Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 19:30
  #1693
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpes
Hur är dessa kodi boxar från kina som vissa rekommenderar? Kör ni trådat eller trådlöst? Jag har läst en hel del om dessa boxar angående dålig eller ostabil wifi, nåt ni märkt av?
Om jag har fattat det rätt så behöver man ingen box om man kör från datorn eller smart-tvn.
2017-02-18, 19:41
  #1694
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Jävlar vad Camdserver laggar just nu.. Lr är det lokalt för mig? Har inga problem med anslutningen iallafall. Har adsl med 30/12 http://imgur.com/a/ZgOcq
Jag kör inte ens iptv via dom utan parabol och det laggar sönder, 5 minuter freezes hela tiden. Nä fan börjar fundera på om man inte ska börja köra "lagligt" istället. Är ju bara jobba över en timme per vecka så har man det betalt och färre gråa hår.
2017-02-18, 19:46
  #1695
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag kör inte ens iptv via dom utan parabol och det laggar sönder, 5 minuter freezes hela tiden
Hur menar du nu? Har du parabol så har du ju egen ström från satellit utan lagg och enbart kodnycklarna via IP. Och dessa byts sannerligen inte ut såpass ofta att du upplever återkommande avbrott i mottagningen hela tiden.
2017-02-18, 19:56
  #1696
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag kör inte ens iptv via dom utan parabol och det laggar sönder, 5 minuter freezes hela tiden. Nä fan börjar fundera på om man inte ska börja köra "lagligt" istället. Är ju bara jobba över en timme per vecka så har man det betalt och färre gråa hår.

Nu funkar allt fint igen Nåt tillfälligt verkar det som. Under 10-15 minuter gick det inte titta på nåt :P
2017-02-18, 19:57
  #1697
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Hur menar du nu? Har du parabol så har du ju egen ström från satellit utan lagg och enbart kodnycklarna via IP. Och dessa byts sannerligen inte ut såpass ofta att du upplever återkommande avbrott i mottagningen hela tiden.
Jo det fryser hela tiden, har kört med olika leverantörer i 10 år och har aldrig varit med om något sämre än det här.

Misstänker att de överbelastar servrarna med för många kunder.
2017-02-18, 20:02
  #1698
Medlem
Jo jag förstår att telia är jätte bra ! dock är grejen att jag vill kunna se premier league och Viasat kan inte erbjuda alla matcher i dagens läge tyvärr ! så då är detta det bästa allternativet.
2017-02-18, 21:06
  #1699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
Android box med Kodi helt klart. kör själv så åt de flesta.

http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471369.html (välj 2GB/16GB varianten)

Startat man upp i android och måste gå in på en app för att få fram kanallistan?
Det som verkar vara smidigast på en Mag Box.
2017-02-18, 21:28
  #1700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Startat man upp i android och måste gå in på en app för att få fram kanallistan?
Det som verkar vara smidigast på en Mag Box.
jupp, de typ ett klick, sen behöver du inte stänga av den... går säkert att få till autostart på något sätt, men visst vill du betala mer o få en box där du inte kan redigera kanal listan efter ditt tycke o behövs så kör mag box.
2017-02-18, 21:42
  #1701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jupp, de typ ett klick, sen behöver du inte stänga av den... går säkert att få till autostart på något sätt, men visst vill du betala mer o få en box där du inte kan redigera kanal listan efter ditt tycke o behövs så kör mag box.

Hur menar du med redigera kanallistan?
Favoritkanaler kan ju användas.

Gå via en app så är det ju samma lika som jag kör nu, ATV 4 och GSE.
2017-02-18, 21:50
  #1702
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Jo jag förstår att telia är jätte bra ! dock är grejen att jag vill kunna se premier league och Viasat kan inte erbjuda alla matcher i dagens läge tyvärr ! så då är detta det bästa allternativet.
Om jag inte förstått det fel så är det bestämt att inte alla premier league matcher tv sänds. Dels för att inte tappa publik och dels för att pubägare har lagen på sin sida att kunna köpa in iptv, därmed tappade sky pengar i England. Så du alla matcher tvsänds inte.
Det var nån kvinna som köpte in matcher via iptv från Grekland och hon vann i rätten, då förbjöd sky att alla matcher skulle visas.
Obs! Jag kan ha fel.

https://www.premierleague.com/legal/...l-broadcasting

Läser här att ingen pub får sända lördagsmatcherna.
Detta är dock ot, men minns att jag blev jävligt störd av alla folk som flippade på viasat när de slutade sända alla matcher, trots att de inte var deras fel.

Edit: här är hon som vann i rätten
http://www.bbc.com/news/business-17150054

Som sagt osäker dock om det finns olika kanaler runt om i världen som visar alla lördagsmatcherna eller om det bara är en enda match som får tvsändas
__________________
Senast redigerad av Force-Walker 2017-02-18 kl. 22:01.
2017-02-18, 22:54
  #1703
Medlem
sylvester2016s avatar
Til info:
Det sendes en lørdagsmatch på norsk TV2. Sendes åpent/ukodet.

Liverpool først ut

Den første kampen som blir sendt på åpen kanal er Liverpools møte med Hull, lørdag 4. februar.

Tippskampen er engelsk fotball lørdag klokken 16 på en åpen kanal, og det er svært gledelig å kunne dele det unike Premier League-produktet med et enda større publikum. Vi bygger en spesiell profil rundt satsingen på tippskampen. Bredere og mer folkelig. Dette er en sending for både fotballfolket – og hele familien, sier sportssjef Vegard Jansen Hagen i TV 2.

De åpne kampene skal ifølge TV 2 inkludere studiosendinger både før og etter kampen, samt i pausen.
2017-02-19, 08:32
  #1704
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Om jag inte förstått det fel så är det bestämt att inte alla premier league matcher tv sänds. Dels för att inte tappa publik och dels för att pubägare har lagen på sin sida att kunna köpa in iptv, därmed tappade sky pengar i England. Så du alla matcher tvsänds inte.
Det var nån kvinna som köpte in matcher via iptv från Grekland och hon vann i rätten, då förbjöd sky att alla matcher skulle visas.
Obs! Jag kan ha fel.

https://www.premierleague.com/legal/...l-broadcasting

Läser här att ingen pub får sända lördagsmatcherna.
Detta är dock ot, men minns att jag blev jävligt störd av alla folk som flippade på viasat när de slutade sända alla matcher, trots att de inte var deras fel.

Edit: här är hon som vann i rätten
http://www.bbc.com/news/business-17150054

Som sagt osäker dock om det finns olika kanaler runt om i världen som visar alla lördagsmatcherna eller om det bara är en enda match som får tvsändas

Det finns kanaler som visar matcherna, här är ett exempel på länder och kanaler som visade Middlesbrough - Everton förra helgen.

http://www.livesoccertv.com/match/19...gh-vs-everton/


Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback