2016-03-20, 01:25
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad jag menar r att Ambelaine mste kunna visa std fr sitt pstende att folk har brjat frlora frtroendet fr UFO Sverige. Det r ju faktiskt mjligt att polarisera folket s att man bde vxer i popularitet och medlemsantal samtidigt som allt fler tappar frtroende fr dem. Nu tror jag ju inte att s r fallet, och vi har endast Ambelaines pstende att g p, och vi har ju gng efter gng sett hur han pstr saker som r helt uppt vggarna s en klla vore ju trevligt.
Det r, som jag faktiskt nmnde tidigare i trden, ingen kontroversiell eller ens oknd frga.
Det har hnt vid flera tillfllen att tex rsmten urartat just pga dessas meningsskiljaktigheter.
Frgan r faktiskt ngot som avhandlats i freningens offentliga organ, och dessutom ven tagits upp av utomstende (jag har fr mig att ven rke-idioterna frn Folkvett etc skrivit om saken i sina gamla notiser (men jag kanske minns fel om just det).
Sen r det heller inte srskilt svrt att med enkla googlingar hitta kritik mot UFO-Sverige och deras frtjusning i att "debunka" med "naturliga bortfrklaringar."
Dvs det finns mer n lite kritik mot Clas Svan och hans stt att skta UFO-Sverige att hitta p ntet.
Det r saker som den som vill f inledande information om freningen kommer att stta p - och som mycket vl kan komma att pverka den nyfiknes syn p freningen.

Och varfr skulle UFO-Sverige Inte f nya medlemmar efter deras SVT-dokumentr?
Dvs All uppmrksamhet r bra uppmrksamhet.
Det r en naturlig konsekvens, en frvntad konsekvens faktiskt, av "reklam."

UFO-Sverige hade kunnat vara skra p att f nya medlemmar oavsett vad de n hade sagt och psttt. De hade kunnat st i en hel timme och brkt som fr - bara namnet "UFO-Sverige hade varit synligt, s hade de ftt medlemmar.

Men du verkar verkligen inte frst vad jag skrev.
Du frsker nrmast desperat vrida och vnda p diskussionen fr att f bort den frn mnet.

Det r ven lika konstigt hur du inte ens tycks frst vad det var UFO-Sverige lmnade fr frslag.
Hkan Blomqvist r en av de tv fnsterna utt UFO-Sverige har.
Det finns bara tv bloggar p hemsidan, Clas Svans och Hkan Blomqvists.
Det r allts dessa tv som r tnkta att fungera som magneter fr de intresserade.
Och det Hkan freslog var allts att frndra, frvandla UFO-Sverige till ngot som bla DU helt enkelt aldrig i helvetet kan acceptera. Att gra freningen till en "UFO-religis 50-talsmystisk klubb"

Men Jag ser det som otroligt anmrkningsvrt.
Men du r s feg att du inte ens vgar kommentera det. Du r s upptagen med att frska stlla dig in i "skeptiker-rrelsen" att du inte ens inser vad det r du stller dig bakom.
Dvs det Hkan freslr r, i jmfrelse med Dina ideal, t.o.m. Vrre n allt vad tex Greer ngonsin freslagit.
Och du hatar Greer, mrkligt nog ...
Dvs mrkligt i relation till hur du helt okritiskt tycks lalla med i Hkans galna och misslyckade frsk att verka "andlig."

Fast kanske det bara beror p att du, liksom jag, har misstankar om att Hkan inte r helt rlig ...
Eller hur ...
Citera
2016-03-20, 01:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det r, som jag faktiskt nmnde tidigare i trden, ingen kontroversiell eller ens oknd frga.
Det har hnt vid flera tillfllen att tex rsmten urartat just pga dessas meningsskiljaktigheter.
Frgan r faktiskt ngot som avhandlats i freningens offentliga organ, och dessutom ven tagits upp av utomstende (jag har fr mig att ven rke-idioterna frn Folkvett etc skrivit om saken i sina gamla notiser (men jag kanske minns fel om just det).

Nu missfrstod du nog igen - jag bad dig visa belgg fr ditt pstende att svenska folket har tappat frtroendet fr UFO Sverige (och drfr slutat rapportera till dem) - du vet, det som du pstod tidigare. Om rsmten urartar eller om ngon internt riktar kritik mot rrelsen r irrelevant eftersom det endast speglar de nrmast insattas sikter - det du pstod var ngot helt annat, nmligen att svenska folket skulle ha tappat frtroende fr UFO Sverige.
Sjlv tror jag den absoluta majoriteten av svenskar inte har ngon som helst uppfattning om UFO Sverige,men om dina tidigare pstenden har ngon som helst bring s har jag tydligen helt fel - s drfr ber jag dig av nyfikenhet terigen att visa belgg fr dina pstenden om att svenska folket har tappat frtroende fr UFO Sverige och drfr ven har slutat rapportera ufo-observationer till dem.
Ses, stt igng!
Citera
2016-03-20, 01:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=Ambelain|56706703]

UFO-Sverige hade kunnat vara skra p att f nya medlemmar oavsett vad de n hade sagt och psttt. De hade kunnat st i en hel timme och brkt som fr - bara namnet "UFO-Sverige hade varit synligt, s hade de ftt medlemmar.

Men du verkar verkligen inte frst vad jag skrev.
Du frsker nrmast desperat vrida och vnda p diskussionen fr att f bort den frn mnet.
QUOTE]
Inte vet jag, det r inte jag som pstr att de tappar frtroende och medlemmar. Det blir enklare om du sjlv frklarar vad du pstr istllet fr att be mig frsvara dina sikter.
Citera
2016-03-20, 01:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det r ven lika konstigt hur du inte ens tycks frst vad det var UFO-Sverige lmnade fr frslag.
Hkan Blomqvist r en av de tv fnsterna utt UFO-Sverige har.
Det finns bara tv bloggar p hemsidan, Clas Svans och Hkan Blomqvists.
Det r allts dessa tv som r tnkta att fungera som magneter fr de intresserade.
Och det Hkan freslog var allts att frndra, frvandla UFO-Sverige till ngot som bla DU helt enkelt aldrig i helvetet kan acceptera. Att gra freningen till en "UFO-religis 50-talsmystisk klubb"

Men Jag ser det som otroligt anmrkningsvrt.
Men du r s feg att du inte ens vgar kommentera det. Du r s upptagen med att frska stlla dig in i "skeptiker-rrelsen" att du inte ens inser vad det r du stller dig bakom.
Dvs det Hkan freslr r, i jmfrelse med Dina ideal, t.o.m. Vrre n allt vad tex Greer ngonsin freslagit.
Tyvrr s har du ju bara missfrsttt vad han skrev - det var inte ett frslag utan endast ett konstaterande om vartt det barkar fr ufo-rrelsen om det minskande antalet rapporterade hndelser fortstter, Det har jag redan skrivit till dig s du kanske kunde kommentera det istllet fr att komma med ytterligare halmgubbar fr att dlja dina tillkortakommanden.
Citera
2016-03-20, 01:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och du hatar Greer, mrkligt nog ...
Dvs mrkligt i relation till hur du helt okritiskt tycks lalla med i Hkans galna och misslyckade frsk att verka "andlig."

Fast kanske det bara beror p att du, liksom jag, har misstankar om att Hkan inte r helt rlig ...
Eller hur ...

Jag har inte uttryckt ngon som helst sikt om vare sig Greer eller Hkan. Jag har inte ens ngon uppfattning om Hkan, s tag nu dina halmgubbar - tryck upp dem dr bak och terkom sedan med lite argument fr dina pstenden istllet fr det hr tramset du hller p med.
Citera
2016-03-20, 11:06
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Man kan i sitt stilla sinne fundera p varfr du startar en trd som handlar om UFO-Sveriges vikande medlemsantal/minskat antal inringda rapporter,nr du nu helt pltsligt anser att det r helt naturligt,och en "frvntad konsekvens" att de ftt nya medlemmar/fler rapporteringar genom den reklam de ftt efter dokumentren trots att du hela tiden psttt det motsatta??

Med andra ord,varfr startade du trden nr det r "naturligt" och "frvntat" att du som vanligt hade fel i din sikt och UFO-Sverige inte alls befinner sig i kris?

Sanningen r att du helt enkelt r en kappvndare,d du p ett flertal stllen i trden konstaterat att UFO-Sverige genom sitt upptrdande mot den inringande kvinnan frlorat "hundratals medlemmar"!

Citat:
Det r illa nog under ett privat telefonsamtal - men ondligt mycket vrre att gra s i en rikstckande dokumentrfilm.
Dvs representanten ringde upp ett "UFO-vittne" och berttade i glad raljerande ton fr henne att det hon sg faktiskt bara var mnen.
Och sen s frgade han dessutom henne: "Du blev inte ledsen nu va?"
Men vem var det som borde bli ledsen dr?
Han hade just snuvat UFO_Sverige p en medlem (och hundratals pga dokumentrfilmen)

Den enda "frvntade naturliga konsekvensen",som vi alla som fljt dina tidigare hrjningar hr p FB vet,r att du r en simpel lgnare och en ytterst oseris debattr!
Citera
2016-03-20, 11:17
Medlem
Citat:
Sen r det heller inte srskilt svrt att med enkla googlingar hitta kritik mot UFO-Sverige och deras frtjusning i att "debunka" med "naturliga bortfrklaringar."

S det r enligt din mening bttre med "onaturliga frklaringar"?

Man kan undra varfr du har ett horn i sidan till "Blogg-Hkan" om du nr en sdan instllning?
Ni "foliehattar" borde tvrtom ha vldigt mycket att diskutera d ni delar mnga instllningar till ufologiska frgor!
Citera
2016-03-20, 11:27
Medlem
Citat:
Dvs det finns mer n lite kritik mot Clas Svan och hans stt att skta UFO-Sverige att hitta p ntet.
Hela skiten r en desinformations kanal. Clas Svan debunkar UFO via telefon utan att veta ngot om ngot alls. Han r anstlld av myndigheterna att tysta ner. Inget konstigt med det. S varfr skulle man vilja vara med i den skiten? Folk har vl insett det, att de har rtgg i styrelsen och freningen som tar dem t fel hll. Drfr dr nu allt, detta trotts att han fr utrymme i media.
Citera
2016-03-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Drfr dr nu allt, detta trotts att han fr utrymme i media.

Fast,nu har ju Ambelain konstaterat att "det r en naturlig konsekvens, en frvntad konsekvens faktiskt",att UFO-Sverige ftt nya medlemmar. Ngon av er bgge mste med andra ord ha fel!
Citera
2016-03-20, 13:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
[...] Han r anstlld av myndigheterna att tysta ner. [...]
Har du ngra bevis fr det eller sitter du som vanligt och ljuger? Vet du vad, jag tror faktiskt att du bara r en liten lgnhals, det finns inte en chans i universum att du kommer att terkomma med bevis fr det vore frsta gngen i historien som du klarar av ngot sdant men visst, verraska mig grna.
Citera
2016-03-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Har du ngra bevis fr det eller sitter du som vanligt och ljuger? Vet du vad, jag tror faktiskt att du bara r en liten lgnhals, det finns inte en chans i universum att du kommer att terkomma med bevis fr det vore frsta gngen i historien som du klarar av ngot sdant men visst, verraska mig grna.
Det r inte vrt att kommentera dina phitt. Mannen r bevisat inte fr ngra UFO alls. Han debunkar allt, ven nr han badar och pratar i telefon. God dag min herre.
Citera
2016-03-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Fast,nu har ju Ambelain konstaterat att "det r en naturlig konsekvens, en frvntad konsekvens faktiskt",att UFO-Sverige ftt nya medlemmar. Ngon av er bgge mste med andra ord ha fel!
De trttnar nog snart, perfekt flla med en sdan galen ledning och dold agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in