2016-07-28, 20:15
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Ledin och Jämtin kommer vara med och träna med Färjestad från och med måndag....

http://www.farjestadbk.se/artikel/yv42air5z-23h01/

Båda har spelat i FBK innan så det är väl inte så konstigt om dom tränar när FBK är kort om folk

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Spelar Jämtin för Färjestad så bojkottar jag säsongen på allvar.
Räckte som J.R är inne på med Indianen förra säsongen..

Bojkotta från TV-soffan?
Citera
2016-07-28, 20:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Påmin mig inte om sopan Haugen
Ny har Steen sin absolut största chans att bli första målis.

Säg att Jämtin skulle få ett kontrakt med FBK eller med annat SHL lag,det säger då en hel del om klassen på SHL

Sture måste bort från styrelesen. Sedan ut med alla andra stofiler.
Grishockey i Löfbergs med Ledin och Jämtin som passerat zenit. Blir inte kul.
Haugen var ju en bra värvning, riktigt bra rentav på pappret. Vad hände?
Citera
2016-07-28, 21:16
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Säg att Jämtin skulle få ett kontrakt med FBK eller med annat SHL lag,det säger då en hel del om klassen på SHL

Dock hade väl Jämtin eller Ledin varit bra värvningar till lag som t.ex Leksand eller KHK? Old boys med rutin och erfarenhet? Säkert förhållandevis billiga också.
Citera
2016-07-28, 21:18
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Dock hade väl Jämtin eller Ledin varit bra värvningar till lag som t.ex Leksand eller KHK? Old boys med rutin och erfarenhet? Säkert förhållandevis billiga också.

Färjestad är inte så långt från Khk eller Lif, de är ett mjölkpaket som passerat datum för 5 år sedan....
Citera
2016-07-28, 21:27
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Båda har spelat i FBK innan så det är väl inte så konstigt om dom tränar när FBK är kort om folk
En hel del vatten har runnit under broarna sedan Jämtin fick kicken av FBK. Trodde inte relationen mellan parterna var speciellt god. Ledin är väl mindre konstigt men värvar de någon utav dem, vilket jag tror att de kommer göra, så känns det jävligt ruttet.
Citera
2016-07-28, 23:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Konstigt att man lånar ut honom när det finns sämre backar att låna ut, säkerligen agenten som är igång igen likt förra året då han stack till Malmö.

Kan dock köpa om han till exempel går till Almtuna och får spela regelbundet hela säsongen. Han gjorde det väldigt bra på sin begränsade speltid förra året så ett naturligt steg vore ju att få betydligt mer speltid på samma nivå i år.

Lassen till exempel är sämre än Hedberg men det kanske inte gör så mycket då det lär bli ytterst lite speltid för den av dem som blir kvar och desto mer för den som lånas ut. Sen får man väl lita på att lagledningen har en bra uppfattning om vad som är bäst för var och en av de unga spelarnas utveckling.
Citera
2016-07-28, 23:33
Medlem
B-Dawks avatar
Jag har väldigt svårt att se hur någon av Ledin eller Jämtin skulle få kontrakt med Färjestad. Är det så ja då är Färjestad mer illa ute än jag trott innan.
Citera
2016-07-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Färjestad är inte så långt från Khk eller Lif, de är ett mjölkpaket som passerat datum för 5 år sedan....

Du har så rätt så. Tyvärr har inte den FBK supportern sett föringensfall. Själv har jag sett det sedan länge och klagat. Då får man till svar att man är medgångare.

Färjestad har varit den absolut mäktigaste hockey föreningen i Sverige,men är i dag akterseglade av Växjö och Skellefteå.

Man är i dag i samma klass som små lag som Fusklunda och Fuleå.

Citat:
Ursprungligen postat av havreee
En hel del vatten har runnit under broarna sedan Jämtin fick kicken av FBK. Trodde inte relationen mellan parterna var speciellt god. Ledin är väl mindre konstigt men värvar de någon utav dem, vilket jag tror att de kommer göra, så känns det jävligt ruttet.

Har man valt att inte förnya sig,ja då dra spelare till andra föreningar. Då måste man krypa till korset och ta en sådan som Jämtin.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag har väldigt svårt att se hur någon av Ledin eller Jämtin skulle få kontrakt med Färjestad. Är det så ja då är Färjestad mer illa ute än jag trott innan.

Nu visar du ännu en gång din okunskap till Färjestad.
Citera
2016-07-29, 16:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Säger Röglesupporten....
Citera
2016-07-29, 17:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Säger Röglesupporten....

Läs inlägg 2700
Citera
2016-07-29, 18:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Läs inlägg 2700
Varit utan hockey för länge nu
Citera
2016-07-30, 09:41
Medlem
Citat:
Säger Röglesupporten....
Rögle har i varje fall en fungerande juniorverksamhet, dom lyfter fram många egna juniorer till a-laget. Rögle la upp en strategi för två år sedan och den följer dom till punkt och pricka som innebar att ekonomin ska vara i balans och juniorer ska upp i a-laget.När det gäller ekonomin har i varje fall LIF en del att lära av Rögle . KHK har i princip ingen juniorverksamhet, vart dom får sina pengar från har jag ingen aning eftersom publiksnittet förra säsongen knappast var imponerande. Misstänker att dom har en generös donator, ungefär som LIF hade tidigare genom herr ejendahl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in