Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 23:15
  #1573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jo alla fungerar och minst HD.
Härligt! Jag har just nu rapid/iptvking på min box, men en annan vi delar nätverk med vill även skaffa och då tänkte jag att han får skaffa från camdserver så vi kan se sammtidigt, Finns det färdig fungerande epg till camdserver för minst de svenska kanalerna eller lär man fixa det själv på något sett?
2017-02-15, 23:18
  #1574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
ok jag har en 24h trial från Camdserver till någon som vill testa innan köp, ser att den går till någon som vill köpa 12 månaders abonnemang, helst 2st... kan funka med en om man kan tänka sig fler sen, de delar ogärna ut trials annars men nämnde att de vill köpa, så PM inte om du inte ska köpa abonnemang.

Men man tar väl en trial för att testa för att se om det fungerar bra då det är ju svårt att säga innan att man ska köpa...
2017-02-15, 23:25
  #1575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Hur är det egentligen med camdserver? mycket lagg eller inte alla skriver så olika, och hur funkar det kan man köra det överallt eller är det speciella boxar?
för mig har det fungerat utan problem, har mest kört Viasat HD kanalerna då det är mest fotboll där som är intressant för mig o de flesta jag ordnat det till, allt beror på ditt bredband samt vad för enhet du använder, väljer du varianten där du får en m3u fil så kan du köra det på alla enheter i princip som tar m3u fil, tex pc, android box, android telefon osv, jag kör min PC med Windows 10 och Kodi kopplat till TV samt Android telefon. inga problem med lagg eller liknande.
2017-02-15, 23:27
  #1576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Härligt! Jag har just nu rapid/iptvking på min box, men en annan vi delar nätverk med vill även skaffa och då tänkte jag att han får skaffa från camdserver så vi kan se sammtidigt, Finns det färdig fungerande epg till camdserver för minst de svenska kanalerna eller lär man fixa det själv på något sett?
ok, jag har via appen IPTV Extreme fixat EPG till de Viasat samt Cmore kanaler, dock bryr jag mig inte så mycket om det då appar som tex tv.nu samt tvmatchen ändå visar vad som går på kanalerna... men det går om man vill.
2017-02-15, 23:29
  #1577
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
för mig har det fungerat utan problem, har mest kört Viasat HD kanalerna då det är mest fotboll där som är intressant för mig o de flesta jag ordnat det till, allt beror på ditt bredband samt vad för enhet du använder, väljer du varianten där du får en m3u fil så kan du köra det på alla enheter i princip som tar m3u fil, tex pc, android box, android telefon osv, jag kör min PC med Windows 10 och Kodi kopplat till TV samt Android telefon. inga problem med lagg eller liknande.

Coolt låter bra har dock adsl hemma vilket är mindre bra uppe i typ 9/Mbit men får fiber till sommaren.
Har kört med Rapid ett tag nu och helt ärligt så har det varit för mycket problem särskilt när jag varit reseller vilken jävla huvudvärk C MORE LIVE kanalerna där hockeyn krånglar alltid i princip. Vad kostar ett account för 1 år på camdserver och kör dom typ reseller eller nått liknande?
2017-02-15, 23:43
  #1578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Men man tar väl en trial för att testa för att se om det fungerar bra då det är ju svårt att säga innan att man ska köpa...
jo sant men finns en del som är ute efter en trial bara för att även fast den tjänsten fått positiv feedback.. förstår om det är en okänd tjänst.. men visst hade det varit lätt att få trial varje gång man frågar om det så absolut.. men de delar ogärna ut trials av någon anledning..
2017-02-15, 23:45
  #1579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Coolt låter bra har dock adsl hemma vilket är mindre bra uppe i typ 9/Mbit men får fiber till sommaren.
Har kört med Rapid ett tag nu och helt ärligt så har det varit för mycket problem särskilt när jag varit reseller vilken jävla huvudvärk C MORE LIVE kanalerna där hockeyn krånglar alltid i princip. Vad kostar ett account för 1 år på camdserver och kör dom typ reseller eller nått liknande?
har skickat dig ett PM med info.
2017-02-15, 23:49
  #1580
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
har skickat dig ett PM med info.

Perfekt tack har svarat.
2017-02-16, 07:20
  #1581
Medlem
Vilken box rekommenderar ni?
Mag 254 el 256, är 256 värd de hundralappar mer den kostar?
Är wifi box något att rekommendera?
2017-02-16, 08:12
  #1582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Vilken box rekommenderar ni?
Mag 254 el 256, är 256 värd de hundralappar mer den kostar?
Är wifi box något att rekommendera?


MAG 256 är en bättre box. Dock har man upplevt lite problem med textningen på cmore kanalerna på både Rapid och IPTVKing.

Det som händer är att texten på dessa kanalerna blir alldeles för stor och täcker hela rutan.

Jag vet att det finns en tråd på IPTVKings forum där dom håller på att felsöka detta med Infomir (tillverkaren av boxen)
2017-02-16, 08:48
  #1583
Medlem
Är det någon mer än jag som har strul med m3u-listan efter Rapids avbrott? Den funkar perfekt i VLC men jag får den fasen inte att funka på min TVIP-box. Har dubbelkollat listans alla tecken ett antal gånger, startat om router och reset:at boxen flera gånger.
"Loading channel list" som sen bara övergår i "Can't load channel list"

Har provat med både clients.clientportal och bara med clientportal och även med ip-numret istället som någon föreslog.
2017-02-16, 09:49
  #1584
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Är det någon mer än jag som har strul med m3u-listan efter Rapids avbrott? Den funkar perfekt i VLC men jag får den fasen inte att funka på min TVIP-box. Har dubbelkollat listans alla tecken ett antal gånger, startat om router och reset:at boxen flera gånger.
"Loading channel list" som sen bara övergår i "Can't load channel list"

Har provat med både clients.clientportal och bara med clientportal och även med ip-numret istället som någon föreslog.

Går inte TVIP-boxen via mac adressen ?. Då ligger bollen hos dom.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback