Citat:
Det r, som jag faktiskt nmnde tidigare i trden, ingen kontroversiell eller ens oknd frga.Vad jag menar r att Ambelaine mste kunna visa std fr sitt pstende att folk har brjat frlora frtroendet fr UFO Sverige. Det r ju faktiskt mjligt att polarisera folket s att man bde vxer i popularitet och medlemsantal samtidigt som allt fler tappar frtroende fr dem. Nu tror jag ju inte att s r fallet, och vi har endast Ambelaines pstende att g p, och vi har ju gng efter gng sett hur han pstr saker som r helt uppt vggarna s en klla vore ju trevligt.
Det har hnt vid flera tillfllen att tex rsmten urartat just pga dessas meningsskiljaktigheter.
Frgan r faktiskt ngot som avhandlats i freningens offentliga organ, och dessutom ven tagits upp av utomstende (jag har fr mig att ven rke-idioterna frn Folkvett etc skrivit om saken i sina gamla notiser (men jag kanske minns fel om just det).
Sen r det heller inte srskilt svrt att med enkla googlingar hitta kritik mot UFO-Sverige och deras frtjusning i att "debunka" med "naturliga bortfrklaringar."
Dvs det finns mer n lite kritik mot Clas Svan och hans stt att skta UFO-Sverige att hitta p ntet.
Det r saker som den som vill f inledande information om freningen kommer att stta p - och som mycket vl kan komma att pverka den nyfiknes syn p freningen.
Och varfr skulle UFO-Sverige Inte f nya medlemmar efter deras SVT-dokumentr?
Dvs All uppmrksamhet r bra uppmrksamhet.
Det r en naturlig konsekvens, en frvntad konsekvens faktiskt, av "reklam."
UFO-Sverige hade kunnat vara skra p att f nya medlemmar oavsett vad de n hade sagt och psttt. De hade kunnat st i en hel timme och brkt som fr - bara namnet "UFO-Sverige hade varit synligt, s hade de ftt medlemmar.
Men du verkar verkligen inte frst vad jag skrev.
Du frsker nrmast desperat vrida och vnda p diskussionen fr att f bort den frn mnet.
Det r ven lika konstigt hur du inte ens tycks frst vad det var UFO-Sverige lmnade fr frslag.
Hkan Blomqvist r en av de tv fnsterna utt UFO-Sverige har.
Det finns bara tv bloggar p hemsidan, Clas Svans och Hkan Blomqvists.
Det r allts dessa tv som r tnkta att fungera som magneter fr de intresserade.
Och det Hkan freslog var allts att frndra, frvandla UFO-Sverige till ngot som bla DU helt enkelt aldrig i helvetet kan acceptera. Att gra freningen till en "UFO-religis 50-talsmystisk klubb"
Men Jag ser det som otroligt anmrkningsvrt.
Men du r s feg att du inte ens vgar kommentera det. Du r s upptagen med att frska stlla dig in i "skeptiker-rrelsen" att du inte ens inser vad det r du stller dig bakom.
Dvs det Hkan freslr r, i jmfrelse med Dina ideal, t.o.m. Vrre n allt vad tex Greer ngonsin freslagit.
Och du hatar Greer, mrkligt nog ...
Dvs mrkligt i relation till hur du helt okritiskt tycks lalla med i Hkans galna och misslyckade frsk att verka "andlig."
Fast kanske det bara beror p att du, liksom jag, har misstankar om att Hkan inte r helt rlig ...
Eller hur ...