2016-07-13, 10:36
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Djurgården och FBK före Luleå.. Det måste vara tryckfel alternativt är artikeln författad av någon okunnig (jag kom på att det var expressen jag läste så detta alt. är nog rätt) valp som inte kan något. Att ha fjantlaget från Växjö som etta bevisar också på att något är galet.. Jag rekommenderar att ni inte läser artikeln, det väcker bara irritation av olika anledningar.
Växjö och LHC är de två bästa judt nu i mina ögon. Sen så är det ju iofs färdigvärvat för dem så det kan ju hända att något lag hoppar förbi på den listan. Men listan är rankad för lagen JUST NU så då är det väl inget konstigt att Växjö ses som det bästa laget, PÅ PAPPRET.
Citera
2016-07-13, 10:49
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Växjö och LHC är de två bästa judt nu i mina ögon. Sen så är det ju iofs färdigvärvat för dem så det kan ju hända att något lag hoppar förbi på den listan. Men listan är rankad för lagen JUST NU så då är det väl inget konstigt att Växjö ses som det bästa laget, PÅ PAPPRET.
Instämmer.

Däremot var många andra lag konstiga. Malmö? Brynäs? Njaaa. Expressen, skärp er!
Citera
2016-07-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tycker den var ganska bra faktiskt, sett till vad vi nu vet. Kanske är Dif och Mif några platser før høgt rankade men inte så att det är chockerande.
var väl egentligen mest mif jag tyckte var helt fel. För i mina ögon har dom inte värvat några riktiga stjärnspelare som motiverar en så pass hög plats på listan. Luleå vet i fan hur dom ligger till, men kan dom ha blivit så mycket sämre än förra säsongen? Vad har egentligen örebro värvat som motiverar dom så pass högt?
Citera
2016-07-13, 11:23
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Djurgården och FBK före Luleå.. Det måste vara tryckfel alternativt är artikeln författad av någon okunnig (jag kom på att det var expressen jag läste så detta alt. är nog rätt) valp som inte kan något. Att ha fjantlaget från Växjö som etta bevisar också på att något är galet.. Jag rekommenderar att ni inte läser artikeln, det väcker bara irritation av olika anledningar.
Jag hittar inte en enda målskytt i erat lag. Kom inte å säg att Harju är det, för maken till ojämn spelare finns nog inte i ligan.

Jag hittar heller inte en riktig toppback i ert lag.
Citera
2016-07-13, 11:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Jag hittar inte en enda målskytt i erat lag. Kom inte å säg att Harju är det, för maken till ojämn spelare finns nog inte i ligan.

Jag hittar heller inte en riktig toppback i ert lag.

Junttila, Sweatt och Harju borde ju alla kunna göra några kassar.

Schira och Melart är båda riktigt bra backar på denna nivå. Todd ser ju på pappret ut att kunna prestera han med. Jaros avslutning på den förra säsongen bådar riktigt gott inför denna. Ser bättre ut än den grå massa som Brynäs försvar är. Det är väl egentligen bara Gunderson som sticker ut där och han kan väl inte lira 60 min per match?
Senast redigerad av siryessir 2016-07-13 kl. 11:53.
Citera
2016-07-13, 12:39
Medlem
Displaceds avatar
http://www.expressen.se/sport/hockey...-nu/?bullet=11

Oj, är vi så dåliga alltså.
Citera
2016-07-13, 12:50
Medlem
€rics avatar
Undrar om Kovacs försöker bryta kontraktet med Rögle? Han ska spela i Sverige detta år, trots detta finns han inte med på Rögles hemsida även fast han har kontrakt.
Citera
2016-07-13, 12:53
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Junttila, Sweatt och Harju borde ju alla kunna göra några kassar.

Schira och Melart är båda riktigt bra backar på denna nivå. Todd ser ju på pappret ut att kunna prestera han med. Jaros avslutning på den förra säsongen bådar riktigt gott inför denna. Ser bättre ut än den grå massa som Brynäs försvar är. Det är väl egentligen bara Gunderson som sticker ut där och han kan väl inte lira 60 min per match?
Jag ser ingen back hos er som kan göra uppemot 25 poäng. Förra säsongen gjorde ingen av era backar ens 20 poäng.
Sedan tycker du att Schira och Melart är era toppbackar, men samtidigt säger du att Brynäs backsida är en grå massa? Då kan jag meddela dig att t.ex. så gjorde Pudas 20 poäng förra säsongen och Zanetti gjorde 15. Schira och Melart gjorde 16 poäng repektive 11. Och då antar jag att du tycker att Schira och Melart ska spela i första backparet? Zanetti och Pudas kommer förmodligen spela i andra backparet, då jag antar att Gunderson och Bertilsson kommer spela i första.

Skrämmande hur enögda vissa Luleåfans kan vara.
Citera
2016-07-13, 14:17
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Jag ser ingen back hos er som kan göra uppemot 25 poäng. Förra säsongen gjorde ingen av era backar ens 20 poäng.
Sedan tycker du att Schira och Melart är era toppbackar, men samtidigt säger du att Brynäs backsida är en grå massa? Då kan jag meddela dig att t.ex. så gjorde Pudas 20 poäng förra säsongen och Zanetti gjorde 15. Schira och Melart gjorde 16 poäng repektive 11. Och då antar jag att du tycker att Schira och Melart ska spela i första backparet? Zanetti och Pudas kommer förmodligen spela i andra backparet, då jag antar att Gunderson och Bertilsson kommer spela i första.

Skrämmande hur enögda vissa Luleåfans kan vara.

Aha, det var poäng vi räknade. Trodde i min enfald att det fanns mer i att vara back. Personligen tror jag att både Schira och Todd kan vara kapabla att göra över 25 poäng. Schira hade precis som hela laget en usel förstahalva på säsongen, men började efter det att producera. Kolla produktionen i slutspelet t.ex. Ser man till hur Todd har presterat tidigare i karriären så finns det väl en del som talar för att han också kan komma över 25 pinnar. Sedan har du ju chansningen Amnér också som borde kunna göra en pinne eller två.

Bertilsson? Ska han spela i år? Krogarna i Gävle kommer ju att gråta blod.

Hur backparen kommer att se ut i Luleå har jag ingen aning om. Schira spelade ju dock förra året mest med Mikkelson

Tror du på fullaste allvar att Pudas kommer att producera lika mycket i år när Gunderson äter upp varenda sekund i PP? Visst hade du koll på att Pudas gjorde hälften av sina poäng i PP?
Citera
2016-07-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Undrar om Kovacs försöker bryta kontraktet med Rögle? Han ska spela i Sverige detta år, trots detta finns han inte med på Rögles hemsida även fast han har kontrakt.

Masken var tidigt ute och sa att de inte räknade med honom eftersom han troligen kommer signera ett NHL-kontrakt (och spela i AHL). Samma med Alexander Nylander, då.

Främsta anledningen till att de båda skrev på för Rögle var något fuffens mellan Rögle/Masken/agenten där de vill omfördela NHL-pengarna på något vis.

De stora förlorarna blir då de föreningar som egentligen skulle ha större del av kakan, som AIK i Kovacs fall.
Citera
2016-07-13, 15:01
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Masken var tidigt ute och sa att de inte räknade med honom eftersom han troligen kommer signera ett NHL-kontrakt (och spela i AHL). Samma med Alexander Nylander, då.

Främsta anledningen till att de båda skrev på för Rögle var något fuffens mellan Rögle/Masken/agenten där de vill omfördela NHL-pengarna på något vis.

De stora förlorarna blir då de föreningar som egentligen skulle ha större del av kakan, som AIK i Kovacs fall.
Han ska spela i Sverige enligt Rangers.

Förövrigt tror jag inte ens rögle gick plus, de betalade mer lön till Kovacs än vad AIK gav när man lånade.
Citera
2016-07-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Han ska spela i Sverige enligt Rangers.

Förövrigt tror jag inte ens rögle gick plus, de betalade mer lön till Kovacs än vad AIK gav när man lånade.

De får en fjärdedel (om han skulle dra nu, mer om hand drar senare) av kakan från NHL-laget. Misstänker att Rögle inte betalade flera miljoner i lön till en utlånad spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in