2016-07-13, 15:38
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
De får en fjärdedel (om han skulle dra nu, mer om hand drar senare) av kakan från NHL-laget. Misstänker att Rögle inte betalade flera miljoner i lön till en utlånad spelare.
Fast NHL avtalet är inte värt flera milj per säs, knappt 2 på fyra år.

Vad jag vet så låg skillnaden på mellan 25-35 t.kr. Räkna där till sign-on bonus och avgifter så är det rent ekonomiskt ingen plus affär direkt.
Citera
2016-07-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Vad jag vet så låg skillnaden på mellan 25-35 t.kr. Räkna där till sign-on bonus och avgifter så är det rent ekonomiskt ingen plus affär direkt.

Låg mellanskillnaden så högt så är det svårt att förstå varför Rögle gjorde det. Jag var av uppfattningen att Kovacs fortfarande låg på relativt låg lön som unga spelare brukar göra, kanske 30-40k totalt och att AIK stod för merparten.
Citera
2016-07-13, 15:52
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Tror du på fullaste allvar att Pudas kommer att producera lika mycket i år när Gunderson äter upp varenda sekund i PP? Visst hade du koll på att Pudas gjorde hälften av sina poäng i PP?
Salmela åt upp mycket tid i PP förra säsongen också. Och när han var skadad körde tränarna med Porseland istället för Pudas i PP1. Så jag ser ingen anledning att hans produktion skulle minska, speciellt inte då han fått ett år på nacken i SHL.

Dessutom kan man ju nämna att Zanetti knappt hade någon istid alls i PP. Och han gjorde en poäng mindre än eran förstaback i PP, Schira.
Citera
2016-07-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Det är visst en plusaffär för Rögle, annars hade man aldrig lånat ut honom. Tror att skillnaden var betydligt mindre än vad du påstår för så mycket mer i lön hade inte Kovacs. Dessutom signade Rögle honom för 5-10k mer i lön än vad AIK erbjöd.
Citera
2016-07-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
vart har du sett detta rykte någonstans? Länk till detta?
Spang har aldrig varit aktuell för Rögle. Högrasitt tog tillbaka sitt påstående efter publiceringen. Rögle är ute efter en spetsback.
Citera
2016-07-13, 18:03
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Dessutom kan man ju nämna att Zanetti knappt hade någon istid alls i PP. Och han gjorde en poäng mindre än eran förstaback i PP, Schira.

Just detta var ju ett av Luleås stora problem förra säsongen. Att inte ha producerande backar. Tacka vet jag när Janne Niinimaa var här och laddade bössan från blå.

Nu orkar jag inte lusläsa tabeller, men jag skulle tro att just Schira höjda sig rejält efter hela föreningens fiasko-aktiga inledning på säsongen, då han även var en av de spelare som verkligen stod ut som helt värdelös. Sedan blev det ändring på det och han klev verkligen in i sin roll.

Gjorde ju mest mål av alla backar i Norge 12/13. Så det finns mycket potential där.

Verkar för övrigt som att vi slipper Taffe. Ser ut att bli kvar i Ryssland. Lika bra det.
Citera
2016-07-13, 18:17
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Låg mellanskillnaden så högt så är det svårt att förstå varför Rögle gjorde det. Jag var av uppfattningen att Kovacs fortfarande låg på relativt låg lön som unga spelare brukar göra, kanske 30-40k totalt och att AIK stod för merparten.
Ett bra kontrakt för ung spelare gav AIK erbjudande om och betalade. Jag förmodar att Rögle räknade med att ha honom iår/nästa och spelar han bra i rögle så är ju affären bra, men självklart en chansning.

Eller så blev masken lurad av hans agent, inte den första sportchefen som blivit det. En agent som endast bryr sig om stålar, inte utveckling.
Citera
2016-07-13, 18:38
Medlem
m4tt145s avatar
Kan ju vara att Rögle inte vill ha Kovacs heller, var ju tämligen värdelös i sin förra SHL sejuour och tveksamt om han är mogen nog för SHL i år heller. Han gör nog bäst i att spela ett år till i HA.
Citera
2016-07-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Kan ju vara att Rögle inte vill ha Kovacs heller, var ju tämligen värdelös i sin förra SHL sejuour och tveksamt om han är mogen nog för SHL i år heller. Han gör nog bäst i att spela ett år till i HA.
Han var inte sämre än någon annan. Hela laget var under isen just då. Han bommade dock en hel del bra lägen.
Citera
2016-07-13, 20:13
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Det stämmer han var usel i de 4 matcherna han gjorde i Rögle -7 i +- på 4 spelade matcher. Han backtjeckade aldrig tittade bara uppåt i banan. Verkade ej förstå hur man spelar efter ett spelsystem. Han verkade vilja ha en fri roll men blev bara av med pucken.
Citera
2016-07-13, 21:19
Medlem
€rics avatar
Citat:
Jo, mycket möjligt. Hans arbetsmoral i defensiven lämnar mycket att önska.
Citera
2016-07-13, 21:21
Medlem
Embas avatar
Som HV-supporter så måste jag säga att det här en av de mer tråkiga sillyn jag varit med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in