2016-03-14, 19:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jag tror du glömt hur gammal porr faktiskt är. Det är när det började rakas inom porren som man kan märka att kvinnor började noja över hur de såg ut. Rakandet är rätt nytt.

Egyptiens kvinnor plockade bort all behåring på hela kroppen
Citera
2016-03-14, 19:28
Medlem
Eroticon6s avatar
Mem det är helt ok att genomgå en "könskorrigering" enligt marxistisk logik.
Citera
2016-03-14, 19:32
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Precis. Och inom porren så var kvinnorna orakade inpå 80 talet. Kvinnor och männen började raka könsorganen under smama period som det blev vanligt för både män och kvinnor att ha mindre behåring inom porren. Men vänsterextremisten belyser endast kvinnans handlingar och utmålar dem som påtvingat mansförtryck.
Citera
2016-03-14, 19:46
Medlem
Manlig könsstympning på spädbarn och barn är tydligen okej, men inte när vuxna individer går sådan ingrepp frivilligt för att de är kvinnor enligt Loan?
Citera
2016-03-14, 19:48
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast modern är ju också en individ…eller hur?

Flicka som inte är omskuren eller stympad i vissa fall kommer av det samhället att ses snett på.
Kvinna med en murra som ser "konstig" ut, skäggväxt i ansiktet, eller hår på benen etc. kommer ses snett på i vår del av världen.
Båda accepterar inte kvinnor för hur de kommer "au naturelle", om vi säger så.

så i sak ingen så där "jäkla" stor skillnad.
Hur i helvete tänker du nu, eller det kanske du inte gjorde utan kände att du måste försvara kommunist/feministiska idioter?
Man kan väl för i helvete inte jämföra intimkirurgi som en vuxen kvinna inte bara gör frivilligt utan även är beredd att betala för med könsstympning.
Hur var det med kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp?
Förutom att all könstympning är till för att minska den sexuella njutningen för kvinnan så medför den ofta(beroende på vilken form av ingrepp) stora problem vid mens, urinering, samlag eller förlossning stora hälsorisker med infektioner och fistlar eller i värsta fall döden.
I Afrika har kvinnorna i IAC gjort ett fantastiskt jobb och gjort stora framsteg och fortsätter att kämpa, i Sverige bagatelliserar feminister könsstympningen och gnäller över för lite platser i bolagsstyrelser eller att män sitter bredbent i tunnelbanan...kanske är det just därför ni stollar inte hamnar i bolagstyrelsen.
Tack vare folk med vidriga åsikter som dig kan skiten fortgå, småflickor dör dagligen i svåra smärtor av infektionerna dom fått.
Läs lite här:
https://unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning
Om du sedan inte fattat skillnaden mellan frivillig intimkirurgi och könsstympning så borde man sy ihop musen för gott på dig för att förhindra att du ynglar av dig.
Citera
2016-03-14, 19:52
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Visserligen, men det var inte min poäng. Min poäng var att det finns ett ideal inom porren på hur könsorgan ska se ut, och med tanke på hur mycket porr vi konsumerar så är det inte konstigt att detta har effekter.

Har lagt märke till hur många fler svenska kvinnor som säger att de föredrar en omskuren penis, när detta inte är kulturell praxis i Sverige, vilket troligtvis också knyter an till detta.
Citera
2016-03-14, 19:52
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Fast modern är ju också en individ…eller hur?

Flicka som inte är omskuren eller stympad i vissa fall kommer av det samhället att ses snett på.
Kvinna med en murra som ser "konstig" ut, skäggväxt i ansiktet, eller hår på benen etc. kommer ses snett på i vår del av världen.
Båda accepterar inte kvinnor för hur de kommer "au naturelle", om vi säger så.

så i sak ingen så där "jäkla" stor skillnad.

Så det är igen skillnad på ett samhälle som ser ned på män utan magrutor och därför uppmanar feta män att träna och ändra på sig, och ett samhälle där man anser att man bara bör ha en arm och ett ben och därför tvångsamputerar barnen? Männen i båda kulturerna utsätts alltså för likvärdiga saker?
Citera
2016-03-14, 19:55
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Visserligen, men det var inte min poäng. Min poäng var att det finns ett ideal inom porren på hur könsorgan ska se ut, och med tanke på hur mycket porr vi konsumerar så är det inte konstigt att detta har effekter.

Har lagt märke till hur många fler svenska kvinnor som säger att de föredrar en omskuren penis, när detta inte är kulturell praxis i Sverige, vilket troligtvis också knyter an till detta.

Du kan ju för i helvete inte jämföra en omskuren penis, som folk skaffar frivilligt för att leda in kvinnor i lusta med könsstympnig?

Hint: ena gillar kvinnor och det andra gör ont på kvinnor.....
Citera
2016-03-14, 19:57
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Du kan ju för i helvete inte jämföra en omskuren penis, som folk skaffar frivilligt för att leda in kvinnor i lusta med könsstympnig?

Hint: ena gillar kvinnor och det andra gör ont på kvinnor.....

HINT: Läs tråden innan du hoppar på något som är en utveckling av ett resonemang som faktiskt började med detta:

Citat:
Nej, det är inte omskärelse. Lika lite som att det är omskärelse när en vuxen man opererar bort förhuden av medicinska/estetiska skäl.

Däremot är det otroligt trist att så många kvinnor skäms för sina underliv såpass mycket att de kan tänka sig att skära bort delar av det för att må bättre.
(Undantaget då utseendet på vulvan faktiskt utgör obehag och fysiska hinder)

Jag är dödless på fittkonst, men mtp hur många kvinnor som mår dåligt över att de inte ser ut som spargrisar verkar den sortens konst fan behövas.
Citera
2016-03-14, 20:04
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Absolut så, men jag tror inte hennes tweet liksom utgår från att det rör sig om exakt samma sak/ förutsättningar, tror du verkligen det?

Utan hon resonerar från ett normperspektiv. Alltså vad samhället förväntar sig. Pratat du ex. med en somalier, varför man gör detta mot stackars flickor, så säger hen oftast, för att det gör dottern "fin", ingen man vill ha henne annars!
Frågar du den individ i väst som knallar iväg för att ex. få sina inre blygdläppar som hänger utanför murran minskade så säger hon: För att de gör mig fin! Gör att jag vågar ha sex med lampan tänd.

Ganska likt eller hur? och båda bygger på samma normativa tänk att vi alla måste se ut/ vara på ett speciellt sätt för att duga.

I somalierns värld, för att flickor måste vara oskulder.
I västvärlden för att flickor måste se ut som de gör i porrfilmer.
I bådas för att flickor ska anpassas efter mäns behov.

Ungefär lika idiotiska tankevärldar.
Vem tvingar kvinnor i västvärlden att se ut som i porrfilmer? Jag utgår från att de blir tvingade till det då du jämför med Somalia, där flickor straffas om de inte är oskulder vid giftermål.
Citera
2016-03-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Vem tvingar kvinnor i västvärlden att se ut som i porrfilmer? Jag utgår från att de blir tvingade till det då du jämför med Somalia, där flickor straffas om de inte är oskulder vid giftermål.

Grupptryck och samhällelig norm antagligen. Att bryta mot det kan ju också straffa sig.
Citera
2016-03-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hur i helvete tänker du nu, eller det kanske du inte gjorde utan kände att du måste försvara kommunist/feministiska idioter?
Man kan väl för i helvete inte jämföra intimkirurgi som en vuxen kvinna inte bara gör frivilligt utan även är beredd att betala för med könsstympning.
Hur var det med kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp?
Förutom att all könstympning är till för att minska den sexuella njutningen för kvinnan så medför den ofta(beroende på vilken form av ingrepp) stora problem vid mens, urinering, samlag eller förlossning stora hälsorisker med infektioner och fistlar eller i värsta fall döden.
I Afrika har kvinnorna i IAC gjort ett fantastiskt jobb och gjort stora framsteg och fortsätter att kämpa, i Sverige bagatelliserar feminister könsstympningen och gnäller över för lite platser i bolagsstyrelser eller att män sitter bredbent i tunnelbanan...kanske är det just därför ni stollar inte hamnar i bolagstyrelsen.
Tack vare folk med vidriga åsikter som dig kan skiten fortgå, småflickor dör dagligen i svåra smärtor av infektionerna dom fått.
Läs lite här:
https://unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning
Om du sedan inte fattat skillnaden mellan frivillig intimkirurgi och könsstympning så borde man sy ihop musen för gott på dig för att förhindra att du ynglar av dig.

Hold your horses!

1. Jag försöker här förklara hur jag tror att tweetaren menar, vilket var TS fråga.
2. jag anser självklart att skärande i oskyldiga bebisar är helt åt helvete, och avsevärt värre än intimkirurgi men!! inte DEN jämförelsen som görs här, utan jämförelsen över det normsystem som orsakar båda företeelserna; den i extremt kvinnoförtryckande kultur och den i lite mindre förtryckande väst. OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in