Citat:
Nu är det ju knappast särskilt svårt att hitta den rätta bloggposten.Nu är det ju du - inte jag - som hävdar att UFO Sverige gjorde fel i filmen när de berättade i telefon att det påstådda UFOt var månen - detta trots att vi endast fick höra fragment av samtalet och alltså egentligen inte har något som helst vettigt underlag att dra en sådan slutsats ifrån. Du gick dessutom vidare och framförde åsikten att de borde försökt värva kvinnan i telefon som medlem istället för att berätta vad de själva kommit fram till för slutsats om hennes påstådda Ufo vilket förstås vore allt annat än objektivt eller ärligt - det vore istället att manipulera både folk och bevis om sådana finns (vilket du tycks vara den enda som har någon åsikt om).
Angående dina 50-tals andliga ufoföreningstankar så får du länka var det står, jag orkar inte läsa igenom 8 års bloggande bara för att hitta en lösryckt tanke som du fastnat i.
Angående dina 50-tals andliga ufoföreningstankar så får du länka var det står, jag orkar inte läsa igenom 8 års bloggande bara för att hitta en lösryckt tanke som du fastnat i.
Och för den som menar sig vara intresserad av ämnet torde det dessutom vara ännu lättare.
Och i synnerhet för den som tror att jag ljuger borde det vara ännu viktigare att sitta på säkra kort.
Därför hatar jag verkligen att redovisa länkar för sådant som den frågande själv borde ha vett och vilja att själv kolla upp, särskilt innan den börjar gapa om lögner.
"The future of ufology
Given this situation continues UFO-Sweden has, as I see it, two options. Either close down the organization and keep on working with a small group of researchers with AFU as base and connecting center. Or change the name and objective of UFO-Sweden to an organization with the aim of researching Fortean and paranormal phenomena."
- http://ufoarchives.blogspot.se/2015/...f-ufology.html
The future of phenomena investigation
http://ufoarchives.blogspot.se/2015/...stigation.html
Men jag har, som jag sagt, väldigt stora problem med att tro att den där Håkan är seriös.
Dvs är han verkligen Ärlig, eller Spelar han bara?
Är det egentligen syftet med den bloggen kanske något annat än det den utges vara?
För det han skriver om där, det är sådant som helt enkelt inte finns representerat i tex den samtida internationella motsvarigheten (Dvs UFO-religiositet).
Det denna Håkan skriver om är en UFO-religiositet som dog ut nångång på 60-talet ungefär. Som hade sin topp under 50-talet.
Som dessutom hämtar inspiration och religiöst ramverk från den sk "spritismen", som också den såg sin död vid tiden för samma period.
De enda företrädarna för dessa nyandliga inriktningar var redan under 80-talet gamla pensionärer som fortfarande brukades samlas en gång per månad för att fika och hålla bekantskaperna vid liv. Men de hade ingen som helst nyrekrytering.
Tiden för dessa trosformer var alltså över.
Nya kom i dess ställe. Dvs den amerikanska sk "New Age-rörelsen" föddes vid samma tid denna gamla spiritism-inspirerade formen dog ut, och det var dit "ungdomen sökte sig.
Och fortfarande idag utövar New Age stark lockelse, på både ungdom som vuxen. Den lever i sin glansperiod kan man kanske säga, ivrigt påhejad av alla kommersiella krafter som förstår sig på att utnyttja situationen.
Men denna Håkan, han funderar på att förändra UFO-Sverige till en UFO-religiös klubb inspirerad av 50-talsspiritism ...
Dvs i förhoppningen att Det ska attrahera nya medlemmar.
Jag förstår verkligen inte hur han resonerar isf.
Antingen menar han verkligen allvar, men har felanalyserat omvärlden så totalt så att han verkligen tror att det finns en efterfrågan på något som dött ut för 60 år sedan.
Eller så bara Spelar han intresserad.
Dvs han - också pga en felanalys - tror att UFO-Sverige ska få någon slags "credd" bland den nutida "New Age-populationen" om han skriver om detta han skriver om (50-talsspiritistisk UFO-religiositet), med förhoppningen att det då ska leda till att "New Agearna" blir intresserade av UFO-Sverige ...
Men ack så fel.
Det känns egentligen lite tragiskt.
Iaf om han är seriös.
Men egentligen, HUR kan han ha missat den nutida "UFO-religionen", den nutida New Age-rörelsen?
Det finns ju inga som helst likheter med den och det Håkan skriver om.
Så det får mig att misstänka att han är en "ful fisk," en sk "ulv i fårakläder" ...