Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Jag ser ingen back hos er som kan göra uppemot 25 poäng. Förra säsongen gjorde ingen av era backar ens 20 poäng.
Sedan tycker du att Schira och Melart är era toppbackar, men samtidigt säger du att Brynäs backsida är en grå massa? Då kan jag meddela dig att t.ex. så gjorde Pudas 20 poäng förra säsongen och Zanetti gjorde 15. Schira och Melart gjorde 16 poäng repektive 11. Och då antar jag att du tycker att Schira och Melart ska spela i första backparet? Zanetti och Pudas kommer förmodligen spela i andra backparet, då jag antar att Gunderson och Bertilsson kommer spela i första.
Skrämmande hur enögda vissa Luleåfans kan vara.
Aha, det var poäng vi räknade. Trodde i min enfald att det fanns mer i att vara back. Personligen tror jag att både Schira och Todd kan vara kapabla att göra över 25 poäng. Schira hade precis som hela laget en usel förstahalva på säsongen, men började efter det att producera. Kolla produktionen i slutspelet t.ex. Ser man till hur Todd har presterat tidigare i karriären så finns det väl en del som talar för att han också kan komma över 25 pinnar. Sedan har du ju chansningen Amnér också som borde kunna göra en pinne eller två.
Bertilsson? Ska han spela i år? Krogarna i Gävle kommer ju att gråta blod.
Hur backparen kommer att se ut i Luleå har jag ingen aning om. Schira spelade ju dock förra året mest med Mikkelson
Tror du på fullaste allvar att Pudas kommer att producera lika mycket i år när Gunderson äter upp varenda sekund i PP? Visst hade du koll på att Pudas gjorde hälften av sina poäng i PP?