Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 17:38
  #1561
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Jag har bara haft kontakt med dem via skype. Det har tagit minst 5-6 timmar innan jag fått svar. Tycker även att deras hemsida är lite för oklar och ingen information eller ett forum där det står hur man ställer in deras tjänst på olika plattformar. Inte heller hittat någon plattform på sociala medier där de snabbt kan informera eller få information om något krånglar.

Tar det 5-6 timmar för ett litet svar så är det ju inget vidare, självklart. Hemsidan är tyvärr inte så anpassad just för oss svenskar utan det är väl mest sportkanalerna man är ute efter och på den biten har det varit bra, hittills.

Finner det också konstigt att man inte har någon Twitter, Facebook eller liknande. De ska trots allt vara en av de större IPTV leverantörerna i Tyskland om jag har förstått det rätt.
2017-02-15, 17:43
  #1562
Medlem
Camdserver har Facebook, CAMD server, dock inte jätte mycket aktivitet men kanske blir ändring??
2017-02-15, 18:36
  #1563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
Camdserver har Facebook, CAMD server, dock inte jätte mycket aktivitet men kanske blir ändring??
Se till att inte bara regga er också utan var noga med att maila och säg till dom om ni har förslag på förbättringar så dom faktiskt förstår vad dom kan göra annorlunda.
2017-02-15, 18:54
  #1564
Medlem
Tja
Bara för mig subtitles på alla visasat kanaler är konstig?
Fula undertexter som ofta känns att dom visas för snabbt eller kommer lite efter. Samt konstigt skrivna.
När jag spelar in och sedan spelar upp dom på datorn i vlc kallas undertxten för Teletext, Vad som nu menas med det vet jag inte, kanske därför texten är som den är?

http://i64.tinypic.com/29x98cg.png
2017-02-15, 19:19
  #1565
Medlem
Är Camdserver bättre än rapidiptv?
2017-02-15, 20:09
  #1566
Medlem
nitinitis avatar
Har kopplat in allt och skulle sätta på en kanal när jag trycker på kanalen så blir det helt svart. Vad gör jag för fel?
2017-02-15, 20:10
  #1567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1904
Har kodi på min Apple tv, haft i ca en vecka men nu står det "Kodi" är inte tillgängligt. Någon som vet vad det kan vara ?

Du behöver förmodligen installera/sideloada om Kodi via Xcode och USB-C-kabel. Det där brukar hända mig då och då, jag tror att det är för att iOS ibland lyckas systemuppdatera sig själv och då rensar bort sidoladdade program.
2017-02-15, 21:31
  #1568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaosfabrik
Du behöver förmodligen installera/sideloada om Kodi via Xcode och USB-C-kabel. Det där brukar hända mig då och då, jag tror att det är för att iOS ibland lyckas systemuppdatera sig själv och då rensar bort sidoladdade program.


Det är för att certifikatet för appen bara är giltig i 7 dagar. Tidigare gällde det i 3 månader. Skaffar du betalande utvecklarstatus gäller det i ett år.
2017-02-15, 21:59
  #1569
Medlem
ok jag har en 24h trial från Camdserver till någon som vill testa innan köp, ser att den går till någon som vill köpa 12 månaders abonnemang, helst 2st... kan funka med en om man kan tänka sig fler sen, de delar ogärna ut trials annars men nämnde att de vill köpa, så PM inte om du inte ska köpa abonnemang.
2017-02-15, 22:06
  #1570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
ok jag har en 24h trial från Camdserver till någon som vill testa innan köp, ser att den går till någon som vill köpa 12 månaders abonnemang, helst 2st... kan funka med en om man kan tänka sig fler sen, de delar ogärna ut trials annars men nämnde att de vill köpa, så PM inte om du inte ska köpa abonnemang.
Jag ska köpa, men behöver ingen trail. Men undrar : funkar alla cmore kanaler? Funkar alla cmore live och är dem alla minst HD/FHD ?
2017-02-15, 22:11
  #1571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Jag ska köpa, men behöver ingen trail. Men undrar : funkar alla cmore kanaler? Funkar alla cmore live och är dem alla minst HD/FHD ?
jo alla fungerar och minst HD.
2017-02-15, 23:14
  #1572
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jo alla fungerar och minst HD.

Hur är det egentligen med camdserver? mycket lagg eller inte alla skriver så olika, och hur funkar det kan man köra det överallt eller är det speciella boxar?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback