIP S-box 410 och har 100mbit, för mig har bilden aldrig hackat. Däremot har boxen buggat lite.

10mbit låter väldigt klent, så jag skulle rekommendera att gå upp till 100mbit.

Jag har Wifi och använder Wifi i datorn. Men i TVn så har jag en ethernet kabel som jag kopplar in i routern.

Helt uppriktigt är jag väldigt lite insatt i detta så vad exakt menar du med att köra via kabel? På Tvn så stod det att iptv var uppe via Ethernet och inte Wifi. Alltså Wifi var nere, trots att jag använder Wifi på mitt internet, är det det du menade?

Vi har T3 Internet med 10/10 Mbit/s. Jag håller med om att det låter klent, internet har alltid gått sakta hos mig, det var bara det att jag inte brydde mig om detta då jag endast var intresserad av det grundläggande, att surfa lite, följer nyheter, vad som är i TV och så vidare.

Men du menar alltså att om jag fixar 100/100 Mbit/s bredband så kommer bilden aldrig att hacka?
2017-09-01, 17:02
  #4048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag har också tänkt på det. Just nu har vi 10/10 Mbit/s. Det vill säga 10 Mbit/s nedladdningshastighet och 10 Mbit/s uppladdningshastighet. Men det finns alternativ för 100/100 Mbit/s vilket är vad jag tror du rekommenderar?
pm
2017-09-01, 20:33
  #4049
Medlem
Har just nu kommit hem med en Nvidia sheild och skulle vilja ha en trial på Rapid server 1. Har skickat in en förfrågan via deras kontaktformulär med min Hotmail adress. Första gången för 2 dagar sedan var tanken att prova på vår Samsung tv i sovrummet. Väntade på svar men inget varken i inbox eller junkmail. Gjorde en ny förfrågan idag på min jobb mail via VPN på företaget för att få ett annan IP. 3 timmar har gått sedan förfrågan, fortfarande inget svar... vad gör jag för fel då jag inte får någon återkoppling?
2017-09-01, 22:51
  #4050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag har Wifi och använder Wifi i datorn. Men i TVn så har jag en ethernet kabel som jag kopplar in i routern.

Helt uppriktigt är jag väldigt lite insatt i detta så vad exakt menar du med att köra via kabel? På Tvn så stod det att iptv var uppe via Ethernet och inte Wifi. Alltså Wifi var nere, trots att jag använder Wifi på mitt internet, är det det du menade?

Vi har T3 Internet med 10/10 Mbit/s. Jag håller med om att det låter klent, internet har alltid gått sakta hos mig, det var bara det att jag inte brydde mig om detta då jag endast var intresserad av det grundläggande, att surfa lite, följer nyheter, vad som är i TV och så vidare.

Men du menar alltså att om jag fixar 100/100 Mbit/s bredband så kommer bilden aldrig att hacka?

Med kabel så syftade jag på en ethernet-kabel, så det är bra att du använder en ethernet-kabel. Har man ett "dåligt" wifi så kan hastigheten bli lägre.

Fixar du 100/10 (100 ned/10 upp) eller 100/100 så ska inte din internetanslutning vara ett hinder i alla fall. Som du beskriver det så verkar det som att det hackar mer när du endast kommer upp i runt 3mbit, då låter det som att det kan bero på att din internetuppkoppling kan vara orsaken.

Har du någon specifik box för IPTV eller kör du via din Smart-TV?

Jag har som sagt 100/100 och bilden hackar aldrig för mig.
2017-09-01, 23:29
  #4051
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Med kabel så syftade jag på en ethernet-kabel, så det är bra att du använder en ethernet-kabel. Har man ett "dåligt" wifi så kan hastigheten bli lägre.

Fixar du 100/10 (100 ned/10 upp) eller 100/100 så ska inte din internetanslutning vara ett hinder i alla fall. Som du beskriver det så verkar det som att det hackar mer när du endast kommer upp i runt 3mbit, då låter det som att det kan bero på att din internetuppkoppling kan vara orsaken.

Har du någon specifik box för IPTV eller kör du via din Smart-TV?

Jag har som sagt 100/100 och bilden hackar aldrig för mig.

Precis, jag har ethernet kabel.

Jag har 10/10 Mbit/s. Och jag menade inte att det inte hackar när jag har mer än 3mbit utan att det hackade något extremt när jag hade 3 och till och med under 3 Mbit/s.

Vissa kanaler hackar mindre än andra. Så i vissa balkankanaler till exempel som inte är HD så hackar bilden lite, men inte så mycket när man har runt 12-13 Mbit/s. Men det hackar fortfarande, man märker av det.

Men i HD kanalerna, i synnerhet dem svenska hackar det enormt, speciellt i vissa kanaler även när man har 12-13 Mbit/s. Jag tror att HD kanalerna kräver mer hastighet?

Speciellt extremt är det i svenska HD sportkanaler, till exempel TV3 Sport HD. Där hackar det enormt när jag har 13 Mbit/s nedladdningshastighet, vilket enligt bredbandskollen är en bra hastighet för det bredband vi har, vilket är 10/10 Mbit/s.

Ja, jag har inte SmartTV utan har en speciell box, vilket är en Mag 250.

Så du bekräftar också att 100/10 och 100/100 är samma sak när det handlar om IPTV? Alltså att uppladdningshastigheten inte påverkar?
2017-09-01, 23:51
  #4052
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Med kabel så syftade jag på en ethernet-kabel, så det är bra att du använder en ethernet-kabel. Har man ett "dåligt" wifi så kan hastigheten bli lägre.

Fixar du 100/10 (100 ned/10 upp) eller 100/100 så ska inte din internetanslutning vara ett hinder i alla fall. Som du beskriver det så verkar det som att det hackar mer när du endast kommer upp i runt 3mbit, då låter det som att det kan bero på att din internetuppkoppling kan vara orsaken.

Har du någon specifik box för IPTV eller kör du via din Smart-TV?

Jag har som sagt 100/100 och bilden hackar aldrig för mig.

Citat:
Jag har som sagt 100/100 och bilden hackar aldrig för mig

En detalj som jag noterade är att bilden ibland går tillbaka några sekunder och visar samma sak som hände. Till exempel när vi tittade på en fotbollsmatch så när en spelare passar bollen till en annan spelare så går bilden tillbaka 5 sekunder och visar samma händelse igen. Alltså spelaren som passade bollen till den andre spelaren.

Händer detta hos dig någon gång överhuvudtaget?

Och beror detta på Internetuppkopplingen eller kan det bero på något annat, HDMI kabel och så vidare?
2017-09-02, 05:31
  #4053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Så du bekräftar också att 100/10 och 100/100 är samma sak när det handlar om IPTV? Alltså att uppladdningshastigheten inte påverkar?
100/10 betyder 100mbit ner och 10mbit upp.
Dvs du har samma hastighet ner som med 100/100 som har betydelse för streaming och annan nerladdning.
Upp hastigheten har bara betydelse när du ska skicka data i nån form t.ex. skicka streams själv och då kan du få problem.
T.ex. om du ska streama till jobbet, sommarstuga osv.
Däremot räcker inte 3mbit långt och knappt ens till SD sändningar då många av dom fortfarande använder det ineffektivare MPEG2 istället för MPEG4.
Det finns ett undantag där upphastigheten faktiskt påverkar och det är på ADSL över telefonlinje där tekniken fungerar på helt annat sätt och skickar man data så påverkas även nerhastigheten där.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-02 kl. 05:34.
2017-09-02, 07:17
  #4054
Medlem
Nån som har erfarenhet av den nya 410 mag boxen med 4k, är det bättre o satsa på denna istället för 256 w2, eller e den okompetabel med ipleverantörerna, skiljer 300kr på satvision.
2017-09-02, 08:54
  #4055
Medlem
GiantIPTV

Hur långt tid kan det förväntas ta att få ett konto efter köp?
Har betalat för 1 månad

Köpet gjordes med kort, fanns inte andra alternativ så som paypal så hoppas det gick bra.
Är en sida som heter Tropcore Service och payever.de
2017-09-02, 09:11
  #4056
Medlem
Jag fick det inom ett par minuter.
Kolla bland skräpmailen då det ofta hamnar där.
Då jag köpte tidigare fanns då alternativ både för Paypal och Bitcoin också.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-09-02 kl. 09:17.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback