Citat:
Nu r det ju knappast srskilt svrt att hitta den rtta bloggposten.Nu r det ju du - inte jag - som hvdar att UFO Sverige gjorde fel i filmen nr de berttade i telefon att det pstdda UFOt var mnen - detta trots att vi endast fick hra fragment av samtalet och allts egentligen inte har ngot som helst vettigt underlag att dra en sdan slutsats ifrn. Du gick dessutom vidare och framfrde sikten att de borde frskt vrva kvinnan i telefon som medlem istllet fr att bertta vad de sjlva kommit fram till fr slutsats om hennes pstdda Ufo vilket frsts vore allt annat n objektivt eller rligt - det vore istllet att manipulera bde folk och bevis om sdana finns (vilket du tycks vara den enda som har ngon sikt om).
Angende dina 50-tals andliga ufofreningstankar s fr du lnka var det str, jag orkar inte lsa igenom 8 rs bloggande bara fr att hitta en lsryckt tanke som du fastnat i.
Angende dina 50-tals andliga ufofreningstankar s fr du lnka var det str, jag orkar inte lsa igenom 8 rs bloggande bara fr att hitta en lsryckt tanke som du fastnat i.
Och fr den som menar sig vara intresserad av mnet torde det dessutom vara nnu lttare.
Och i synnerhet fr den som tror att jag ljuger borde det vara nnu viktigare att sitta p skra kort.
Drfr hatar jag verkligen att redovisa lnkar fr sdant som den frgande sjlv borde ha vett och vilja att sjlv kolla upp, srskilt innan den brjar gapa om lgner.
"The future of ufology
Given this situation continues UFO-Sweden has, as I see it, two options. Either close down the organization and keep on working with a small group of researchers with AFU as base and connecting center. Or change the name and objective of UFO-Sweden to an organization with the aim of researching Fortean and paranormal phenomena."
- http://ufoarchives.blogspot.se/2015/...f-ufology.html
The future of phenomena investigation
http://ufoarchives.blogspot.se/2015/...stigation.html
Men jag har, som jag sagt, vldigt stora problem med att tro att den dr Hkan r seris.
Dvs r han verkligen rlig, eller Spelar han bara?
r det egentligen syftet med den bloggen kanske ngot annat n det den utges vara?
Fr det han skriver om dr, det r sdant som helt enkelt inte finns representerat i tex den samtida internationella motsvarigheten (Dvs UFO-religiositet).
Det denna Hkan skriver om r en UFO-religiositet som dog ut nngng p 60-talet ungefr. Som hade sin topp under 50-talet.
Som dessutom hmtar inspiration och religist ramverk frn den sk "spritismen", som ocks den sg sin dd vid tiden fr samma period.
De enda fretrdarna fr dessa nyandliga inriktningar var redan under 80-talet gamla pensionrer som fortfarande brukades samlas en gng per mnad fr att fika och hlla bekantskaperna vid liv. Men de hade ingen som helst nyrekrytering.
Tiden fr dessa trosformer var allts ver.
Nya kom i dess stlle. Dvs den amerikanska sk "New Age-rrelsen" fddes vid samma tid denna gamla spiritism-inspirerade formen dog ut, och det var dit "ungdomen skte sig.
Och fortfarande idag utvar New Age stark lockelse, p bde ungdom som vuxen. Den lever i sin glansperiod kan man kanske sga, ivrigt phejad av alla kommersiella krafter som frstr sig p att utnyttja situationen.
Men denna Hkan, han funderar p att frndra UFO-Sverige till en UFO-religis klubb inspirerad av 50-talsspiritism ...
Dvs i frhoppningen att Det ska attrahera nya medlemmar.
Jag frstr verkligen inte hur han resonerar isf.
Antingen menar han verkligen allvar, men har felanalyserat omvrlden s totalt s att han verkligen tror att det finns en efterfrgan p ngot som dtt ut fr 60 r sedan.
Eller s bara Spelar han intresserad.
Dvs han - ocks pga en felanalys - tror att UFO-Sverige ska f ngon slags "credd" bland den nutida "New Age-populationen" om han skriver om detta han skriver om (50-talsspiritistisk UFO-religiositet), med frhoppningen att det d ska leda till att "New Agearna" blir intresserade av UFO-Sverige ...
Men ack s fel.
Det knns egentligen lite tragiskt.
Iaf om han r seris.
Men egentligen, HUR kan han ha missat den nutida "UFO-religionen", den nutida New Age-rrelsen?
Det finns ju inga som helst likheter med den och det Hkan skriver om.
S det fr mig att misstnka att han r en "ful fisk," en sk "ulv i fraklder" ...