Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 19:14
  #3661
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja det funkar utmärkt.
Svårt säga vem som är bäst beror på vad man är ute efter men nordiska kanaler är nog Rapid eller nån av deras resellers bäst på. Vill man ha UK, US, CA kanaler finns det en hög andra leverantörer istället på andra sidan pölen som är mer anpassad för det.

Tack för svar.
Jag är egentligen ute efter canalplus sport kanalerna, gärna HD... tv3 / 5 hd osv vore riktigt nice.
=)

Kikade på rapid men såg klurigt ut, måste man requesta 12h trial? Jag såg på typ iptvking eller vad det hette så såg det lite lättare ut med registrering och starta trial där. Är den nått att ha eller?
Funkar verkligen det med Sony TV? Ser ut som att det bara funkar på samsung och LG?
__________________
Senast redigerad av pedobear84 2017-08-11 kl. 19:18.
2017-08-11, 20:11
  #3662
Medlem
Ja det funkar på Sony som på vilken Android enhet som helst.
2017-08-11, 20:30
  #3663
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja det funkar på Sony som på vilken Android enhet som helst.

Okej så iptvking eller va det hette är bra? Dom verkar då ha många svenska HD kanaler?
2017-08-11, 21:00
  #3664
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Okej så iptvking eller va det hette är bra? Dom verkar då ha många svenska HD kanaler?

Kör på rapid istället, samma sak men billigare.

Iptv king har dyra priser för att dom är "svenska".
2017-08-11, 21:13
  #3665
Medlem
Skulle rekommendera GiantIPTV (Server 1) för Rapid.
2017-08-11, 22:38
  #3666
Medlem
Vart tittar ni på Premier leauge? Viasat fortfarande inte i hd och skysport "flyter inte" i bilden..
2017-08-11, 23:02
  #3667
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Jag vet inte om ni missförstod min fråga.
Jag efterfrågar hur man skaffar IP-TV på tv - inte på datorn!3

Räcker det att jag betalar för 1 år hos GIANT IP-TV och anger MAC nummer?

Då plötsligt kommer jag ha 4000+ kanaler i TVn?

Eller måste jag göra på något sätt så att TVn har dessa kanaler?

Hoppas det är tydligare..

Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Du fick redan svaret om att skaffa en MAG, Android box eller liknande för att koppla till TV.
Visst du kan få direkt på TV med om den är tillräckligt ny och är av rätt märke.
Rekommenderar en nyare Sony med Android TV.


Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Precis som Freddy666 säger - så fick du svaret tidigare i mitt inlägg. Du måste ha en Smart TV typ samsung - annars är det kört med att bara leka med en fil från en leverantör. -...som jag sade i tips B - Du får köpa IPTV Box och koppla till din gamla TV. - Kostar cirka 1000 -1500kr --- ber. vilken klass man vill ha. Datorn bra bild också --- sedan koppla HDMI kabel till TV -- inte lika elegant men funkar bra . Kruxet är väl att leverantörerna och dess kanaler de ställer upp med kan variera

Även av mig har du fått ett svar: (FB) IPTV med alla världens kanaler I alla fall så skulle jag börja med att:
1. Köra test av en eller två leverantörer, då skulle jag köra via KODI på datorn. Datorn kan du sedan via HDMI sladd ansluta till din TV. (Förutsatt att båda har den anslutningsmöjligheten)
2. Göra ett köp på en eller tre månader och fortsätta via KODI för att testa om det är något du verkligen vill ha. Instruktioner om hur du hanterar KODI finns på respektive leverantörs hemsida.
3. Om du kommer fram till att du vill fortsätta med detta efter den månaden/månaden så tycker jag du ska skaffa en BRA IPTV box. En MAG eller en kraftig Android. Du ser ju vad leverantörerna rekommenderar, och i många fall kan du köpa den förinstallerad, eller nästan förinstallerad i a f. Du får nog räkna med att lägga en knapp tusing på boxen, vare sig du köper från en leverantör eller om du köper den löst från något annat ställe, t ex Satvision. Men köp ingen "billig skräpbox"

Visst kan man köra direkt i TV:n om man har "rätt" TV som Freddy666 säger, men det är inget jag känner mig bekant med och väljer därför att inte uttala mig om den lösningen.

Du måste dock ta beslutet själv om hur du vill göra. Jag har dock bara kört med Free Trial och ska kanske hålla käft, men jag funderar emellanåt på att köpa tre månader och testa ordentligt. Det är ju inga jättepengar. Om jag blir "såld" på denna lösning så hade jag nog av smidighetsskäl skaffat mig en MAG efter tre månader.
2017-08-11, 23:10
  #3668
Medlem
godboys avatar
En helt annan fråga, som jag vet diskuterades i tråden begynnelse; Hur står det till med lagligheten med detta. Jag bara gissar att risken att "åka dit" är minimal? Verkar ju vara allt fler som väljer detta "piratalternativ" före de konventionella leverantörerna, vilket jag fullt och fast förstår. Dels är de dyra och dels är deras kundservice urusel. Så att få "alla" kanaler och lite till för en bråkdel av summan är så klart lockande för de flesta.

Självfallet är väl alla leverantörer medvetna om pirat IPTV, och jobbar väl på att försöka begränsa spridningen efter bästa förmåga.

Men som sagt är det någon risk som mottagare att åka dit? Jag har svårt att se det i nuläget i alla fall.
2017-08-12, 00:10
  #3669
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Skulle rekommendera GiantIPTV (Server 1) för Rapid.

Tackar, det såg riktigt bra ut..
vad är skillnaden på server 1 och server 2 IPTV packages? är det bara massa andra internationella kanaler?
2017-08-12, 00:22
  #3670
Medlem
Rapid eller camd?
Viktigast är cmore kanalerna och sky sport.
2017-08-12, 04:24
  #3671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om Sport är viktigt och är tekniskt okunning och saknar tålamod så är inte IPTV lösning nåt för dig.
Det är riktigt legalt abb från leverantörerna som gäller då.
Vill du slippa så mycket problem som möjligt ska du skaffa detta + kodi. http://maaptv.com/ Annars rapid & mag box. Problem med kanaler kommer du ha vilken iptv leverantör du än har. Men detta är top 5 för mig
2017-08-12, 10:55
  #3672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Skulle rekommendera GiantIPTV (Server 1) för Rapid.

Är giant stabilare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in